X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
משרד הבריאות מציג מחקרים שמראים כי הסויה מזיקה לבריאותנו ממליץ לא לאכול מוצרי סויה יותר מ-3 פעמים בשבוע הסויה משפיעה על ההתפתחות המינית וגורמת לגדילה מואצת
▪  ▪  ▪

עד עתה חשבתם שצריכת מוצרי סויה טובים לבריאותכם או לבריאות ילדיכם? אז טעיתם. משרד הבריאות מציג סדרת מחקרים שממצאיהם מוכיחים כי הסויה מזיקה לבריאותנו.
ועדת בדיקה של משרד הבריאות ממליצה להגביל את השימוש במוצרי סויה למנה אחת ביום, ולא יותר משלוש פעמים בשבוע.
ממחקרים שונים שנערכו נמצא, כי צריכת תכשירי מזון לתינוקות על בסיס חלבון סויה (תלמ"ס) או מזונות נוספים על בסיס סויה עשויים להשפיע על ההתפתחות המינית ולגרום לגדילה מואצת.
מחקרים שנערכו הצביעו על עיכוב בגדילה בצריכת תמל"ס עקב רמות נמוכות של מינרלים ומתיונין, בעיקר בפגים. בשל נתונים אלה איגוד רופאי הילדים בארה"ב ממליץ לא לתת תמל"ס לתינוקות שנולדו במשקל מתחת ל-1,800 גרם.
מעקב שנערך במשך 30 שנה אחרי תינוקות שצרכו תמל"ס בילדותם, לא הראה הבדלים משמעותיים בינם לבין קבוצה דומה שצרכה תרכובות חלב פרה, במדדי גדילה, בצפיפות עצם וברמות ברזל ואלבומין בדם.
ממחקר נוסף שנערך נמצא קשר בין צריכת תמל"ס ובשר בילדות לבין התפתחות שדיים מוקדמת. אך ביקורת שלילית נמתחה על תוצאות מחקר זה כיוון שיותר מ-50% מהמקרים לא היו חשופים לתמל"ס.
עוד נמצא, כי צריכת סויה מאריכה את ימי הוסת ב-8 שעות יותר וזה התאפיין באי נוחות בזמן המחזור.
לדברי הוועדה, למרות שבארצות אחרות, כמו ניו-זילנד, מתן תכשירי סויה לתינוקות נעשה רק בהמלצת רופא ולאחר מתן מרשם, הוועדה לא מצאה לנכון לנקוט מגבלה זו גם בישראל. יחד עם זאת, בשל ההשפעות השליליות הפוטנציאליות של תכשירים אלו הוועדה ממליצה להפיץ את המידע אודות הנזקים האפשריים לכלל עובדי בריאות.
עוד ציינה הוועדה, כי בשל השימוש הרחב של תכשירים אלו בקרב אוכלוסיות חרדיות מסוימות, יש להפיץ מידע זה גם בין רבנים ומנהיגי ציבור.
הוועדה ממליצה לנטר רמות טירוקסין בדם, בתינוקות ובפעוטות עם תת-פעילות של בלוטת התריס, הצורכים תכשירי סויה. זאת לאחר שמחקרים שנערכו הצביעו על-כך שתכשירי סויה עלולים להקטין את ריכוז הטירוקסין החופשי בדם. כאשר בלוטת התריס מתפקדת כהלכה יהיה פיצוי על המחסור. תינוקות עם היפותירואידיזם לא יוכלו לפצות על המחסור ומצבם עלול להחמיר.
נשים בגיל המעבר
נשים הסובלות מתופעות של גיל המעבר, שאינן מקבלות טיפול תרופתי, יכולות, במקביל לשינויים נוספים באורח החיים, לנסות תזונה עשירה בפיטואסטרוגנים, המכילה בין השאר מוצרי סויה ופשתן.
מסתבר כי יעילותם של מוצרי הסויה בהפחתת תסמיני גיל המעבר בנשים ובמניעת אוסטיאופורוזיס נמוכה מזו שמייחסים לה בציבור הרחב. יצוין, כי אין הוכחות מדעיות לכך, שתוספת של פיטואסטרוגנים מועילה במניעת תופעות גיל המעבר.
סרטן השד
למרות שהדיווחים המדעיים לגבי ההשפעות של פיטואסטרוגנים בסרטן השד אינן חד-משמעיות, הוועדה ממליצה שנשים החולות בסרטן השד או הנמצאות בסיכון גבוה למחלה יתייעצו ברופא לפני התחלת השימוש בתכשירים אלו.

תאריך:  20/07/2005   |   עודכן:  20/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
היחידות ימלאו שני תפקידים מרכזיים: סיוע להגן על הקהילות המוסלמיות מפני איסלמופוביה, פגיעה או התקפות, ואיסוף מידע מודיעיני על פעילות של קיצונים
נוה יוסף
בית הדין קבע: פיטוריו של ד"ר חוזה בן דהן - בגלל ניסיונותיו להקים ועד עובדים שיפעל מול ההנהלה
ניר וייס
בתביעתו טען כי נציגי הרשות לפיקוח חקלאי פשטו על מחסן בבעלותו והשמידו ביצים חוקיות שיועדו לרשות הפלשתינית
הדר פרבר
אביו של מחבל מה-11 בספטמבר בירך בראיון ל-CNN על הפיגועים ועל אלה שעוד יקרו    אמר כי תאי הטרור בעולם הם "פצצה גרעינית שהופעלה"    יתרום את הכסף מראיונות לתקשורת לטרוריסטים
רנית נחום-הלוי
69 חברי כנסת הצביעו נגד הצעות החוק לדחיית ההינתקות, רק 41 תמכו    יו"ר הכנסת: היום הרת עולם    חברי הכנסת החרדים התקפלו ונעדרו מההצבעה    רק ח"כ פרוש מאגודת ישראל הצביע בעד הצעות החוק    ועדת השרים להינתקות: הקברים יועברו לבית עלמין זמני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il