X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הערכה: ישתלט על פרויקט לבנית 610 קוטג'ים בגדרה עשוי לצרף לעיסקה את רביבו ונניקשווילי
▪  ▪  ▪

איש הנדל"ן ג'קי בן זקן רכש היום (ב', 11.7.05) ממשפחת דני ואליהו בליליוס את מניות השליטה, 77%, בחברת הנדל"ן מפל, מנופים פיננסיים לישראל. הוא ישלם להם 555 אלף דולר.
מפל היא בעלת 25% בפרויקט הנדל"ן הכושל גרנד האוז בגדרה, המתוכנן ל-610 קוטג'ים, וסובל מהפסדים כבדים. יתרת הבעלות על הפרויקט בגדרה, 75%, היא בידי חברת אוטו חן, אף היא בשליטת משפחת בליליוס. על-פי הערכה, תוכניתו של בן זקן היא לרכוש גם את מניות אוטו חן, במחיר מקביל, כלומר כ-1.7 מיליון דולר נוספים. בדרך זו ישתלט על הפרויקט כולו, הנמצא בקשיים.
בן זקן עשוי לצרף לפרויקט, כשותף, את חיים רביבו ואברהם נניקשווילי, השותפים איתו בשוקת עסקות נדל"ן, כמפורט בהמשך. בן זקן, רביבו וננישווילי עשויים אף להעביר אחד או יותר מהפרויקטים שלהם לתוך מפל, ובדרך זו לגייס בעתיד הון בבורסה לבנית הפרויקטים.
על-פי הערכה זו, העיסקה בין בן זקן לבין מפל היא החלק הנגלה בעיסקה, מאחר שמפל רשומה בבורסה וחייבת לדווח על עסקיה. אוטו חן, לעומת זאת, היא חברה פרטית, שאינה חייבת לדווח על עסקותיה. אולם מאחר ששתי החברות נמצאות בשליטת משפחת יבואני הרכב בליליוס, ושתיהן יחד בעלות השליטה בפרויקט בגדרה, סביר להניח שבן זקן רוכש בו-זמנית גם את מניות אוטו חן.
הפרויקט בגדרה נמצא בבעלות חברת גרנד האוז - 75% אוטו חן, 25% מפל. משפחת בליליוס רכשה את הקרקע ב-1996, בעיצומה של הגאות בנדל"ן. היא חתמה על חוזה עם סולל בונה, שהיא הקבלן הראשי. מכירת היחידות סובלת מההאטה הכללית בענף הנדל"ן. בסוף 2004 מכרה גרנד האוז 124 מגרשים לקוטג'ים, לעמותה, ב-32 מיליון שקל, כלונמר כ-58,000 דולר לקרקע לקוטג'. המכירה הניבה לגרנד האוז הפסד של 3.2 מיליון שקל, והמכירה בהפסד מצביעה על מצבה הקשה של החברה.
ליום 31 במרס 2005 היה לגרנד האוז גרעון של 66 מיליון שקל בהון העצמי. לאותו תאריך, היה למפל גרעון של 11.9 מיליון בהון, ויתרת הפסד של 11 מיליון שקל.
קבוצת בן זקן, שבעבר היתה רק בעלת קניון באשדוד, נכנסה בשנה האחרונה בקצב מואץ לענף הנדל"ן, ורכשה שורת נכסים. הרכישות העיקריות: 139 דונם באשדוד, לבנית כ-600 דירות, בכ-28.5 מיליון דולר; 3 דונם בקריית אריה, ב-3 מיליון דולר, לתחנת דלק ובנין משרדים; 50% ממגרש לקניון בן 20,000 מ"ר באילת, ב-2.7 מיליון דולר; 9 דונם לבנית 140 דירות ברחובות, ב-5.6 מיליון דולר.
עזרא בליליוס, אביהם של דני ואליהו בליליוס, הוא מגדולי יבואני הרכב בארץ. הוא מכהן גם כמנהל בחברת גרנד האוז. מפל גם מפעילה קווי אוטובוסים, לאחר שזכתה במכרז של משרד התחבורה.

תאריך:  11/07/2005   |   עודכן:  11/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
הניחו אותו על-פי החשד בשירותים בתחנה המרכזית    אלפי נוסעים פונו    המשטרה חוקרת מי עומד מאחורי המעשה והאם מישהו מעובדי המקום סייע להם
טלספורט
בהפועל ת"א ממתינים לדגו    אמבמבה רואה גלקטיקוס מקרוב
ברוך לוי
ועדי העובדים במכתב חריף לנתניהו: המטרה מבחינת האוצר מקדשת את האמצעים, גם מתן שוחד פוליטי של מאות מיליוני שקלים לחברי הכנסת    שלמה נחמה הזהיר: נפטר אלפי עובדים אם ייושם דוח בכר
יואב יצחק
43 חברי כנסת תמכו, 15 התנגדו    הסיעות הערביות זועמות    טוענות: הכנסת מנציחה את מורשתו - טרנספר לערבים
טלספורט
אימון בכורה לתומר חליבה אצל אלי אוחנה    ממתינים לטל בנין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il