X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
לשכת יועצי המס: הפחתת המס על דיבידנדים והעלאת המס על פקדונות ושוק ההון שוב מגדילה את נטל המס על שכבות הביניים ומיטיבה עם בעלי הממון
▪  ▪  ▪

בוועדת הכספים בכנסת נערך (יום ה', 14.7.05) דיון נוסף בנושא הצעת החוק לתיקון פקודת מס הכנסה. בין הנושאים בהם דנה הוועדה, הכוונה להעלות את שיעורי המס על פקדונות ורווחי שוק ההון מ-15% ל-20%, ובמקביל להפחית את שיעורי המס על דיבידנדים מ-25% ל-20%.
בלשכת יועצי המס מבקרים את המהלך, וטוענים כי שוב מדובר בהגדלת נטל המס על שכבות הביניים והפחתת נטל המס על השכבות העשירות. סיגל אבירם, יו"ר הוועדה המקצועית בלשכת יועצי המס, מסבירה כי משמעותו של מהלך זה הוא שאותם אזרחים או בעלי עסקים קטנים ובינוניים הנמנים על שכבת הביניים, ויש להם מדי פעם אפשרות לסגור פק"מ של 10,000-20,000 שקלים, או שמדי פעם הם משקיעים בבורסה סכומים לא גבוהים, ישלמו על רווחיהם תוספת של 5%.
היא ממשיכה ומציינת, כי לעומתם, מי שמקבל דיבידנד שמן מהחברה, בדרך כלל, נחלתם של השכבות העשירות ישלם 5% פחות על הכנסותיו.
אבירם מוסיפה כי רק ביום ד' פורסם דוח של רשות המיסים, על-פיו, הצמיחה במשק הגיעה בעיקר לחברות, ואילו השכירים והעצמאיים לא נהנו ממנה. אם כן, היא טוענת, מדוע עתה לא מנסים להקל על מי שלא נהנה מהצמיחה על-ידי הפחתות מס משמעותיות שאכן יגיעו ישירות לכיסו, וממשיכים להיטיב רק עם השכבות העשירות.
סגן יו"ר רשות המיסים, ג'קי מצא, אמר בוועדה בתגובה לדברי נציגי לשכת יועצי המסו כי כפיצוי ליחידים בגין העלאת שיעורי המיסוי על ניירות ערך ופקדונות, הוא ירווח את מדרגות המס כך שבעלי הכנסות ממוצעות ישלמו פחות מס, ובכך יפוצו על העלאת המס על רווחים מפקדונות ושוק ההון. תיקון זה ייכנס לתוקפו החל משנת 2006.
היועץ המשפטי של לשכת יועצי המס, עו"ד איתן צחור, טען כי התיקון שהכניס מצא לחוק הוא תיקון חשוב המאזן במקצת את ההחמרה בהוראות המס החדשות הנוגעות למיסוי ניירות ערך וריבית. הוא העלה גם את נושא מהלך הדיונים החפוז, שנעשה בשעות אחר הצהריים המאוחרות, ולא אפשר את הצגת עמדת לשכת יועצי המס.
חברי הוועדה ואנשי רשות המיסים הבטיחו, כי לא תיערך כל הצבעה פרטנית על נוסח סעיפי החוק, אלא רק בתום כל הדיונים ותוך מתן אפשרות תגובה לכל אחד מהסעיפים, גם במהלך הדיונים הקרובים, כאשר ההצבעה תיערך רק בסיומם.

תאריך:  14/07/2005   |   עודכן:  14/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ניר וייס
בעקבות לחץ הערעור שהגישה האגודה לבית המשפט העליון, ובהנחיית היועץ-המשפטי לממשלה, נחתם הסכם בו התחייבה המדינה להעביר את כל מסמכי המכרז, למעט אלה אשר אינם נכללים במסגרת חוק חופש המידע
אלעזר לוין
יקנה מהמינהל מגרש ב-210 אלף דולר
יפעת גדות
שלט בעירק ביד רמה ובדרך רצחנית    בימים אלה הוא כלוא בעירק וממתין לתחילת משפטו
יפעת גדות
האחזות הנח"ל מרום גולן היתה הראשונה שקמה ברמת הגולן אחרי מלחמת ששת הימים
ניר וייס
בית משפט השלום בתל אביב ביקר קשות את הסדר הטיעון שנחתם עם הפרקליטות, ובחר להטיל גם עונש מאסר בפועל: "הנאשמים עברו עבירות חמורות, שמעבר לפגיעתן במתלוננים, יש בהן לפגוע פגיעה קשה ומתמשכת במסחר באמצעות כרטיסי אשראי בכלל ובעסקות המתבצעות על דרך 'מכר מרחוק' בפרט"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il