X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תושבי כפר מימון טענו כי כוחות הביטחון מנהלים "מצור" על הישוב ומשבשים את מהלך חייהם בעתירה נוספת טענו ארבע חברות אוטובוסים כי מניעת נסיעתם לנתיבות בתחילת השבוע היתה בלתי חוקית
▪  ▪  ▪

בהרכב מורחב של חמישה שופטים, בראשות נשיא בית המשפט העליון, השופט אהרן ברק, נדחו הבוקר (ה', 21.7.05) שתי עתירות שעניינם קשור לצעדת אלפי התושבים המתנגדים לתוכנית ההינתקות שמוביל ראש הממשלה, אריאל שרון.
העתירה הראשונה הוגשה על-ידי ארבע חברות אוטובוסים אשר נסיעתם ביום שני השבוע לדרום הארץ נמנעה על-ידי המשטרה. האוטובוסים תכננו להסיע אלפי מתנגדים לכיוון נתיבות, משם היו עתידים להמשיך אל עבר מחסום כיסופים ולתוך גוש קטיף. העותרים טענו כי למשטרה לא היתה סמכות למנוע את נסיעתם דרומה.
בדיון קודם שהתקיים בעתירה העיר נשיא בית המשפט העליון, השופט אהרן ברק, כי מדובר ב"סוגיה סבוכה" אלא שהבוקר, משהחליטו עשרות אלפי המתנגדים לצאת מכפר מימון ולשוב לבתיהם, נראה כי קל היה יותר לקבל את ההחלטה. הלכה למעשה, נמנע בג"צ מלדון בטענות העותרים בעניין סמכות המשטרה.
המדינה טענה כי היה ברור לכל כי מטרת הנוסעים היא להפר את הסדר הציבורי ושנקודת הסיום של אותם אוטובוסים היה אזור אשר נסגר לכניסת תושבים על-ידי צו אלוף.
בעקבות התפזרות המפגינים היום בבוקר מכפר מימון והתחייבות המדינה לאפשר תנועת אוטובוסים דרומה לנתיבות וכפר מימון עוד היום קיבל בג"צ את עמדת המדינה לפיה האוטובוסים היו אמורים להוביל את הנוסעים לפעילות בלתי חוקית ועל כן עצירתם נעשתה כחוק.
בסיום הדיון משכו החברות את עתירתן.
יש לציין כי הסכמת המדינה לאפשר את נסיעת האוטובוסים היום לנתיבות וכפר מימון איננה רלוונטית מכיוון שההתכנסות בכפר מימון התפזרה כבר בשעות הבוקר.
בעתירה שניה שנדונה מיד לאחר מכן, עתרו תושבי כפר מימון נגד מה שכונה על ידם "מצור" משטרתי וצבאי שהושם על הישוב עם כניסת עשרות אלפי מתנגדי ההינתקות אל שטח הישוב.
בתגובתה לעתירה מסרה המדינה כי אכן היתה נוכחות רבה של כוחות ביטחון ויכול שנוצר לחץ נקודתי אך המטרה היתה ברורה -למנוע את הפרת החוק הכוללת של כניסה אל תוך גוש קטיף על-ידי מי שאינו מורשה להיכנס לשטח הצבאי הסגור. עוד טענה המדינה כי התמונה שצויירה על-ידי העותרים איננה מדויקת, בלשון המעטה.
המשנה לנשיא בית המשפט העליון, השופט מישאל חשין, מתח ביקורת על התנהלות אנשי כפר מימון. הוא אמר בטרם ניתן פסק הדין כי המשטרה מילאה את חובתה במקום ואין לומר שהיא הרסה אותו.
בסיום הדיון משכו תושבי כפר מימון את עתירתם.

תאריך:  21/07/2005   |   עודכן:  21/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
המשטרה סבורה כי נהג הרכב בו נורה יהודה אשכנזי למוות, "ביים" תקלה    כשהרכב נעצר הגיעו שני מתנקשים וביצעו את הרצח
ענבל אביב
בעקבות כך הודיעה שרת התקשורת, כי תמנה ועדה לאיתור מועמדים למשרת מנכ"ל רשות הדואר    שלי שימש בתפקיד מנכ"ל רשות הדואר מחודש נובמבר 2003
מחלקה ראשונה
שומריו של הנשיא דחפו את הצוות האמריקני וניסו לחטוף מכשיר הקלטה מידיו של עיתונאי מארה"ב    קונדוליזה רייס דורשת התנצלות
גלית יצחק
הנער יצא אמש עם אופניו לאזור המושב בית זית    הוא נעדר שעות ארוכות והמשטרה פתחה בחיפושים נרחבים    בתום מבצע החיפושים נמצא ללא רוח חיים מתחת לצוק
נוה יוסף
"הדרתם של הישובים הבדואים מתוך רשימת הישובים, על אף מצבם הסוציו-אקונומי הירוד, מהווה אפליה קבוצתית פסולה לנוכח תכלית החוק שהינה חברתית כלכלית המושתתת על עיקרון השוויון החוקתי בין הישובים השכנים ותושביהם", נכתב בעתירה    היועץ מזוז מסכים איתם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il