X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אולמרט: לפעילות אינטל בישראל תרומה גדולה לכלכלת ישראל, לפיתוח הטכנולוגי ובפעילות לעידוד החינוך הטכנולוגי
▪  ▪  ▪
אולמקט, קידם

נתניהו, עודד ואישר מענק

משרד ראש הממשלה, התמ"ת והאוצר, גיבשו בימים אלה עקרונות לסיוע לחברת אינטל להקמת מפעל חדש בקריית גת. על-פי עקרונות ההסכם, אינטל תשקיע 4 מיליארד דולר בהקמת המפעל, ותקבל מענק בשיעור של 15% מההשקעה, היינו: 600 מיליון דולר.
בשבועות האחרונים התקיימו דיונים בין ממשלת ישראל לראשי אינטל ישראל ואינטל קורפוריישן, שיוצגו על-ידי מ"מ רה"מ ושר התמ"ת אהוד אולמרט, שר האוצר, בנימין נתניהו (ובהשתתפות בכירי הדרג המקצועי במשרדי האוצר והתמ"ת), ננסי פלמינטיר, סגנית נשיא אינטל קורפוריישן, אלכס קורנהאוזר, מנכ"ל אינטל בישראל (ובהשתתפות בכירים בהנהלת אינטל ישראל).
דיונים אלה התמקדו ברצון אינטל לקדם בזמן הקרוב את השקעתה בהקמת מפעל נוסף לייצור רכיבים מיקרו אלקטרוניים בקריית גת (FAB 28).
ראש הממשלה אריאל שרון אמר היום במהלך ישיבת הממשלה: "שוחחתי אמש עם נשיא חברת אינטל, קרייג בארט, שהודיע לי כי החברה החליטה להקים מפעל נוסף בקריית גת בהשקעתה של כ-4 מיליארד דולר. המפעל החדש יקלוט כ-2,000 עובדים באופן ישיר ו-2,000 נוספים באופן עקיף.
ההחלטה של אינטל באה לאחר מגעים אינטנסיביים בין החברה לבין צוות בראשות מ"מ ראש הממשלה, אהוד אולמרט, שכלל נציגי משרדי התמ"ת, ראש הממשלה והאוצר. אני רואה בהחלטה הזו הצהרת אמון מוחלטת במדיניות הכלכלית של ישראל, ביציבותה ובחסונה", אמר ראש הממשלה.
מ"מ רה"מ ושר התמ"ת אהוד אולמרט ציין את חשיבותה של פעילות אינטל בישראל מאז כניסתה לפעילות בארץ לפני כ-30 שנה ואת תרומתה הגדולה לכלכלת ישראל.
השר אולמרט הדגיש עוד את תרומתה של חברת אינטל לפיתוח הטכנולוגיה בארץ ובעולם כולו, וכן את תרומתה של החברה לפיתוח קשרי הקהילה בשישה מרכזי תעסוקה של חברת אינטל בישראל ובפעילותה לקידום החינוך הטכנולוגי.
עוד אמר השר אולמרט, כי החלטתה של חברת אינטל להגיע לישראל משקפת את כדאיותה הכלכלית של מדינת ישראל מול מדינות אחרות בעולם, וכי ישראל ממשיכה ותמשיך להיות אטרקטיבית מול מדינות אחרות, וכי הוא מקווה כי חברות בין לאומיות יביעו עניין בהשקעה אסטרטגית בישראל.
"החלטת חברת אינטל היא הבעת אמון מרחיקת לכת ביציבות הכלכלית ובחדשנות הטכנולוגית של מדינת ישראל. ההחלטה כי המפעל המתקדם ביותר בעולם בתחום המוליכים יוקם בישראל, היא אישור מחודש לדומיננטיות של מדינת ישראל בתחום החידושים הטכנולוגים, והיא עשוייה לעודד השקעות ענק נוספות במדינת ישראל בעתיד הקרוב", אמר מ"מ מקום רה"מ ושר התמ"ת אהוד אולמרט.
שר האוצר בנימין נתניהו הודיע לחברת אינטל כי המענק של 2.5%נוספים (בהיקף של כ-90 מיליון דולר), מעבר ל-12.5% עליהם הסכימה הממשלה בשנת 2001 עם חברת אינטל, עבור הקמת מפעל של החברה בקריית גת, יאושר בכפוף לסקר מקצועי של כדאיות כלכלית שיערך באזור.
שר האוצר ניהל בחודשים האחרונים מגעים עם צמרת אינטל בעקבות בקשת החברה לשר האוצר להגדיל את המענק מ-12.5% ל-20% (כ-270 מיליון דולר נוספים). בפגישות שנערכו בלשכתו ובשיחות טרנס-אטלנטיות עם הנהלת החברה, ובהמשך לדיונים שנערכו עם מנכ"ל המשרד, ד"ר יוסי בכר, מנכ"ל משרד התמ"ת, רענן דינור, והממונה על התקציבים קובי הבר, דחה נתניהו בתוקף את דרישת החברה למענק של 20%, והסכים לאשר לחברה תוספת מענק של 2.5% בלבד (מעבר להסכם המאפשר לאינטל לקבל מענק בשיעור של 12.5%), בכפוף לסקר כלכלי מקצועי.
במסגרת הדיונים הנ"ל גובשו העקרונות שלהלן:
1. אינטל אלקטרוניקה בע"מ תגיש למרכז ההשקעות עד לסוף חודש יולי 2005 תוכנית מעודכנת לביצוע השקעתה בקריית גת להקמת מפעל נוסף. ייערך סקר בנק לבדיקת הכדאיות הכלכלית של ההשקעה על-פי הכללים הנהוגים במרכז ההשקעות ובהתאם להנחיות שיקבעו.
2. מרכז ההשקעות יבחן את בקשתה של אינטל, על-פי הכללים הנהוגים במרכז ההשקעות ובהתאם להנחיות שיקבעו, תוך מאמץ לסיים את הליכי הבדיקה בהקדם האפשרי. כתב האישור, באם יינתן, יוצא בהתאם לנוסח החוק, הצווים והתקנות על פיו כפי שיהיו בתוקף ביום הוצאת כתב האישור.
3. בהמשך לשיחה שנתקיימה ביום 21.6.05 עם שר האוצר ומנכ"ל משרדו, מנכ"ל משרד התמ"ת ונציגי אינטל, והתחייבות משרד האוצר להעמדת תוספת תקציב לצורך האמור, כתב האישור ככל שיינתן יכלול מענקים בשיעור של 15% מסך ההשקעה, ועד היקף השקעה של 3.5 מיליארד דולר, בכפוף לתוצאה של "סקר הבנק", לעמידה ביעדי התוכנית ולאישור מנהלת מרכז ההשקעות.
4. בהתאם לתוצאות הסקר לבדיקת הכדאיות הכלכלית של ההשקעה ולאחר בחינתו של הסקר על-ידי מנהלת מרכז ההשקעות ולפי שיקול דעתה, יונפק לאינטל כתב אישור חדש להקמת המפעל. כתב האישור יכלול: פרטי כתב האישור הקיים ושינויים המתחייבים על-פי סעיף 3 לעיל וסעיף 6 להלן.
5. מרכז ההשקעות יעשה את מירב המאמצים להוציא את כתב האישור החדש עד לתאריך 31.12.05.
6. בהתאם לחוק, תקופת ביצוע תוכנית ההשקעות לא תעלה על 5 שנים ממועד הוצאת כתב האישור החדש ותוקפו יקבע בהתאם לכללים ולנהלים הנהוגים במרכז ההשקעות.
מנהל מרכז ההשקעות חזי צאיג, מסר כי כבר היום ישנן מספר חברות בין לאומיות שמגלות עניין בהשקעה אסטרטגית במדינת ישראל, והדברים נבחנים לאור המסלולים השונים וההטבות הקיימות בחוק לעידוד השקעות הון.

תאריך:  24/07/2005   |   עודכן:  25/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
ביום שבת 30.7.05 יתקיים בחוף מכמורת אירוע עפיפונים ענק    לראשונה, תתקיים בחוף תחרות נושאת פרסים של עפיפונים בבנייה עצמית
מיכאל דבורין
בתחילת דצמבר 2004, פרצה במפעל תופאפ שרפה אשר כילתה את מתקני הייצור של החברה; לאור התפתחות זו, ביקשה תופאפ להעביר, במסגרת מיזוג, את חוזה ייצור הצ'יפס הקפוא שלה מול מקדונלדס ישראל ואת נכסי הקנין הרוחני שלה אשר כללו את הידע ושם המותג - לידי חברת תפוגן; הממונה אישר את המיזוג
מחלקה ראשונה
חתמו על הסכם אסטרטגי להקמת אתר דרושים ושירותי השמה
ניר וייס
"איזון האינטרסים נוטה לכיוונו של המשיב, גבר ערירי בן 87, הזקוק לטיפולו של המטפל החדש ואשר מצהיר בלשון שאיננה משתמעת לשתי פנים כי איננו רוצה עוד בשירותיהם של המבקשים וכי בקשתו היא כי אלו יעזבו את ביתו לאלתר"
אלעזר לוין
עלות מ"ר - 3,200 דולר    לוינשטיין ירוויח 6.5 מיליון דולר    רוני בן יוסף קנה בנינים לשימור, וקיבל זכויות ל-3 קומות בשלב ב' של המגדל בת"א
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il