X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שרון חושב עצמו לחכם ועושה טעות טראגית שמחלקת את העם וגורמת לחילול השם
▪  ▪  ▪

"שאלו אותי אם יש מישהו בהסטוריה אדם כזה. אנחנו תמיד לומדים מההסטוריה. עיינתי קצת במקורות, וכל המקורות מצביעים על אדם שדומה מאוד לשרון", כך אמר בשבוע שעבר הרב דב ביגון, ראש "מכון מאיר" בירושלים, בערוץ הווידאו של מכון-מאיר בשיעור שנשא בפני תלמידיו.
הרב ביגון עמד על השווה והשונה בין שתי הדמויות: "המלך ירבעם בן נבט היה תלמיד-חכם גדול מאוד, עד כדי כך שכל חכמי ישראל היו עשבים לעומתו והוא היה כמו עץ. תלו בו הרבה תקוות. הבעיה היתה שהוא טעה בגדול. לפעמים גם אדם גאון וחכם עושה טעויות. חז"ל אמרו שנקרא "בן נבט", כיוון ש'ניבט וטעה'. כל כך חשב שהוא חכם, עשה תוכנית לתפוס את השלטון במקום רחבעם בן שלמה המלך. כמו כל שליט היו לו הערכות מצב וסקרים שרוב העם איתו. ואכן עשרת השבטים היו איתו ורק יהודה ובנימין היו עם רחבעם. זו היתה טעות טראגית מבחינה לאומית – הערכת מצב שגויה ומטרות לא הוגנות".
"שרון כנראה חושב עצמו לחכם מאוד, אסטרטג ממעלה ראשונה, והוא מסביר שהצליח במלחמות כאלו ואחרות. לפי הסקרים שעשה רואה שרוב העם איתו. הוא מבין גדול בפוליטיקה, פוליטיקה פנימית וקוסמופוליטית, הוא יודע היכן מרכזי הכח במרכז הליכוד ובמדינה. הוא יודע איך לשכנע ולקנות אנשים. בידו המשטרה, השב"כ והצבא. הוא שולח מרגלים לכל ישיבה ויודע מה קורה. מרכז העצבים שלו עובד שעות נוספות. יש לו את כל הכח".
"כך גם ירבעם שתוצאות החלטותיו היו טראגיות לעם ישראל. חז"ל אמרו שנקרא כך משלוש סיבות:
א) גרם לריב בתוך העם, העם התחלק לשני עמים (ישראל ויהודה), במקום לאחד את העם גרם לפילוג. זה היה עד חורבן בית ראשון. הוא הפריד את חבילת 12 השבטים והיתה מלחמת אחים. גם שרון גורם לפירוד. מציב דיביזיות של חיילים ושוטרים יהודים מול יהודים. הוא לא מרגיש את זה ואינו משכיל לאחד את העם;
ב) גרם ריב בין ישראל לאביהם שבשמיים - ירבעם מנע מיהודים להגיע לירושלים. היו לו בדרכים מחסומים עם יס"מניקים, יחידות מובחרות, משמר הגבול וכו' והיתה סגירה הרמטית בדרך לירושלים. היו בתי מעצר מיוחדים לכל מי שניסה לעלות לירושלים במשך כל שנות שלטונו, וזו המריבה עם אביהם שבשמיים. הוא הקים שני מרכזים לעבודת השם בבית-אל ובדן. וזה למרות שהיה תלמיד חכם.
היום בונים חומה סביב ירושלים בתירוץ של מניעת כניסת מפגעים, אך הסיבה האמיתית היא להוציא מחוץ לירושלים חלקים מיש"ע, מעלה אדומים ועוד;
ג) ריבץ את העם, והסביר רש"י: השפיל את העם, זרק אותו לרצפה. כשאומות העולם רואים את ישראל במצב של פירוד שיהודי נלחם ביהודי זו השפלה. כל העולם מחכה לראות את התמונות האלה, שיהודים ירביצו ליהודים ויעצרו אותם במחסומים. לא היה מעולם מצב בהסטוריה מאז ימית שיהודים היכו יהודים. חילול השם שלא היה כדוגמתו".
את ההשוואה סיכם הרב דב ביגון במילים: "על ירבעם בן נבט נכתב שחטא והחטיא את הרבים (את השוטרים, הבלשים וכו'). מסכנים, רחמנות עליהם שהוא מחטיא אותם".
לערוץ מאיר - שיעורי מכון מאיר בווידאו - לחץ כאן.

תאריך:  25/07/2005   |   עודכן:  25/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
ראש מינהלת סל"ע אמר במהלך סיור באתר המגורים בניצן, כי בין המפונים בתוכנית ההינתקות יש כאלה המאיימים - 'אם לא תתנו לנו פתרונות דיור - נתאבד'
רנית נחום-הלוי
כך התבטא האלוף דן הראל בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת    בהתייחסו לתופעת הסרבנות גילה: התופעה בקרב מיטב בנינו מכל שכבות האוכלוסיה הישראלית
ניר וייס
"גם באותם מקרים שמינהל הארנונה סבור כי ההשגה לוקה בפגם המונע את הדיון בה, מחובתו להשיב לפונה"
טלספורט
החלוץ הקמרוני מתלבט בין מכבי פ"ת לקבוצה הולנדית. צפוי להחליט היום
טלספורט
יקבל את החולצה מספר 15    הופעת הבכורה - מחר במינכן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il