X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עימותים בציר כיסופים בין מתנחלים לשוטרים

יש"ע: נקיים הצעדה גם בלא רשיון

המשטרה סירבה לאפשר את הצעדה כיוון שהמארגנים סירבו להענות לדרישות המשטרה: הצעדה אינה חוקית היערכות שיא במשטרה ובצבא וחשש מעימותים קשים
▪  ▪  ▪

היערכות מוגברת במשטרה ובצבא לקראת צעדת הימין היום (ב', 18.7.05) מאזור נתיבות לכיוון גוש קטיף. המשטרה תגברה את כוחותיה בדרכים המובילות לגוש קטיף וכן באזור צומת גמא שם שוכנת המפקדה של כוחות המיועדים לבצע את הפינוי. במשטרה חוששים מעימותים קשים עם חלק מהצועדים, בעיקר מהימין הקיצוני ועם פעילי "הבית הלאומי" שקראו לאנשיהם "לעלות" על צומת גמא ולהרוס את הבסיס.
משטרת המחוז הדרומי הודיעה אמש (יום א') כי היא אינה מאשרת את קיום הצעדה המתוכננת על-ידי אנשי הימין. המדובר בצעדת "התחברות" בת שלושה ימים שיזמו פעילי הימין ומתנגדי ההינתקות המכוונת להתבצע מייד לאחר כנס המתנגדים בנתיבות. הפעילים הודיעו, כי ינסו להכנס לגוש כדי להכניס לשם ספר תורה שנכתב במיוחד. המשטרה הודיעה כי הכניסה אסורה בצו אלוף פיקוד דרום.
ההודעה על העצרת ניתנה במקביל לעימותים הקשים שאירעו גם בערב (יום א') במחסום כיסופים, בין מתנחלים לבין שוטרים וחיילים. מהמשטרה נמסר, כי כ-800 עד אלף איש הגיעו למחסום וניסו לחסום את הכביש תוך שהם נשכבים עליו ולא מוכנים אפילו לאפשר לתושבי הגוש להכנס פנימה. שוטרים וחיילים הותקפו והמשטרה ביצעה מספר מעצרים. כוח של מאות שוטרים מהמחוז הדרומי הוזעק למקום וביחד עם שוטרי מג"ב החלו לנסות לפנות את הציר ולהדוף את המפגינים. סמוך לחצות הצליחו השוטרים לפתוח את הציר לתנועה.
למרות האיסור הצעדה תתקיים
מארגני הצעדה הודיעו בשעות הערב, כי למרות האיסור מצד המשטרה, הצעדה תסתיים בגוש קטיף ובכוונת הצועדים להיכנס לרצועה, למרות ההגבלות. ממועצת יש"ע נמסר, כי הצעדה תתקיים כפי שתוכנן, והיא נועדה "להתחבר לאחינו הנצורים".
לדברי ניצב אורי בר-לב, מפקד המחוז הדרומי במשטרה, הם מעוניינים למנוע את כניסת הצועדים לרצועת עזה שהוגדרה כשטח צבאי סגור. "כל ניסיון כניסה הוא הפרת חוק ולכן מדובר בהפגנה שאינה חוקית". לדבריו, מארגני הצעדה סירבו להיענות לדרישה של קביעת מועד סיום ההפגנות והתהלוכה וסרבו להתחייב שלא להיכנס לגוש קטיף.
גורם צבאי אמר ל-Nfc, כי ישנה היערכות של הכוחות בשטח, הוקמו מחסומים ומבוצעים סיורים בכל האזור. "בצה"ל קיימת היערכות להתמודד עם כל האנשים שעומדים להגיע", אמר והוסיף, כי "ההערכה שלנו היא שרוב האנשים שיגיעו הם אזרחים שומרי חוק ואנו מצפים שהם ינהגו כך לאחר שיובהר להם שאינם יכולים להיכנס לרצועה".
"השאלה היא מה יעשו גורמים קיצוניים", המשיך והדגיש: "נבצע פעולות כדי להימנע מפרובוקציות. אתמול הייתה אלימות קשה בכיסופים. היו שם מעטים, אבל הייתה אלימות קשה". הוא הוסיף, כי צה"ל נחוש לעמוד במשימה. "אנו מצפים מראשי המתיישבים לפעול ולדאוג כך שאנו לא נצטרך לפעול ולבצע מעצרים". הוא סיפר, כי כוחות רבים ישתתפו בפעילות.
מהמשטרה נמסר, כי נעשתה פנייה למארגנים והועברה בקשה להגיע למשטרה ולתאם עימה את תנאי ההפגנה והצעדה. ראשי מועצת יש"ע נפגשו אחר-הצהריים (יום א') עם מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב משה קראדי, ושוחחו עימו בנושא. סוכם כי עמדה סופית תתגבש לאחר פגישה נוספת עם מפקד מרחב נגב, תת-ניצב ניסו שחם אך כאמור דרישות המשטרה לא נענו על-ידי ראשי המפגינים. במועצה הודיעו ש"הצעדה תתקיים בכל מקרה. לא ייתכן שלאחר שניתנו אישורים החליטה המשטרה לחזור בה". פגישה נוספת שהתקיימה לפנות ערב בין הצדדים לא הניבה תוצאות.
היחידה המרכזית של משטרת המחוז הדרומי ביקשה מבימ"ש בבאר שבע להאריך מעצרם של 12 מתושבי הגוש שהתפרעו במוצ"ש בכניסה למחסום כיסופים. במשטרה טוענים כי כ-400 איש הגיעו למקום, חסמו לתנועה את הציר, גרמו נזק לכלי רכב ולעמוד תאורה והתעמתו עם שוטרים וחיילים. קצין בדרגת סגן נפצע ברגלו וזו נשברה. המפגינים טענו כי יחידות המשטרה התנהגו באלימות רבה ו-21 מפגינים נזקקו לטיפול רפואי.
דובר משטרת מרחב שמשון, רפ"ק איתי דותן, מסר כי "המפגינים התנהגו בצורה מחפירה, גרמו נזק לכלי רכב ולמחסום, ציירו כתובות נאצה "יודן רייך" וצלבי קרס על מבנים. קצין צה"ל וקצין משטרה נפצעו לאחר שהותקפו. המשטרה והצבא גילו איפוק רב". הציר נפתח לתנועה רק לפנות בוקר. מהמשטרה נמסר כי אותרו במקום פעילי ימין עם מסמרי נינג'ות.

תאריך:  17/07/2005   |   עודכן:  18/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
מה-1 באוגוסט ובמשך שבועיים תהפוך העיר ל"עיר מסיבות" בהובלת ה-D.j המובילים בארץ ובחו"ל    בשנה שעברה הגיעו במסגרת האירועים מעל 150 אלף בני נוער
יואב יצחק
המבקר מבקש: סנקציות כדי לכפות תיקון ליקויים    גייס למשימה את מפקד המחוז הצפוני במשטרה לשעבר, ניצב יעקב בורובסקי    הורה על בדיקת הנעשה בשגרירות קנדה
יפעת גדות
מדענית מובילה בתחום הצליחה להראות כי עכברים שפיתחו אלצהיימר, לאחר שקיבלו את הגן האנושי הגורם למחלה, היו מסוגלים להתחיל לזכור דברים חדשים ברגע שהגן "נעלם"
מחלקה ראשונה
בקטגוריית דרמת הטלוויזיה הטובה ביותר זכה הסרט "ילדי SSSR", סרטו של פליקס גרצ'יקוב אשר הופק במסגרת "חיים בסרט- פרויקט גרינלייט הישראלי" ביוזמת yes
אלעזר לוין
תבטח את 100 אלף חברי העמותה בביטוח רכב    זכתה במכרז חבר - תבטח את 100 אלף חברי העמותה בביטוח רכב    הבעלות - של אילון ביטוח או אילון אחזקות, באמצעות סוכנות חדשה    זול ב-10% מעובדי המדינה    השתתפות עצמית - רק 675 שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il