X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ועדת ההיגוי העוסקת בין היתר בקבלת החלטות היכן להקים מפגש מסילה-דרך לא קיימו דיון כנדרש ההחלטה התקבלה בטלפון עם כל אחד מהם בנפרד במסמך שנחתם נטען כי מדובר ב"סיכום דיון" למרות שבפועל לא התקיים
▪  ▪  ▪

"ועדת היגוי בינמשרדית למפגשי רכבת" קיבלה באופן רשלני ובלתי תקין את ההחלטה המאשרת הקמת מפגש המסילה ברבדים. ההחלטה התקבלה על-ידי נציגי הגופים המרכיבים ועדה זו: נציגי רכבת ישראל, נציג משרד התחבורה, נציג השלטון המקומי ועוד. סיכום ההחלטה תועד במכתב מיום 11.12.03 ששוגר אל הגורמים הנוגעים בדבר.
במפגש זה אירעה ביום 21.6.05 תאונה קטלנית בין רכבת למשאית. על-פי הדוח, נהרגו שני נהגים ועוד חמישה מנוסעי הרכבת. בנוסף נפצעו קשה 46 מנוסעי הרכבת ו-202 מהנוסעים נפצעו קל.
ממסמכים שהגיעו ל-Nfc עולה, כי למרות רגישות הנושא, ולמרות החובה לקיים דיון ולשקול כדבעי האם יש מקום להקים מפגש מסילה ובאילו תנאים, חברי הוועדה לא קיימו ביניהם כלל וכלל דיון בנושא. השיחות עם חברי הוועדה התקיימו על-ידי הנהלת מזכירת הוועדה וגורמים נוספים, בתקופה שכיהן המנכ"ל הקודם, יוסי שניר. הנהלת הרכבת אישרה בתגובה, כי אכן - אישור ההחלטה נעשה בטלפון. נמסר עוד, כי הפרטים הובאו גם בפני ועדת החקירה שמינה שר התחבורה מאיר שטרית.
במסמך שהגיע ל-Nfc נקבע מפורשות: "סיכום דיון... שנערך באמצעות התייעצות טלפונית בין התאריכים 26.11.2003-11.12.2003". הוצג כאמור "סיכום דיון", למרות שלא נערך כלל וכלל דיון מסודר, שבו יוכלו חברי ועדת ההיגוי לומר את דברם ולהעלות הסתייגויות מקצועיות או אחרות.
ההצבעה באופן זה, בטלפון, נומקה ב"סיכום דיון": "בשל דחיפות הנושא שלהלן הוחלט, לקבל החלטה מיידית, שלא באמצעות כינוסה הרגיל של הוועדה הבינמשרדית למפגשי מסילה-דרך".
כפי שהתגלה גם על-ידי ועדת החקירה שהוקמה ביוזמת שר התחבורה, מאיר שטרית, באותו סיכום הוחלט כי מפגש המסילה יבוטל לאחר שחברת כביש חוצה ישראל תקים במקום מעבר תת-קרקעי ("נחת תמנה"). יחד עם זאת נקבע: "והיה והמעבר העילי לא יבוצע, תוך שנה מיום אישור הוועדה, תתקין על חשבונה חברת כביש חוצה ישראל מחסום אוטומטי במפגש".
כידוע, למרות שחלפה יותר משנה מעת סיכום הדברים (מדצמבר 2003), לא הוקם מעבר תת-קרקעי ולא בוטל מעבר המסילה שהוקם בשטח חקלאי רגיש.
מסמך ההחלטה בוועדת ההיגוי (11.12.03):

תאריך:  10/07/2005   |   עודכן:  11/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
הפיצוץ אירע בפח אשפה סעיירת הנופש צ'זמה שבמערב טורקיה    משרד החוץ מדווח, כי לא ידוע על נפגעים ישראלים    הערכה: ארגון ה-PKK עומד מאחורי הפיצוץ
מיכאל דבורין
על ההסכמים חתמו נציגי האוצר, ההסתדרות ומע"צ ובראשם הממונה על השכר באוצר יובל רכלבסקי ויו"ר האגף לאיגוד המקצועי בהסתדרות עופר עיני    שר התחבורה חתם על ההסכמים כעד ובטקס נכח גם יו"ר מועצת המנהלים בחברה עמירם לוין
נוה יוסף
כך עולה מנתונים שהגישה המדינה בתשובתה לבג"צ בעקבות עתירת התנועה לאיכות השלטון נגד הכנסת וממשלת ישראל בעניין חוקיותו של חוק טל
עומר שיקלר
שישה רבנים מרכזיים מהציונות הדתית-לאומית, חלקם מתנגדים לתוכנית ההינתקות נפגשו עם היועץ המשפטי לממשלה ופרקליט המדינה    הרב דניאל שילה: המשטרה ושב"ס פרצו את גבולות המחאה
מיכאל דבורין
מדד מוסר התשלומים של דן אנד ברדסטריט ישראל מראה החודש על הרעה קלה של 0.5% במוסר התשלומים במשק, כאשר בחודש יוני, 14.5% מכלל החברות במשק הישראלי פיגרו בתשלומים לספקיהם לעומת 14% במאי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il