X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביום ב' הודיעו האחים אלעזרוב כי נקלעו לחובות כבדים ביום ג' הודיעה חברת דוסטוב להנהלת הבורסה כי היא נתונה בקשיים כלכליים הנהלת הבורסה עושה ככל הניתן כדי להגן על חבריה ולשמור על מסחר תקין
▪  ▪  ▪

בהנהלת הבורסה ליהלומים אומרים (יום ד', 20.7.05), כי מניתוח ראשוני של הבעיות הכלכליות אליהן נקלעה חברת אלעזרוב עולה, כי ייתכן ואחת הסיבות היא מסגרת האשראי הרחבה שהעניקה חברת אלעזרוב ללקוחותיה. בהנהלה מציינים, כי שאר הסיבות למצב החברה והקשיים בהם היא נתונה היום, מתבררות בימים אלו.
בתחילת השבוע נודע, כי האחים אלעזרוב, מגדולי היהלומנים בישראל, נקלעו לחובות כבדים. על-פי אומדנים שונים, חובותיהם מגיעים לכ-80-100 מיליון דולר.
חברת דוסטוב הודיעה ביום ג', (19.7.05), להנהלת הבורסה כי היא נתונה בקשיים כלכליים, וביקשה את עזרת ההנהלה בהסדרת חובותיה. לדעת החברה הרוב המכריע של החובות ניתן להסדרה, כך שמרבית מנושי החברה יקבלו מענה במסגרת ההסדר הכולל.
בהנהלת הבורסה אומרים, כי אין זה מן הנמנע שהאירועים האחרונים משפיעים על מצב הרוח בבורסה. יחד עם זאת, מציינים, כי ההתפתחויות האחרונות לא ישפיעו על מיקומה של בורסת היהלומים הישראלית במסחר היהלומים העולמי. "הבורסה וחבריה חזקים ויציבים. כך ניתן לראות, כי בורסת היהלומים בישראל נושאת כיום בחוב בנקאי הנמוך ביותר בהשוואה למרכזי סחר יהלומים אחרים בעולם", נאמר.
רמת המימון הנדרשת לענף היהלומים בישראל היא הנמוכה ביותר בהשוואה לבלגיה, ארה"ב והודו, שהינן מדינות מובילות בענף היהלומים. גם מדדי איתנותו הפיננסית של ענף היהלומים הישראלי משקפים רמת איתנות גבוהה יחסית למרכזים אחרים בעולם.
היקף הייצוא השנתי של ענף היהלומים לשנת 2004 הסתכם בכ-9.5 מיליארד דולר, ומחזור העסקים אף גבוה מכך באופן משמעותי. עוד מדגישים, כי ברור מכך שהחובות אליהן נקלעו אלעזרוב ודוסטוב הם שוליים, ואינם מהווים פגיעה מהותית במעמד הבורסה.
"היקלעות למצבים מעין אלה אינה שכיחה בענף היהלומים. חברות הבורסה נוהגות על-פי סטנדרט גבוה של שקיפות, דבר המעצים את חוזקם בכלל ואת עמידתם מול הבנקים בפרט" מוסיפים בהנהלה.
"הנהלת הבורסה עושה ככל הניתן כדי להגן על חבריה ולשמור על מסחר תקין. מרגע שהתקבל בהנהלת הבורסה המידע בנוגע לקשיים של חברת אלעזרוב, פעלה הבורסה במהירות וביעילות במטרה לשמור על זכויות חבריה. פעולה דומה נקטה הבורסה לאחר הודעת חברת דוסטוב על קשיים".
במסגרת התכנסות הנהלת הבורסה השבועית, תדון ההנהלה בהתפתחויות האחרונות, ותבחן דרכי טיפול נוספות ושיפור מעורבות הנהלת הבורסה בנושא זה.

תאריך:  20/07/2005   |   עודכן:  20/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
רווח הון צפוי - 68 מיליון שקל
אלעזר לוין
הלשכה תוקפת את הצעת האגודה לתת יעוץ משפטי לבתים משותפים
אלעזר לוין
תרכז את פעילות הפיננסים והביטוח של עמותת חבר    יוסי הראל מונה למנכ"ל
אלעזר לוין
הכיסוי 100 מיליון דולר    הפרמיה 1 מיליון דולר לשנה
מחלקה ראשונה
תופיע במסגרת ערב מיוחד בכפר המוסיקה של קוקה-קולה    הופעה ייחודית זו הינה חלק מתרומתה לקהילה של חברת קוקה-קולה בשיתוף עמותת "עלם", במטרה לסייע לאותם בני נוער ולספק להם במה וחשיפה ציבורית נרחבת ראשונה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il