שר התחבורה, מאיר שטרית, קיבל לידיו את הדוח אשר חיבר פרופ' משה ליבנה, אשר דן בנושא גובה המהירות המומלץ בכבישי ישראל. ההמלצה המרכזית בדוח: להעלות את המהירות המותרת בכבישים מהירים מ-100 ל- 110 קמ"ש.
מלשכת השר נמסר, כי לאחר עיון בדוח ודיון ראשוני לגבי מסקנותיו עם חברי הוועדה, החליט השר כי בשל החשיבות הציבורית הנרחבת שיש לנושא, ובשל ההשלכות התחבורתיות שיש ליישומו, יש לקיים דיון ציבורי במסקנותיו.
על-פי החלטת השר שטרית, יימסר הדוח לגופים ולעמותות הרלוונטיות העוסקות בנושא והם יוזמנו להשתתף ביום עיון שיוקדש לדיון במסקנות הוועדה. בנוסף, החליט השר כי על הכנסת לקיים דיון מקיף בנושא.
המסקנות הראשיות מהדוח מדברות על כך שאין להעלות המהירות המירבית מעל למקסימום הקבוע בחוק של 110 קמ"ש. לעומת זאת, קבעה הוועדה כי ניתן להעלות את המהירות המותרת בכבישים המוגדרים כמהירים מ- 100 ל- 110 קמ"ש.
מסקנות נוספות: יש להותיר את המהירות המירבית בדרכים מהירות פרבריות (דוגמת נתיבי איילון) על 90 קמ"ש. יש לשקול העלאת מהירות הנסיעה מ-90 קמ"ש ל-100 קמ"ש בדרכים דו מסלוליות ממוחלפות (דוגמת כביש מס' 5). העלאת המהירות תיקבע לאחר בדיקה הנדסית של מאפייני הדרך ולא באופן גורף.
לצד ההמלצה להעלות את המהירות בכבישים מסויימים ממליצה הוועדה להגביר את אכיפת המהירות החוקית. יש להקים ועדה מקצועית קבועה לבדיקת המהירות המרבית המומלצת אשר תייעץ למפקח על התעבורה. הדיון הציבורי במסקנות הוועדה, קבע השר שטרית, יתקיים בקרוב.