X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה מהתחזית השבועית של בנק הפועלים כלכלני הבנק ממליצים על הגדלת החשיפה למניות 'הכבדות' בשוק המקומי מתחזקת ההערכה כי הריבית תישאר ללא שינוי
▪  ▪  ▪

יתכן פיחות מסוים בשקל מול הדולר בטווח הקצר על-רקע ציפיות להמשך התחזקות הדולר בעולם והעצבנות סביב מועד ההינתקות, כך עולה מהתחזית השבועית של יחידת המחקר של בנק הפועלים.
עוד מעריכים כלכלני הבנק, כי בשבוע הבא צפוי בנק ישראל להותיר את הריבית השקלית ללא שינוי, אך שבועיים אחר-כך הנגיד צפוי להעלות את הריבית לרמה של 3.5%, ובכך יתאפס פער הריביות. בשלב זה נראה כי השוואת הריביות כבר מגולמת בשערי החליפין.
בטווח הבינוני, להערכת כלכלני הבנק, תיתכן התמתנות במגמת הפיחות, שכן עלייה משמעותית בשער הדולר צפויה לאלץ את בנק ישראל להעלות את הריבית. עם זאת הם מדגישים, כי רמת אי הוודאות גבוהה במיוחד לאור הקושי בחיזוי ההשפעות על המסחר, אם ההינתקות תתקל בקשיים רבים מהצפוי. לאור האמור לעיל ממליצים הכלכלנים להקטין את רכיב מט"ח בתיק ההשקעות לשיעור של כ- 15%.
עוד ממליצים הכלכלנים על הגדלת החשיפה למניות 'הכבדות' בשוק המקומי, שמחיריהן מוצדקים מבחינה כלכלית, באופן מדוד ותוך הצטיידות בהגנות. עם זאת הם מציינים, כי התקופה הקרובה עדיין צפויה להתאפיין בתנודתיות מוגברת לצד ההתקדמות בישום ההינתקות, כשהנושא הביטחוני חוזר לכותרות בישראל ובעולם. ביטוי לעצבנות בשווקים ניתן לראות גם בסטיות התקן הגלומות באופציות המעו"ף, שעלו בתקופה האחרונה בשיעור חד יחסית (סטיות התקן הגלומות באופציות עלו מרמה של 11% במאי, לכ-16%כיום).
הערכתם של הכלכנים לגבי שוק המניות מתבססת על הגורמים הבאים: במישור הביטחוני- תקופת אי הוודאות סביב ישום התוכנית ממשיכה להתקצר, ומאידך, גל ירי המרגמות לעבר ישובי האזור עלול להעיב על ביצוע התוכנית ולאחריה. במישור הפיננסי- גופי השקעה זרים חזרו בתקופה האחרונה להזרים ביקושים למניות הכבדות בשוק המקומי, ורמת המכפילים עודנה נוחה להשקעה בהשוואה למכפילים המקובלים כיום בעולם.
עוד הם מציינים, כי עד לסוף אוגוסט נהיה עדיין בסימן חופשות הקיץ של הפעילים, ועל כן נפח המסחר בשוק צפוי לרדת עד לתחילת ספטמבר, בעוד התנודתיות צפויה לגבור. בנוסף, המשך המגמה החיובית בשוקי המניות בארה"ב עשויה להוסיף רוח גבית גם לשוק המניות המקומי. לאור האמור לעיל, סבורים הכלכלנים, כי הנתונים במישור המאקרו והמיקרו מעורבים, אולם בסיכום כולל התמונה עודנה נוטה לצד החיובי.
מתחזקת ההערכה כי הריבית תישאר ללא שינוי
התחזית מתייחסת גם לאגרות השקליות: מתחזקת ההערכה כי ריבית בנק ישראל, אשר תתפרסם ביום ב' הקרוב, תישאר ללא שינוי חודש שביעי ברציפות. כרגע השוק מגלם העלאת ריבית בנק ישראל החל מחודש ספטמבר. לאור זאת, ממליצים הכלכלנים לשמור על החזקה בגילונים כהשקעה בעלת סיכון בינוני כתחליף להשקעה במק"מ לשנה.
אפקט הריבית המשתנה בגילונים מקטין את סיכון האיגרת, ולכן ניתן לראות כי התנהגותם במסחר מתאפיינת בתנודתיות נמוכה מאג"ח בריבית קבועה. לאור התחושה הגוברת שמהלך ההינתקות יתבצע במועד וללא אירועים חריגים, ניתן, להערכת הכלכלנים, להגדיל את ההשקעה בשחרים במח"מ הבינוני.
בנוגע לאגרות הצמודות, נראה כי הצמודים הקצרים מגלמים את המדדים הקרובים ורמת התשואה בהם התכווצה ונותרה נמוכה להשקעה. הכלכלנים ממליצים לבחון את ההשקעה באג"ח קונצרניות בעלות מח"מ קצר עד בינוני ודרוג גבוה, אשר לאחרונה נהנות מתוספות תשואה גבוהות מעל אג"ח ממשלתית.
מאידך לקוחות החוששים מפיחות גובר יכולים לנתב את השקעתם לקניית אג"ח קונצרני זר בדרוג AA בתשואה גבוהה מהצמוד הקצר. עמידה ביעד הגירעון בשנת 2005, אשר נראית ברת ביצוע, צפויה להשפיע לחיוב על העלאת הדרוג של ישראל, ולהקרין לחיוב על המסחר בצמודים הארוכים. מאידך, עליית התשואות באג"ח האמריקניות ל-10 שנים עשויה להכביד גם על התשואות של הצמודים הארוכים. לפיכך ממליצים בבנק על השקעה בצמודים מעל מח"מ של 7 שנים.

תאריך:  22/07/2005   |   עודכן:  22/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
אירגון זכויות האדם ביש"ע פנה למחלקה לחקירות שוטרים בבקשה לפתוח בחקירה נגד ניצב משנה אפי מור, מפקד מרחב לכיש, בגין אלימות כלפי אחד הנהגים במחסום כיסופים    המתלונן: נצ"מ מור הכניס את ידו לתוך המכונית בה נהגתי והיכה אותי מכות חזקות ביותר בעורפי
עומר שיקלר
בדיון שנערך השבוע בדלתיים דגורות בבית המשפט המחוזי בתל אביב סיפרו חוקרי שב"כ על חקירותיה של פחימה    הודו כי שנה לפני המעצר ניסו לגייסה לטובת האירגון    חוקר: פחימה אמרה שטוב שנהרגו שוטרים בפיגוע
מחלקה ראשונה
"חשין התרשל, נהג בחוסר זהירות ובחוסר עירנות ואף עבר על חוקי התעבורה כאשר פנה שמאלה מהנתיב הימני"
עידן יוסף
זאת לאחר שהמגיש יגאל רביד כינה בשידור את אביו של אדם שנחשד בפלילים בכינוי "בדרן"
עומר שיקלר ואי. פי.
בעקבות סידרת הפיגועים בלונדון החליטו בניו-יורק לבדוק בצורה רנדומלית את חפצי הנכנסים לתחנות    מפקד המשטרה: מי שייסרב לא יורשה להיכנס    ראש העיר בלומברג: מדובר בצעדים מעט פולשניים, אבל מנסים לשמור על איזון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il