X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עולה מהצעת חוק שהגיש ח"כ שאול יהלום ואושרה היום לקריאה ראשונה בוועדת העבודה והרווחה של הכנסת הצעת החוק קובעת כי בין המעסיק למשתקם יתקיימו יחסי עובד מעביד על כל המשתמע מכך התנאים הם, כי בעלי מוגבלויות יועסקו בשכר מתחת לשכר מינימום ולא יהיו זכאים לדמי הבראה
▪  ▪  ▪

ועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסת אישרה היום (א', 24.7.05) לקריאה ראשונה הצעת חוק של יו"ר הוועדה, ח"כ שאול יהלום, הקובעת כי אנשים עם מוגבלות קוגניטיבית גבוהה, הזכאים לשיקום במסגרת משרד הרווחה, יוכלו להשתלב בסביבת עבודה רגילה במסגרת יחסי עובד מעביד.
היום, קיימת קבוצה של אנשים עם מוגבלות המצויה מבחינת קוגנטיבית ברמה גבוהה יותר מאלה המועסקים במפעלים מוגנים, אך טרם הגיעו לרמה בה יוכלו להיות מועסקים בשוק החופשי ואף לא ברמה של שכר מינימום מופחת ברמה הנמוכה.
מטרת הצעת החוק היא לסייע לאוכלוסיה זו להשתלב בתעסוקה נתמכת במקומות שבשוק העבודה הנורמטיבי לצד העובדים ה"רגילים", באמצעות גורמים מקצועיים המתמחים באיתור מקומות תעסוקה ומתן הדרכה וליווי המשתקם לכל אורך ההעסקה. בדרך זו יתאפשר לאדם עם מוגבלות אשר אינו יכול להשתלב בעבודה במשק החופשי, להיות בתעסוקה נתמכת, בסביבת עבודה רגילה.
לדברי ח"כ יהלום, בפועל קיימים היום מקומות רבים המעונינים להעסיק אוכלוסיה זו - לרבות גורמים ממשלתיים - אך הללו נמנעים מלעשות כן בשל העדר קביעה חוקית באשר למעמדם: קיום או אי קיום יחסי עובד-מעביד. כמו-כן, בשל אי הסדרת זכויותיו של המשתקם והתמורה שיש לשלם לו.
הצעת החוק קובעת כי בין המעסיק למשתקם (אדם עם מוגבלות) יתקיימו יחסי עובד מעביד על כל המשתמע מכך מבחינה חוקית. עם זאת, לאור מגבלותיו של העובד ותפוקתו היחסית (באם עומדת מתחת ל25% מיכולת העבודה המקובלת בשוק) יוכל המעסיק לשלם לעובד המשתקם פחות משכר מינימום מופחת והעובד לא יהיה זכאי לדמי הבראה ותהיינה התאמות לעניין דמי ביטוח לאומי (על-פי הכנסה בפועל).
כמו כן על-פי הצעת החוק יקבע הסדר שיתייחס באופן מיוחד לתקנים וקביעות בשירות המדינה וברשויות המקומיות. לדברי ח"כ יהלום: "באמצעות חקיקה זו אני מבקש לאפשר לאנשים עם מוגבלות להשתלב בשוק העבודה החופשי ככל הניתן. העסקה בסביבת עבודה רגילה תוך שמירה על יחסי עובד מעביד במסגרת המיגבלות נותנת לאדם עם מוגבלות הזדמנות להשתקם, לשאוב סיפוק מעבודתו ולתרום לחברה".

תאריך:  24/07/2005   |   עודכן:  24/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
השר בן-אליעזר: "החלטת הממשלה היום לתוספת צריכת מים שפירים לחקלאות בנגב תשנה את מצבם הכלכלי של החקלאים לאורך כל השנה"
ספורט 5+
אין הרבה ספורטאים שחורגים מגבולות הספורט, אין הרבה ימים בהם נפרדים מאחד הגדולים בכל הזמנים, בכל הענפים    לאנס ארמסטרונג פרש אחרי זכייה שביעית ברציפות במרוץ הקשה בעולם ואמר: "יחי הטור"
ברוך לוי
הקניון מדורג בין חמשת הקניונים המובילים בישראל    מאז הקמתו ב-1993 נהנה הקניון מגידול בהכנסות    מספר המבקרים מגיע ל-10 מיליון איש בשנה
רנית נחום-הלוי
ועדת הפנים של הכנסת תדון בחוק האזרחות לאישורו בקריאה שניה ושלישית    מרכז מוסוא המתנגד לחוק מסביר: מניעי החוק דמוגרפים ולא ביטחוניים
מיכאל דבורין
זאת במקום תאריך היעד המקורי ליישום עסקת החבילה שנקבע ל-1 בדצמבר; מנכ"ל הבנק: "בנק הפועלים רואה חשיבות רבה ביישום מוקדם ככל האפשר של עסקת החבילה, כדי להעניק ללקוחות הבנק פתרון הוגן בתחום העמלות של שירותים בנקאיים"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il