X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך קובע בית המשפט המחוזי בתל אביב בעתירה של התנועה לחופש המידע אשר ביקשה להורות לרה"מ לחשוף את כל הסקרים שערך החל משנת 2001 ואת כל הסקרים שערכו ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו ואהוד ברק בתקופות שלטונם
▪  ▪  ▪

בית המשפט המחוזי בתל אביב קבע השבוע כי ראש הממשלה, אריאל שרון, איננו מחוייב להעביר לידי העמותה לחופש המידע את כל הסקרים אשר ערך בתקופת כהונתו כראש ממשלה, החל משנת 2001 ועד היום.
עמותת חופש המידע והעומד בראשה, העיתונאי רביב דרוקר, עתרו ביום 21.4.05 לבית המשפט על-מנת להורות לראש הממשלה להעביר את רשימת הסקרים שערך ורשימת הסקרים שנערכו על-ידי ראשי הממשלה לשעבר, נתניהו וברק. העתירה הוגשה לאחר שבפניית העמותה מה-23.5.04, בה ביקשה למסור את המידע, התקבלה תשובה חלקית שלא סיפקה אותם והיתה חסרה בין היתר את רשימת השאלות והתשובות.
יש לציין כי כבר בשנת 2000 עלתה הסוגיה בפני בית המשפט (ה"פ 1200/00) וב-11.3.02 התקבל הסכם פשרה אשר מסדיר את הפרוצדורה בה יוכלו להתקבל נתוני הסקרים רק לראשי ממשלה אשר אינם מכהנים, קרי - נתניהו וברק. ההסדר פטר, הלכה למעשה, את שרון מלחשוף במהלך כהונתו את הסקרים שהוא עורך.
בדיון שהתקיים השבוע בבית המשפט המחוזי בתל אביב בעניין בקשת העמותה להארכת מועד הגשת העתירה, מבקרת השופטת דרורה פלפל את עמותת חופש המידע:"התרשמתי כי העותרים, למעשה, רוצים בדרך עקיפה להשתחרר מהסכם הפשרה שהחריג ראשי ממשלה מכהנים למסור את הסקרים", כותבת השופטת פלפל בהחלטתה.
עוד מציינת השופטת, כי לא התקבלה תשובה מניחה את הדעת מדוע המתינה העמותה במשך שנתיים, מאז התקבל הסכם הפשרה ועד פנייתה הראשונה בשנת 2004, על-מנת לקבל את הנתונים האמורים ומדוע יש להורות לראש ממשלה מכהן למסור את נתוני הסקרים שערך ובכך "להפר" את הסכם פשרה שהתקבל.
"בית המשפט לא קיבל מענה לשאלה המתבקשת מאליה, הכיצד זה נושא שהיה אקטואלי בשנת 2000, והעותר מחה על כך שענינו מתעכב, הפך להיות שוב אקטואלי בשנת 2005. בדרך התנהלות מעין זו, - אפשר להפוך לאקטואליה גם את השאלות המעניינות: מי צלב את ישו, מי טיבע את המצרים בים סוף, והאם היתה יציאת מצרים, שלא לדבר על רצח ארלוזורוב, שבכלל הינו נושא אקוטי... בתי המשפט מוכנים וצריכים לתרום לשיח הציבורי. בזמן אמת, בעתירה נכונה, ולא "בשידור חוזר" כותבת השופטת פלפל.
בית המשפט דוחה את הבקשה להארכת מועד ובכך דוחה את העתירה. עוד מחייב בית המשפט את העמותה לחופש המידע לשלם שכר טירחת עו"ד של 30,000 ש"ח.
להחלטת בית המשפט המלאה - ליחצו כאן.

עתמ001680/05
תאריך:  21/07/2005   |   עודכן:  21/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
הצפי: יעלה גם על הפרסום במגזינים ובעתיד ישלש את עצמו
גלית יצחק
העובדים שובתים לאחר שהוחלט לסגור 6 מעבדות הממוקמות באזור המרכז ובמקומן לפתוח מעבדה אחת    הנהלת כללית: "מדובר בשביתה פראית"
עדי גלסקה
מכבי ת"א המריאה הבוקר למחנה האימונים בהולנד    החלוץ ההונגרי, פילופ, ממתין בהולנד וינסה להרשים    מו"מ עם החלוץ הרומני, טריקה    אמבמבה, שלא בתוכניות של קלינגר, יצא להולנד
מירב לוי
דיל ונופש לכל דורש ממיטב סוכנויות הנסיעות לחודשי הקיץ החמים
הדר פרבר
שני אסירים אפגנים ששוחררו מהכלא הצבאי האמריקני טוענים כי כ-180 אסירים אפגנים שובתים רעב כבר כשבועיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il