X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"העותרים מחזיקים ברישיון עסק לתחנת המוניות למעלה מ- 30 שנה ולא יעלה על הדעת להגיע להחלטה על העברתם למקום אחר (גם אם מדובר במספר מטרים ספורים) מבלי שתינתן להם זכות השימוע להשמיע את עמדתם"
▪  ▪  ▪

בית המשפט לעניינים מנהליים בתל אביב קיבל (19.07.05) את עתירתם של בעלי תחנת מוניות בהרצליה, לערוך להם שימוע בדבר ההחלטת העיריית שנות את מיקום תחנתם.
העותרים מחזיקים ברישיון ניהול תחנת "מוניות אכדיה" החל משנת 1971. התחנה ממוקמת בשטח השיפוט של עיריית הרצליה, ברחוב רמות ים, מול הכניסה למלון דן אכדיה.
במהלך שנת 2002 פנו דיירי הרחוב לראש עיריית הרצליה, יעל גרמן, בטענה כי קיימת בעיה בטיחותית ותחבורתית ברחובם, וזאת, בין היתר, כתוצאה ממיקום התחנה והתנהגות נהגי המוניות.
לאחר מספר סיורים במקום ופגישות של נציגי העיריה עם מנהלי המלון, הוחלט, בין היתר, על העתקת מיקומה של התחנה, מהכניסה למלון אל מפרץ החנייה הסמוך. היינו, מרחק של מספר מטרים צפונית לכניסת המלון ומספר מטרים ממיקומה הנוכחי. מאוחר יותר, ערכה ועדת התנועה המרכזית דיונים בנושא, בסופם המליצה לאשר את התוכנית ולהציב במקום תמרורים אשר יסמנו את שיטחה החדש של התחנה. המלצות הוועדה אושרו לבסוף גם על-ידי המפקחת על התעבורה במחוזות תל אביב והמרכז של משרד התחבורה.
לטענת בעלי התחנה, במהלך חודש יוני 2004, הופיעו בשטח התחנה עובדים מטעם העיריה, והודיעו להם כי למחרת, בכוונתם להסיר את התמרורים המסמנים את מיקום התחנה. לשאלת העותרים לפשר ההודעה, נענו כי זוהי החלטת ועדת התנועה של העיריה ומה שהנחה את הוועדה הינם שיקולי בטיחות.
לאור זאת, עתרו בעלי התחנה לבית המשפט, וטענו, בין היתר, כי לא ניתנה להם כל זכות שימוע, לא הודע להם על הכוונה לשנות את מיקום התחנה, ולא ניתנה להם ההזדמנות להביע את דעתם, להציג מסמכים כלשהם או לפנות לגורמים המוסמכים כדי לשטוח את טענותיהם בפניהם.
בית המשפט בחן את הסוגייה, וקבע ראשית, כי אין מחלוקת לגבי העובדה שלא ניתנה לעותרים זכות שימוע עובר למתן ההחלטה נשוא העתירה.
"אי מתן זכות שימוע היא פגם מהותי היורד לשורשו של עניין והוא מהווה נימוק של ממש לביטול החלטה מנהלית.
בענייננו, העותרים ניהלו תחנת מוניות למעלה מ- 30 שנה, ורק יום לפני ביצוע ההחלטה להסרת התמרורים, הודע להם, בעל-פה, על ההליך כולו. התנהלות זו נגועה בחוסר סבירות קיצוני ואין לקבלה".
בנוסף, קבעה השופטת שרה גדות: "אינני סבורה כי העובדה, לפיה ניתנה לעותרים לטעון את טענותיהם במסגרת עתירה מנהלית זו, יכולה לרפא את הפגם המהותי שנפל בהתנהלות המשיבים".
אשר על כן, קיבל בית המשפט את העתירה באופן חלקי, והורה כי הדיון יוחזר לוועדת התנועה המרכזית, כאשר תינתן לעותרים זכות שימוע לפני מתן ההחלטה.
- לפסק הדין המלא

עת"מ 2041/04 – דוכנה רמי ואח' נ' עיריית הרצליה ואח'
תאריך:  24/07/2005   |   עודכן:  24/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
החברה הישראלית נכנסת לביטוח זה במקום חברות מחו"ל    היקף הפעילות: מאות מיליוני דולרים בשנה
ענבל אביב
"על כל אחד ואחת מאיתנו מוטלת החובה להראות כי הציבור הישראלי עומד מאחורי החלטת הממשלה והכנסת ולהוכיח לכוחות הביטחון שישתתפו במשימת הפינוי כי העם מאחוריהם", דברי עמי אילון
אלעזר לוין
שילם תמורת הבניין ששטחו 4,300 מ"ר 4.55 מיליון דולר    יתכן שיהפוך לבניין דירות יוקרה
מיכאל דבורין
העיתון הבריטי הנפוץ חושף היום כי היחידה המובחרת שמתמחת דווקא בתפיסה וחיסול של מחבלים פלשתינים, מתאמנת בימים אלה על מודלים של בתי התנחלויות לקראת סיטואציה בה תיפתח אש כנגד חיילי צה"ל מצד המתיישבים וצלפי היחידה יצטרכו להשיב    חיילי היחידה שהתראיינו לעיתון בעילום שם מסתייגים מהמשימה שעלולה להיות מוטלת עליהם ואומרים: "לא בשביל זה אימנו אותנו"
אלעזר לוין
נכנסת לשותפות בפרויקט עם חברה סינית    בסמוך לפרויקט ייבנו בתי מלון ובתי קזינו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il