X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
את האתר, ראשון מסוגו בישראל, משיק ארגון"CLUB 50" בראשות עוזי ברעם. השימוש במערכת יהיה ללא תשלום. בנוסף, יוזם השר לשעבר שינויי חקיקה כדי להבטיח שוויון זכויות בתעסוקה לבני 50 פלוס
▪  ▪  ▪

ארגון "CLUB 50" בראשות השר לשעבר עוזי ברעם משיק אתר תעסוקה אינטרנטי ראשון מסוגו לבני 50 פלוס (www.club50.co.il).
השימוש במערכת יהיה ללא תשלום. ארגון "CLUB 50" מתכוון לעודד מעסיקים לקלוט ולהעסיק עובדים בגילאי 50 פלוס, ולהשתמש לשם כך במערכת התעסוקה החדשה. מעסיקים יוכלו להשתמש במערכת הן על-ידי פרסום משרות והן על-ידי חיפוש עובדים באמצעות מנגנוני חיפוש מתקדמים, שיסייעו להם לאתר מיומנויות וקשרים ספציפיים של עובדים שרשומים במערכת.
למערכת האינטרנטית החדשה 4 מאפיינים ייחודיים בהשוואה למערכות תעסוקה אחרות, שנותנים יתרון לבני 50 פלוס בחיפוש קריירה חדשה:
- היא מאפשרת לאתר את הכישורים וההתמחויות המקצועיות של בני 50 פלוס ואת הקשרים שצברו במשך השנים. התמחויות וקשרים אלה עשויים לשרת מעסיקים במשרות ובפרויקטים שבהם דרושים ניסיון וידע מקצועי ספציפיים.
- המערכת מעודדת העסקה על בסיס חלקי, זמני או כפרילנס. בכך היא משרתת גם מעסיקים שלא תמיד מעוניינים להעסיק עובדים במשרות מלאות, וגם את בני 50 פלוס שבמקרים רבים מעדיפים לא לעבוד במשרה מלאה וקבועה.
- המערכת מעודדת בני 50 פלוס גם ליזום עסקים חדשים, ולחפש שותפים לעסקים אלה בקרב בני גילם. רבים מקרב אוכלוסיה זאת מעוניינים ליזום עסק חדש או להשתלב כשותפים בעסק קיים, ולאו-דווקא להתחיל קריירה חדשה כשכירים, והמערכת החדשה מפגישה בין יזמים אלה. בדרך זאת גדלות האפשרויות של בני 50 פלוס להשתלב בקריירה חדשה.
- המערכת מאפשרת להיעזר גם בחברים לחיפוש תעסוקה: בני 50 פלוס יכולים להיעזר במערכת למילוי ולמשלוח נתוניהם האישיים והמקצועיים לחברים שלהם כדי להסתייע גם בהם לחיפוש קריירה.
בנוסף עומד השר לשעבר ליזום שינויי חקיקה כדי להבטיח שוויון מלא בתעסוקה לבני 50 ומעלה בישראל. לדברי ברעם, החקיקה הקיימת אוסרת אומנם להפלות העסקה של עובדים מטעמי גיל, אולם בפועל היא אינה מיושמת. בני 50 פלוס מופלים כיום לרעה ומשרות רבות סגורות כיום בפניהם מטעמי גיל. לדעתו, נדרשים צעדי אכיפה, ובמידת הצורך גם שינויים בחקיקה, כדי להבטיח שלבני 50 פלוס אכן תינתן הזדמנות שווה בתעסוקה וכדי שיוכלו לנצל את מלוא הכישורים, ההתמחויות והניסיון שצברו במשך שנים רבות.
לפי נתוני ארגון "CLUB 50", שמאגד את בני 50 ומעלה בישראל, 41% מבני 65-50 אינם עובדים. מדובר באוכלוסיה של 350 אלף איש ואישה, שרבים מהם מעוניינים להמשיך לעבוד. לפי נתוני הארגון, גם בקרב אלה שכבר עברו את גיל הפרישה (65 ומעלה), כ-110 אלף איש עדיין רוצים להמשיך לעבוד, אולם אינם מוצאים תעסוקה.
לדברי ברעם, הרחבת ההעסקה של בני 50 פלוס תוך ביטול האפליה בקבלתם לעבודה ובהעסקתם, תתרום לא רק לרווחתה של אוכלוסיה זאת, אלא למעסיקים ולמשק כולו. לדבריו, מבחינת המעסיקים, מדובר בעובדים שרכשו במשך שנים ניסיון רב, התמחויות, מקצועיות וקשרים מגוונים, שיכולים להביא להם תועלת רבה.
מבחינת המשק, טוען ברעם, אי-העסקתם של עובדים אלה היא בזבוז ממדרגה ראשונה של משאבי כוח אדם מיומן, שהמשק השקיע בהם לאורך שנים. יתרה מזאת, המדינה נדרשת להקצות משאבים כספיים גדולים לתמיכה בבלתי מועסקים בקרב אוכלוסיה זאת. לדברי ברעם, התחייבות זו של המדינה תלך ותגדל עם העלאת גיל הפרישה והתארכות תוחלת החיים.
ארגון "CLUB 50" הוקם לפני כחצי שנה על-ידי עוזי ברעם, אמנון הרציג, לשעבר חבר הנהלת בנק הפועלים, אריה רוטנברג וצבי (שישקו) פרידמן - ממקימי משרד הפרסום "מקאן-קשר בראל". הארגון מונה קרוב ל-20 אלף חברים, ועד סוף השנה הוא צפוי למנות 30 אלף חברים. הארגון מספק לחבריו, באמצעות אתר האינטרנט שלו, כתבות, ניוזלטרים וטיפים וכן שירותים ומוצרים בנושאי נופש ופנאי, בריאות, פיננסים ומשפחה. הארגון גם מפעיל אתר היכרויות מיוחד באינטרנט לבני 50 פלוס.

תאריך:  24/07/2005   |   עודכן:  24/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
נהגה להכות את ילדי המעון    מעצרה הוארך בארבעה ימים
מחלקה ראשונה
הקניון שבבעלות צבי ופורת קרבי חייב לבנק לפתוח התעשיה 83 מיליון שקל    הכונס: עו"ד גיל הרשמן
אלעזר לוין
קיבלה בסקר גיאוקרטוגרפיה 44.6% מהקולות, לפני אזורים - 18.3% ושיכון עובדים - 13%
ענבל אביב
כך אמר שר האוצר, בנימין נתניהו בישיבת הממשלה    "הקיצוץ הנמוך בסך של 1.8 מיליארד ש"ח הנדרש השנה הוא חסר תקדים והוא תוצאה ישירה של המדיניות הכלכלית המעודדת צמיחה ומרסנת את ההוצאה הציבורית"
ניר וייס
"מקרה זה הצליח לזעזע אף אותנו, חרף שנותינו הרבות על כס השיפוט, בחומרתו, בכיעורו, בחוסר היכולת לתפוס כיצד יכול אב לבצע מעשים כאלה נוראיים ומשפילים בילדיו הרכים. לעיתים דומה כי אין גבול לאכזריות ולאלימות!"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il