X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הכנסות האתרים כ-10 מיליון ש"ח לחודש בערב ממוצע גולשים 60,000 איש, בסופי שבוע המספר גדל ל-100,000 גולשים יש אתרים לרוסים, דתיים, אלמנים, יש הצעות לטיולים, מסיבות, ארוחות
▪  ▪  ▪

תשכחו מהשדכנים: אתרי האינטרנט העוסקים בהיכרויות השתלטו על 80% מהתחום והכנסותיהם מוערכות בסכום חודשי של כ-10 מיליון שקל בעיקר ממנויים, כך עולה מבדיקה שביצע מתי אלפר במסגרת ביה"ס למחשבים של שלוחת אוניברסיטת דרבי בישראל.
במסגרת הבדיקה, פנה אלפר ל-15 אתרים בכתב ובעל-פה ורק חלק מהם נאות לשתף פעולה וגם זאת באופן חלקי באמצעות מסירת עלות דמי המנוי ונתונים כלליים על היקף העסקים. בישראל פועלים כ-30 אתרי הכרויות המוגדרים כפעילים באופן רציני מבחינת היקף הגולשים ועוד עשרות אתרים קטנים בהיקפם.
על-פי הערכות בענף, אתרי ההיכרויות מרוויחים סכומי כסף נוספים שקשה להעריכם מארגון מסיבות, טיולי סוף שבוע וטיולים לחו"ל לפנויים ופנויות וגם מערבי קריוקי, בידור, ארוחות ופעילויות חברתיות. חלק מהאתרים מרוויחים גם מפרסום של אולמות חתונות, ספרי עצות למאהבים, משחקי הימורים על שש-בש, חנויות פרחים ועוד.
כחצי מיליון נשים וגברים, על-פי הערכות בענף, רשומים כגולשים באתרי ההיכרויות. מספר מפעילי אתרים ציינו בפני אנשי דרבי שקיים רישום כפול ולעיתים אף משולש של גולשים במספר אתרים ולפיכך קשה לדעת במדויק את מספר הגולשים באתרי ההיכרויות. מהערכות בקרב מפעילי האתרים מסתבר שרוב הנרשמים הם נשים.
בערב ממוצע ורגיל גולשים (לא כולם מנויים) 60,000 נשים וגברים, בסופי שבוע החל מיום ה' אחה"צ ועד מוצ"ש, גולשים למעלה מ-100,000 מדי יום באתרי ההיכרויות השונים. חלק מהאתרים מפרסמים, במטרה להעצים את פעילותם בעיקר לצרכים שיווקיים, את כמות הגולשים הגדולה או המנויים.
JDATE - אחד האתרים הפופולריים והגדולים בארץ מתגאה בחצי מיליון חברים וב-15,000 מצטרפים חדשים כל חודש. האתר מסר לדרבי את עלות המנויים - 120 ש"ח לחודש, 297 לשלושה חודשים, אך לא הסכים למסור נתונים נוספים על היקף פעילותו הכלכלית. לא ברור כמה מחצי מיליון הרשומים באתר אכן פעילים באופן שוטף.
אתר "קופידון" - מסר לדרבי שדמי מנוי לחודש יעלו 114 שקלים, לשלושה חודשים - 222 שקלים ולחמישה חודשים ישלמו המנויים מחיר מיוחד של 270 שקלים.
"בליינד דייט" ואתרים נוספים לא הגיבו כלל והם מתגאים במאות אלפי גולשים רשומים שלא ידוע כמה באמת פעילים באופן שוטף.
אנשי דרבי מציינים שאם היו מסתמכים על פרסומי האתרים השונים הרי כמחצית מאוכלוסיית ישראל גולשת באתרי ההיכרויות... ברור לפיכך שנתוני הגולשים בחלק מהאתרים מוגזמים.
מהבדיקה עולה שישנם אתרים לדתיים, אלמנים/ות, רוסים, ערבים, מבוגרים, הכרות עם נשים מחו"ל ועוד. ז'ניה מאתר J.B.DATA תאתר עבור גברים נשים שעלו ממדינות חבר העמים תמורת דמי מנוי בסך 800 שקל לחצי שנה. כל האתרים דואגים לפרסם תמונות של הגברים והנשים המחפשים היכרויות כדי שהגולשים יוכלו להתרשם מהמראה. וימנעו מפגישות עוורות שגורמת, לעיתים, מבוכה. בחלק מהאתרים יש אפשרות לצרף קטע וידאו - אודיו.
איך לכתוב מכתב אהבה
לצד פעילות ההיכרויות צמחה באינטרנט תת-פעילות של גורמים שונים המתמחים בכתיבת מכתבי אהבה לגולשים, מתן מדריכים וטיפים, מבחני אהבה לאלה שאינם בטוחים עדיין אם התאהבו, עצות לגבר הגולש איך למצוא חן ולהצליח בפגישות ועוד.
עד לפני כשנתיים תחום ההיכרויות נשלט בעיקר על-ידי שוק הטלפונים הסלולרי באמצעות היכרויות לתאים קוליים של גברים ונשים שפורסמו באמצעות התקשורת. לדברי מתי אלפר תחום הטלפונים ספג ירידה חדה במקביל לזינוק בפעילות באינטרנט. יצוין שבתחום הטלפוניה עלות ההיכרויות היא במחיר עלות שיחה סלולרית ללא דמי מנוי, למרות שעלות האינטרנט יקרה יחסית בגלל דמי המנוי הצליח האינטרנט להשתלט על התחום ללא עוררין.
בדרבי מציינים, כי כמו בתחומים רבים אחרים הצליח האינטרנט להשתלט על נושא ההיכרויות גם בגלל טכניקת התמונות ויכולת ההתכתבות הזריזה והזולה, כולל באמצעות מצלמת אינטרנט. על-פי הערכות בתוך זמן לא ארוך כמעט כל פעילות השדכנות וההיכרויות תתבצע באינטרנט. יצוין שגם בקרב מבוגרים יחסית השימוש באינטרנט בתחום ההיכרויות נפוץ בניגוד למחשבה שמבוגרים מהססים או נרתעים מפעילות באמצעות מחשב.

תאריך:  25/07/2005   |   עודכן:  25/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
כך חשף ערוץ 7 משיחה עם ח"כ לשעבר פלאטו שרון    הבטיח שכ-50% מרווחי הקזינו העתידיים, שעל-פי חשבונו אמורים להגיע לכמיליון דולר ביום, ייתרמו לטובת השכבות הנזקקות בישראל
כתבי טלספורט
בני יהודה תקיים הערב משחק אימון מול בית"ר ירושלים    בלם צ'כי ובלם ברזילאי שאמורים להגיע היום ישותפו במשחק
כתבי טלספורט
האתר הרשמי של אופ"א פרסם היום כי משחק הגומלין של מכבי חיפה מול מאלמו יערך באיצטדיון בת"א
הדר פרבר
הגולשים יכולים להגדיר את ההעדפות שלהם ולדלג על עמוד הבית, ו'לקפוץ' ישירות לעמוד התוכן שבו הם מעוניינים, אם זה חדשות כלכלה, ספורט או כל דבר אחר
הדר פרבר
מחבל מתאבד פוצץ משאית עמוסה בחומרי נפץ    בין 30 ל-40 הרוגים ועשרות פצועים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il