X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
בישיבת הר-המור בירושלים, השייכת לרב צבי טאו, התבקשו התלמידים שלא לצאת למצעד ההתחברות. בישיבה לא שוללים את המצעד, אך מעדיפים להתמקד בלימוד תורה ופעילויות הסברה
▪  ▪  ▪

ראש ישיבת הר המור, הרב עמיאל שטרנברג, שוחח אתמול (ראשון) לפנות ערב עם תלמידיו, וביקש מהם שלא לצאת למצעד ההתחברות שמארגנת מועצת יש"ע. הרב שטרנברג, הכפוף לרב צבי טאו, מגדולי רבני הציונות הדתית, הסביר לתלמידיו מדוע עליהם להישאר בישיבה.
להלן עיקרי הדברים:
א. אנו נמצאים בתקופה של חורבן הדעות הישנות. הולך להיבנות במדינה בניין חדש על אותם יסודות של חורבן. כל משבר שקורה בעם ישראל מוליד אחריו בניין גדול יותר. כאשר המשבר הכי גדול היה השואה שאחריה נולדה מדינת ישראל. אנו עומדים לפני הוספת עוד קומה בבניין הלאומי של תחיית ישראל בארצו.
ב. המצב בו העם שרוי היום דומה למצב בו אדם מתעורר, מנמנם שוב כמה פעמים ורק לבסוף מתעורר. הגלות היא שינה והגאולה מסמלת את ההתעוררות. קודם שהאדם והעם מתעוררים לגמרי קיים מצב בו פועלים הדימיון והשכל יחד ומבלבלים את האדם והעם. הבילבול אומנם קיים, אך צריכים לדעת שאין כאן נסיגה בגאולה, אלא השלבים הסופיים.
ג. עיקר המשבר נובע מהשורש, והשורש הוא המעגל הפנימי של לומדי התורה בישיבות, שמקרינים על שאר העם. לכן, עלינו לחזק את השורש, כדי שרוחות הסער לא ישברו. עלינו ליישם את עבודתנו, שהיא לחבר את הלבבות של העם אל הקודש. על-מנת לחבר אנו מחזקים את התורה בתוכנו ובמקביל יוצאים לפעילות "פנים אל פנים" (פעילות הסברתית שנועדה להתחבר אל העם ולעורר אותו לכך שהמהלך הנוכחי הוא מהלך של גאולה, ע.י.), שתכליתה לחבר את הלבבות להתרחשות המהלך הגאולתי של הקודש.
ד. כל הפגנה צריכה להימדד ביכולתה לחבר את לבבות העם אל אותו מהלך. ממילא הפגנה שעניינה כפיית מהלך בכפיפת ידיים ובאלימות מזיקה למהלך ופועלת נגדו.
ה. אותו הדבר לגבי המצעד לגוש קטיף. אם אין במצעד היבטים של אלימות, זה טוב שאנשים משתתפים בו. לכן צריכים להיזהר מכל סוג של אלימות, לרבות אלימות מילולית. יחד עם זאת, על המעגל הפנימי של לומדי התורה בישיבה להמשיך בלימוד, גם אם ייראו בעיני אחרים כמשתמטים כביכול ממאבק.
ישיבת "הר-המור" היא ישיבה גבוהה המשתייכת לזרם הדתי-לאומי. הישיבה הוקמה בשנת 1997 לאחר שקבוצת רבנים, ובראשם הרב צבי ישראל טאו, פרשה מישיבת "מרכז-הרב", עקב ההתנגדות להקמת מכון הוראה של משרד החינוך בישיבה, בטענה שתורה לומדים בכלים תורניים ולא בכלים אקדמיים. הישיבה שנועדה למעשה להחליף את מעמדה של ישיבת "מרכז-הרב" כישיבת הדגל של הציונות הדתית (ישיבת קו) קרויה "הר-המר", ראשי תיבות: המשך מרכז (ה)רב. סביב ישיבת הר המר עומדות ישיבות מפורסמות כמו עטרת ירושלים (עטרת-כהנים), מצפה-רמון, שבי-חברון, אילת ומכינות קדם צבאיות כגון עטרת, בני-דוד, עצמונה ועוד.
בראש ישיבת "הר-המור" עומדים שני אחים: הרבנים עמיאל ומרדכי שטרנברג. שני ראשי הישיבה והישיבה פועלים על-פי מייסדה ונשיאה הרב צבי ישראל טאו, אחד מגדולי התורה היותר נחשבים בציבור הדתי-לאומי. ישיבת הר המור הינה ישיבה בעלת השקפה ממלכתית, הרואה ערך רב במדינת ישראל.

תאריך:  18/07/2005   |   עודכן:  18/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
חוקרים מצרפת ודרום אפריקה גילו, כי גברים שלקחו חלק במחקר ונימולו הורידו את סיכוייהם להידבק בווירוס ה-HIV הגורם לאיידס
אלעזר לוין
במשתתפות ברווחים בינואר-יוני    החברה מנהלת במסלול זה 21 מיליארד שקל    תשואה שלילית ביוני
חדשות טלספורט
בניון אמור לטוס כבר מחר בלילה ללונדון כדי להיות מוצג ביום שלישי בפני התקשורת הבריטית
עדי גלסקה
קשר הנבחרת האולימפית, שחתם בטנריפה הספרדית, הגיע היום לאימון מכבי פ"ת ונפרד מחבריו
גלית יצחק
המרכז הרפואי 'מאיר' פיזר מכשירים המאפשרים לכל אדם להעניק טיפול רפואי מיידי ופשוט כשאדם הנמצא בקרבתו קורס עקב הפרעת קצב    רעננה הציבה מיכשור החייאה בסיירות העירוניות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il