X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
חוקרים הגיעו למסקנה כי האיזון בין השמנים הצמחיים לשמנים הלא רווים הוא כפי הנראה זה שמעניק את היתרונות בנושא הכולסטרול
▪  ▪  ▪

שמירה על איזון בין שתי צורות בריאות של שומנים עשוייה להיות המפתח להורדת הכולסטרול בדם, כך עולה ממחקר קטן.
חוקרים גילו כי תזונה עשירה בסוג חדש של שמן חמניות - שהוא בעל ריכוז גבוה יחסית הן של חומצות שומן צמחיות והן של שומן לא רווי - גברה על שמן הזית כשמדובר בהורדת רמות הכולסטרול 'הרע' בקרב 31 גברים ונשים.
הממצאים, מדגישים את החשיבות של החלפת השומן הרווי בתזונה עם שומן לא רווי ושומן צמחי. בעוד ששמן הזית עשיר בשומן לא רווי הוא בעל רמות נמוכות הרבה יותר של חומצות השומן הצמחיות.
דרושים - שני סוגי שומן
שני סוגי השומן הקיימים בשמן החמניות הם הסיבה למלחמה שלו בכולסטרול 'הרע', כך דיווחו החוקרים בעיתון של איגוד התזונה האמריקני.
שומן רווי נמצא בעיקר במוצרים מן החי, כולל בשר ומוצרי חלב עשירים בשומן. חומצות שומן לא רוויות, שהן או סוג של שומן לא רווי או שומן צמחי, נמצאים במזונות כמו שמן צמחי, אגוזים, גרעינים ודגים שומניים.
אך שמני הצמחים שונים בריכוזים של שני סוגי השומן הלא רווי: שמן זית עשיר בשומן לא רווי אך הוא בעל רמות נמוכות יותר של שומנים צמחיים ובעל רמות גבוהות יותר של שומן רווי מאשר שמנים אחרים, כולל קנולה, חריע ושמן חמניות.
שמן החמנית בו השתמשו במחקר הנוכחי הוא מוצר חדש שתוכנן כמזון "ללא שומני טראנס". שומנים אלו נוצרים כאשר שמן צמחי עובר תהליך כימי הנקרא מימון, הגורם לשמן להפוך יותר מוצק ולעכב תהליכים מסויימים בזמן בישול ואפייה.
הבעייה עם שומני הטראנס, הנמצאים במגוון של מזונות מוכנים, חטיפים ומרגרינה לאפייה, היא שכמו השומן הרווי הם עלולים להעלות את רמות הכולסטרול 'הרע' בגוף.
איזון בין השמנים הצמחיים
אך לא העדר שומני הטראנס במוצר אלא האיזון בין השמנים הצמחיים לשמנים הלא רווים הוא כפי הנראה זה שהעניק את היתרונות בנושא הכולסטרול, כך דיווחו החוקרים מאוניברסיטת פנסילבניה.
31 המשתתפים שלקחו חלק במחקר אכלו על-פי תזונה שנקבעה עבורם במשך 4 שבועות: אחת עשירה במזונות המכילים את שמן החמניות, אחרת עשירה בשמן זית ואחת האופיינית ל'תזונה האמריקנית'. שתי הדיאטות שהיו מבוססות על השמן הכילו את אותה כמות של שומנים רווים, אך בדיאטה שהתבססה על שמן החמניות היה איזון גדול יותר בין השומנים הלא רוויים לשומנים הצמחיים. ה'דיאטה האמריקנית' הכילה יותר שומן רווי מאשר שתי הדיאטות האחרות. לאחר 4 שבועות החליפו הקבוצות בדיאטות.
לאחר שעקבו אחר המשתתפים בקבוצת שמן החמניות, נראתה אצל המשתתפים ירידה של 6% ברמות הכולסטרול הרע בהשוואה לזמן בו אכלו על-פי הדיאטה האמריקנית. לעומת זאת, הדיאטה העשירה בשמן זית לא הראתה כל השפעה משמעותית על רמות הכולסטרול הרע.
החוקרים הגיעו למסקנה כי שילוב של שומנים צמחיים וחומצות שומן לא רוויות הוא שמעניק את היתרונות הבריאותיים הגדולים ביותר במלחמה בכולסטרול.

תאריך:  14/07/2005   |   עודכן:  14/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
מדי שנה בקיץ מארח הפסטיבל הפקות שקספיריות מצטיינות ומיוחדות מרחבי העולם
שלומי דיאז
החמישה חשודים בתכנון לפגוע בתשתיות ובסיכון חיי אדם    מעצרם הוארך בשבוע    נחקרו בחשד לקשירת קשר לעבירה מסוג סיכון חיי אדם במזיד בנתיב תחבורה, היזקים שונים לתשתיות וחברות בהתאגדות אסורה
הדר פרבר
מייקל בלומברג פרסם לציבור את מספר הטלפון שלו ורק מבקש - לא להתקשר מאוחר מדי
ענבל אביב
מחמד עאצי, בן 28, תושב מחנה הפליטים בלאטה, עמד בקשר עם מפקדת הג'יהאד האיסלמי בסוריה וקיבל ממנה מימון לביצוע פיגועים, רכישת אמצעי לחימה ומימון פעילות טרור    במהלך מבצע המעצר ניסה מחמד עאצי לברוח מהכוחות, ולאחר שלא נענה לקריאות הכוח לעצור, נורה ונהרג
מחלקה ראשונה
השנה יוענק הפרס לחמישה סופרים: סמי מיכאל, מרג'ייה בשארה, עינה ארדל, דוד טרבאי ואפרת דנון    הסופר סמי מיכאל ישא דברים בשם הזוכים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il