X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר השיכון, יצחק הרצוג יוזם מהלך לשילוב סטודנטים במערך הדיור הציבורי ככוח לשינוי חברתי וצמצום פערים חברתיים פיילוט ראשון יוצא לדרך בדימונה ייהנו משכר דירה מופחת ויידרשו לעבודה קהילתית
▪  ▪  ▪

שר השיכון, יצחק הרצוג, הודיע השבוע על יישום מדיניות חדשה במשרדו לשילוב סטודנטים במערך הדיור הציבורי בשכונות מצוקה בערים בפריפריה לצמצום פערים חברתיים.
על-פי התוכנית, יופעל פרויקט ניסיוני (פיילוט) שיכלול אכלוסם של כ-30 סטודנטים ממכללת תל חי הסמוכה לקריית שמונה בדירות השייכות למערך הדיור הציבורי בשכונת עולי הגרדום בעיר. עולי הגרדום, מוכרת כשכונת מצוקה המאופיינת במרקם אוכלוסיה ממעמד חברתי-כלכלי נמוך.
הסטודנטים שייקחו חלק בפרויקט ייהנו מעלות שכר דירה מופחת, כ-170 שקל לחודש, ובנוסף יהיו זכאים למלגת לימודים בגובה של מחצית מעלות שכר הלימוד השנתי - כ-4,500 שקל.
בתמורה ידרשו הסטודנטים לעבודה קהילתית בשכונה בה יתגוררו בהיקף של 6 שעות עבודה שבועיות. מדובר בפעילות חברתית לטובת הקהילה המקומית, הן בקרב הציבור הצעיר והן בקרב האוכלוסיה הבוגרת.
את הפרויקט מוביל מטעמו של השר הרצוג יועצו, ליאור שטרסברג, לשעבר יו"ר התאחדות הסטודנטים הארצית. בשלב הראשון יקצה משרד השיכון, לטובת הפרויקט, 10 דירות ממאגר הדיור הציבורי בקריית שמונה כאשר הכוונה היא להרחיב את הפרויקט לערי פריפריה אחרות ברחבי הארץ בהם: עכו, באר-שבע, דימונה, אופקים ועוד.
לדברי השר הרצוג: "מדובר בפרויקט מלהיב לדור הצעיר של מדינת ישראל. אני מייחס חשיבות עליונה לפוטנציאל העצום הגלום בציבור הסטודנטים וביכולתם לבצע שינוי והעצמה בקרב קבוצות אוכלוסיה מוחלשות. בנוסף, יקל מהלך זה באופן משמעותי על הציבור הסטודנטים, הנאנקים תחת עול כלכלי כבד ומתמודדים עם מחסור חמור במעונות עבורם במסגרת המוסדות להשכלה גבוהה".
יוזמת השר נולדה בין היתר, על-רקע קיומו של מאגר דירות זמין במערך הדיור הציבורי בקריית שמונה וטענת פרנסי העיריה כי העיר זקוקה נואשות לקליטתן של אוכלוסיות חזקות.
לצורך קידום הפרויקט חברו למשרד השיכון גופים נוספים ובהם: קרן רש"י, עיריית קריית שמונה, פר"ח (פרויקט חונכות ארצי), תנועת ציונות 2000, חברת עמידר.
בימים אלו מתחיל שלב איתור הסטודנטים באמצעות השלוחה הצפונית של פרויקט פר"ח במכללת תל חי. חברת עמידר עומלת על שיפוץ הדירות, לקראת קליטת הסטודנטים החל מהראשון בספטמבר השנה, וועדת תמחירים במשרד השיכון אישרה את ההנחות לסטודנטים, וציונות 2000 וקרן רש"י נתנו הסכמתם העקרונית לתרומה בגובה של כ- מאה אלף שקל, שתוקצה לריהוט הדירות.
בימים הקרובים תוקם ועדת היגוי לפרויקט שתקבע את עיקרי הפעילות החברתית של הסטודנטים למען הקהילה ואופייה. בוועדת ההיגוי יהיו חברים: נציגי עיריית קריית שמונה, נציגי פר"ח, ציונות 2000, קרן רש"י, נציגי משרד השיכון וראשי הפרויקט מטעם המשרד.

תאריך:  14/07/2005   |   עודכן:  14/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
נוה יוסף
"עבירות הלבנת ההון, כשמן כן הן, להלבין הון, להפוך כסף שחור לכסף לבן. מטבע העולם בחזית זו של מעשים מתייצבים, לעתים, 'אזרחים מן השורה' הפועלים או מופעלים על-ידי ברוני פשע. אותם 'אזרחים מן השורה", עברם נקי, ועיסוקם חוקי. דא עקא, המה משמשים 'זרועות' הפעלה בידי אלה המבקשים להלבין כספם", כותב השופט דוד רוזן בגזר הדין
מחלקה ראשונה
הטקס התקיים בחצר אולפני "קול ישראל"    בסיום הטקס התקיים מופע אמנותי בהנחיית רבקה מיכאלי
מירב לוי
הנחיות משרד החינוך אוסרות על חברות ההסעות לעדכן את מחירי ההסעות; התוצאה: נהגים לא זהירים ורמת בטיוחת ירודה    משרד החינוך: הממשלה החליטה על הקפאת מחירים משנת 2003
יפעת גדות
חוקרים הגיעו למסקנה כי האיזון בין השמנים הצמחיים לשמנים הלא רווים הוא כפי הנראה זה שמעניק את היתרונות בנושא הכולסטרול
מחלקה ראשונה
מדי שנה בקיץ מארח הפסטיבל הפקות שקספיריות מצטיינות ומיוחדות מרחבי העולם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il