כלל ביטוח אשראי, מקבוצת כלל ביטוח פנסיה ופיננסים, מתריעה היום (ג', 19.7.05) בפני נפילתם של ספקים רבים שנפגעו מנפילת רשת קלאבמרקט ולא יוכלו להתאושש ממכה זו. מרבית הספקים, שנפגעו בסכומים גבוהים הם ספקים שמכרו מוצרים לקראת חג הפסח.
לדברי אנשי כלל, נפילתה של הקלאבמרקט פגעה במאות ספקים ממגוון ענפים, שסיפקו לרשת מוצרים שונים, ובמיוחד מוצרי Private Label.
ההערכה היא, כי כ-20% ממכירות הרשת סופקו על-ידי יצרני Private Label, כלומר יצרנים שאין להם שם מותג אלא מייצרים תחת מותג המפיץ.
בנוסף, נפגעו ספקים וקבלני שירותים אחרים. לצידם של הספקים הגדולים והמובילים שנפגעו קשות מנפילת הרשת, נמצאים גם ספקים קטנים ובינוניים שהפסידו מאות אלפי שקלים עד מיליוני שקלים, דבר שעלול לגרום להם לקשיים בתזרים המזומנים ויכול להביא עד לקריסתם המוחלטת.
אורי לוי, מנכ"ל כלל ביטוח אשראי אמר, כי מעבר לחובות שיצרה הרשת, יש חשש מתגובת שרשרת של נפילה זו, לא רק של יצרנים מענף המזון אלא גם של יצרנים וספקים מתחומים רבים נוספים. "תגובה זו עלולה לגרור אחריה קשיים בקרב ספקים של ספקי הרשת, ולהשפיע גם מעבר לכך", הסביר לוי. הכוונה היא לספקים בתחום הקמעונאות לרבות ענפי הקוסמטיקה וטואלטיקה, מוצרי חשמל, אופנה, כלי בית וכלה בספקים בתחומי האריזה, מחשוב, נייר, ועוד.
יצוין, כי חברת כלל ביטוח אשראי עוקבת בקפדנות אחרי מצבן של החברות במשק וכבר לפני כשנתיים זיהתה את ההתדרדרות במצבה של קלאבמרקט. לקוחותיה של כלל ביטוח אשראי קיבלו במועד התרעה על המצב, והחברה צמצמה את חשיפתה לנזקים הנובעים מקריסת הרשת.
"בזכותנו הצליחו ספקים רבים להימנע מנזקים גבוהים פי כמה, מאלו שקרו בסופו של יום", אמר אורי לוי. נמסר כי לאחר פרוץ המשבר, חל גידול משמעותי בביקושים לביטוח אשראי.
כלל ביטוח אשראי, מקבוצת כלל ביטוח פנסיה ופיננסים ו-ATRADIUS העולמית, עוסקת בביטוח סיכוני סחר חוץ מסחריים ופוליטיים, ביטוח אשראי בשוק המקומי, ערבויות ביצוע ומציעה פתרונות מימוניים למבוטחיה. החברה מבטחת כ-450 חברות המוכרות בלמעלה מ-110 מדינות ברחבי העולם.