X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כתב האישום כולל 12 אישומים ומתייחס לפעילותם של הנאשמים המרכזיים בתקופה שבין ינואר עד יולי 2002, במסגרת קבוצה של חברות ציבוריות, אשר נרכשו על-ידם, בזו אחר זו, במהלך עסקי מהיר במשך שנת 2001, וקרסו באחת בחודש אוגוסט 2002; גבעוני, הבי ויגרמן מואשמים בגניבת עשרות מיליוני שקלים מקופות החברות הציבוריות; רפי פלד מואשם בעבירות מנהלים בתאגיד ומרמה והפרת אמונים בתאגיד
▪  ▪  ▪

פרקליטות מחוז תל אביב באמצעות עורכות הדין חנה קורין וורד סלומון הגישה היום (ד', 13.7.05) כתב אישום חמור בפרשת פלד-גבעוני. כתב האישום ארוך ומקיף וסוקר את האירועים נשוא כתב האישום שהתרחשו במחצית הראשונה של שנת 2002. חומר החקירה בפרשה שאספה הרשות לניירות ערך נמסר לפרקליטות בחודש מאי 2003.
כתב האישום מופנה כנגד 9 נאשמים: אריה גבעוני, דוד הבי, טל יגרמן, רפי פלד, משב תעשיות קירור בע"מ, פויכטונגר השקעות בע"מ. גם רחל טולדנו, רמי לוי ויגאל גלאי, שכיהנו כדירקטורים של אפקון אלקטרומכניקה בע"מ בתקופה הרלוונטית, מואשמים, באישום אחד בלבד המתייחס לאי פרסום הדוחות הכספיים של החברה ביום 31.3.02.
כתב האישום כולל 12 אישומים ומתייחס לפעילותם של הנאשמים המרכזיים בתקופה שבין ינואר עד יולי 2002, במסגרת קבוצה של חברות ציבוריות, אשר נרכשו על-ידם, בזו אחר זו, במהלך עסקי מהיר במשך שנת 2001, וקרסו באחת בחודש אוגוסט 2002.
בחלק הראשון של כתב האישום ישנם 9 אישומים שעניינם גניבת עשרות מיליוני שקלים מקופות החברות הציבוריות והעברתם לידי הנאשמים גבעוני, הבי ויגרמן. בחלק זה של כתב האישום מיוחסות להם עבירות של גניבה בידי המנהל, גניבה בידי מורשה, עבירות מנהלים ועובדים בתאגיד ומרמה והפרת אמונים בתאגיד, וליגרמן גם עבירות זיוף.
לרפי פלד מיוחסות בחלק זה של כתב האישום עבירות מנהלים ועובדים בתאגיד ומרמה והפרת אמונים בתאגיד. כן מיוחסות לכל הנאשמים בחלק זה של כתב האישום עבירות על חוק ניירות ערך בגין ביצוע של עסקות בעלי שליטה, לכאורה, ללא הליכי האישור והדיווח הקבועים בחוק.
בחלק השני של כתב האישום מתייחס לאי פרסום הדוחות הכספיים ליום 31.3.02 של החברות הציבוריות פויכטונגר השקעות, פויכטונגר תעשיות, אלקטרומכניקה ומשב. בחלק זה של כתב האישום מיוחסות לכל הנאשמים עבירות של אי דיווח בכוונה להטעות משקיע סביר, כאשר, שלושת הדירקטורים מואשמים בעבירת הדיווח של אלקטרומכניקה מכוח סעיף 53(ה) לחוק ניירות ערך.
גבעוני, הבי ופלד כיהנו בתקופה הרלוונטית לאישום כנושאי משרה בכירים בחברות הציבוריות פויכטונגר תעשיות בע"מ, אפקון אלקטרומכניקה בע"מ, ומשב תעשיות קירור בע"מ, והיו גם בעלי שליטה בהן ובפויכטונגר השקעות בע"מ מכוח אחזקותיהם או מכוח יכולתם לכוון את פעילותן של החברות.
יגרמן שימש בתקופה הרלוונטית לאישום כיועצם הפיננסי של גבעוני, הבי ופלד שימש, בפועל, כמנהל הכספים של מרבית חברות הקבוצה, והיה היוזם והמוציא לפועל של מרבית הפעולות נשוא כתב האישום, כמו גם של המהלך שהוביל להקמת הקבוצה. במהלך כל התקופה הרלוונטית לאישום סייעו השלושה ליגרמן בהתמודדותו עם קשייו הכלכליים, ובינם לבין יגרמן התנהלה מערכת פיננסית של החלפת שקים ומתן הלוואות כמו גם קידום יוזמות עסקיות פרטיות שונות.
האישומים הבולטים:
אישום ראשון: "גבעוני, הבי ויגרמן העבירו 35 מיליון ש"ח לחברות הפרטיות שלהם".
באישום הראשון מואשמים גבעוני, הבי ויגרמן כי במהלך החודשים ינואר-יוני 2002 שלחו ידם במרמה בכספיהן של חברות קבוצת פויכטונגר תעשיות ונטלו מהן, סך כולל של 35 מיליון ש"ח, אותו העבירו לחשבונות החברות הפרטיות שלהם - קדי, מיאב, בסט בית ויד החמישה.
לטענת הפרקליטות הם עשו כן ב-22 הזדמנויות שונות, כשהם מושכים שקים מחשבונות חברות קבוצת פויכטונגר תעשיות בחתימתם, מורים לאנשי הכספים של הקבוצה לחתום על שיקים או להוסיף חתימתם, או נותנים הוראות לבנק לפיתוח התעשיה להעביר כספים מחשבון פויכטונגר תעשיות לחשבון קדי שנוהל באותו בנק.
אישום שני: "גבעוני, הבי ויגרמן שלחו ידם בכספים והעבירו אותם במרמה מחברה לחברה".
באישום השני הם מואשמים כי במהלך החודשים ינואר-פברואר 2002 גרמו לכך כי חברת אלקטרומכניקה תעביר לחברת משב מקדמה על סך 10,000,0000 ש"ח בגין ביצוע פרויקטים בתחום מיזוג האוויר, בלי לנקוט בהליכי האישור הקבועים בדין בשים לב לקשרים בין החברות, וכי בסמוך לקבלת המקדמה על-ידי משב, שלחו ידם במרמה בכספי המקדמה של משב, והעבירו, למעלה מ-10 מיליון ש"ח מחשבון משב לחשבון קדי, וזאת באמצעות משיכת שיקים מחשבון משב לחשבון קדי, ומתן הוראה להעברה בנקאית בין חשבונות משב וקדי שהתנהלו באותו בנק.
אישום שלישי: "רפי פלד ביצע עבירות מירמה והפרת אמונים בתאגיד".
באישום השלישי מואשם רפי פלד כי בתקופה הרלוונטית לא הפעיל את סמכויותיו ולא מילא את חובותיו כיו"ר דירקטוריון פויכטונגר תעשיות וכיו"ר דירקטוריון משב, ובין השאר לא דיווח ולא עדכן את שאר חברי הדירקטוריון בדבר נטילות הכספים המתוארות והעברתם לבעלי השליטה ולחברת קדי וזאת על אף, שלטענת הפרקליטות, המידע אודות נטילות הכספים נמסר לו, בין השאר על-ידי נושאי משרה של החברות, ועל אף העובדה כי במהלך התקופה הרלוונטית, היה פלד בעל עניין אישי בהעברות הכספים מהחברות הציבוריות לקדי, בין השאר בשל 2 שיקים של קדי שסכומם הכולל עמד על 1.7 מיליון ש"ח שהחזיק בידיו במסגרת התחשבנות אישית עם יגרמן, כאשר שיקים אלו לא כובדו על-ידי הבנק.
בגין מסכת עובדות אלה מואשם רפי פלד בעבירות מנהלים ועובדים בתאגיד, מרמה והפרת אמונים בתאגיד ואי קיום הוראות סעיף 36 לחוק ניירות ערך.
באישום הרביעי מואשמים גבעוני הבי ויגרמן כי ערכו הסכם פיקטיבי עם אחר, וזאת על-מנת לקבל ממנו, לצרכיהם הפרטיים, הלוואה על סך 3 מיליון ש"ח, כאשר הלוואה זו מגובה בערבות בנקאית שהנאשמים הוציאו לכאורה במרמה ושלא כדין מחברת פויכטונגר תעשיות. גם באישום החמישי מואשמים הם כי לצורך קבלת מקדמה בסך 12.5 מיליון ש"ח בגין פרויקט בנייה שבצעה חברת מיאב עבור חברת UMI, הוציאו שלא כדין מחברת פויכטונגר תעשיות ערבות בנקאית בסכום זה, על אף העובדה שלפויכטוונגר תעשיות לא היה כל קשר לפרויקט הבניה ולא היה לה עניין עסקי או אחר בהעברת המקדמה למיאב. לאחר קריסת הקבוצה חולטה הערבות הבנקאית במלואה על-פי צו בית משפט.
באישום נוסף מואשמים גבעוני, הבי ויגרמן כי ערכו הסכם הלוואה במסגרתו העבירה פויכטונגר תעשיות ליגרמן סכום של 4 מיליון ש"ח, ללא בטחונות, וללא הליכי האישור המתחייבים וזאת בשים לב לעובדה כי יגרמן שימש בפועל כנושא משרה בחברה, ובשים לב למערכת ההתחשבנויות האישיות שהתקיימה באותו מועד בין הנאשמים השונים, ואשר יצרה להם עניין אישי בהסכם ההלוואה. פלד מואשם באישום זה כי שעה שדבר עריכת ההסכם הובא לידיעתו, נמנע מנקיטת הליכי האישור המתחייבים מתפקידו כיו"ר הדירקטוריון.
גם יתר האישומים עוסקים בעבירות דומות של גניבה בידי המנהל, גניבה בידי מורשה, עבירות מנהלים ועובדים בתאגיד ומרמה והפרת אמונים בתאגיד, ועוד כהנה וכהנה עבירות על חוק ניירות ערך בגין ביצוע של עסקות בעלי שליטה, לכאורה, ללא הליכי האישור והדיווח הקבועים בחוק.
בחלק הרחרון של כתב האישום מיוחסות כאמור לכל הנאשמים עבירות של אי דיווח בכוונה להטעות משקיע סביר.

תאריך:  13/07/2005   |   עודכן:  13/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
הזוגות התחלפו ביניהם ו"נפגשו" לקטטה המונית במסיבת הגן של ילדיהם
שלומי דיאז
בן 16 נדקר בקריית ביאליק    בן 15 נפצע בינוני בראשון לציון
נוה יוסף
על-אף שהענישה לפי סעיף 2 לחוק צער בעלי חיים (שיסוי בעל חיים אחד בבעל חיים אחר) הועלתה, זה מכבר, לעונש מקסימום של 3 שנים מאסר החליט השופט יעקב שפסר כי מעשיו של הנאשם נבעו "מחוסר מודעות לחומרת העבירות ולא מתוך רצון ישיר להזיק לבעלי החיים"
הדר פרבר
המזכ"ל של מועצת המוסלמים הבריטית: "המפגעים הם במקרה מוסלמים"
ניר וייס
בצעד חריג, התערבו שופטי דעת-הרוב בערעור בממצאיה של הערכאה הראשונה, וקבעו כי לא עלה בידי המדינה להוכיח, שהירי התבצע משום שהשוטר היה בסכנת חיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il