הישראלים לוחצים על הדוושה: בשנת 2004 הסתכמה הנסועה (הקילומטראז') הארצית של כלי הרכב המנועיים בכ-40 מיליארד ק"מ. זוהי עלייה של כ-2.4%, בדומה לגידול במצבת הרכב הממוצעת. כך עולה מעיבוד נתוני סקר הנסועה שהושלם בימים אלה.
הנתונים יראו אור בקרוב בפרסום "סקר נסועה (קילומטראז') 2004" בהוצאת הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ובאתר הלמ"ס באינטרנט.
בבדיקת השינויים שחלו מאז שנת 1990 נמצא, כי הצפיפות בכבישים ממשיכה לגדול: קצב הגידול בנסועה השנתית הארצית והגידול במצבת כלי הרכב גדולים מהותית מקצב הגידול באורך הדרכים ובשטחם.
בעוד הנסועה השנתית גדלה ב-114% יחסית לשנת 1990, ומצבת כלי הרכב גדלה ב-101%, הרי שטח הכבישים גדל ב-54% ואורך הכבישים ב-31% בלבד.
הנסועה הממוצעת לרכב עמדה על 19,800 ק"מ בשנת 2004 (כמו ב-2003). רכב נוסעים פרטי נסע בממוצע כ-16,000 ק"מ; משאית סולר כ-37,000 ק"מ; משאית בנזין - כ-22,200 ק"מ; אוטובוס זעיר - כ-43,900 ק"מ; מונית - כ-92,700 ק"מ; אוטובוס - כ-69,800 ק"מ ואופנוע - כ-9,800 ק"מ.
לאחרונה הגיעו מחירי הדלק בישראל לשיא כל הזמנים, אולי זה מה שיעצור את הנהג הישראלי.