X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ראש השב"כ הדגיש בישיבת ועדת חוץ וביטחון של הכנסת כי חסימת כבישים היא פעילות שאינה חוקית הכחיש הפרסומים לפיהם השב"כ מפעיל פרובוקטורים
▪  ▪  ▪

ראש השב"כ, יובל דיסקין, הכחיש (יום ג', 26.7.05) בוועדת חוץ וביטחון של הכנסת, את הפרסומים לפיהם השב"כ מפעיל פרובוקטורים. "כל הפרסומים בעניין זה הם חסרי שחר וגורמים נזק לארגון", אמר דיסקין לחברי הוועדה.
לקראת יישום תוכנית ההינתקות ציין דיסקין, כי אנשי השב"כ עצרו מספר "יצרני נינג'ות" [מפגינים החוסמים כבישים באמצעות שמן ומסמרים ר.נ.ה]. עוד הוא סיפר לחברי הוועדה, כי הוא נפגש בחשאי עם רבנים אך היו כמה שסירבו להיפגש איתו.
"רוב רובו של הציבור הדתי לאומי הוא שומר חוק, יש רק קומץ של אנשים העוסקים בפעילות חשאית", העיר ראש השב"כ והוסיף, כי קיימות פעילויות שאינן חוקיות, אך ניתן להבין זאת במסגרת המחאות המתקיימות במדינה דמוקרטית. "אני יכול להבין את פעילות חוסמי הכבישים. פעילות זו אינה חוקית, אך ניתן לטפל בה", אמר דיסקין.
עוד הודיע ראש השב"כ, כי אין שום סימן להתארגנות של פעילות לא חוקית בהר הבית, "אני מציע להוריד פרופיל בנושא זה. העיסוק של התקשורת בנושא מחולל עניינים הרבה יותר מהמציאות בשטח", כך לדבריו.
בתגובה לדברי דיסקין, כי הוא מבין את פעילות "חוסמי הכבישים", אומר ח"כ יוסי שריד, חבר בוועדה, "אין זה ראוי שאדם במעלתו יגלה הבנה לחסימות כבישים. קו ההבחנה בין "הבנה" ל"הסכמה" הוא היום מטושטש יותר מתמיד, הגם שחסימות כבישים עלולות להסתיים בכי רע ואין סיבה שגורמים שילטוניים רמי דרג יתייחסו לתופעה בסובלנות".
"החמאס יעביר פעילותו ליו"ש"
חברי כנסת שהשתתפו בישיבת הוועדה העירו, כי מדברי ראש השב"כ משתמע כי הוא אינו תומך בהעברת ציר פילדלפי לכוחות המצריים. בהתייחסו להצבת כוחות מצריים בציר לאחר הנסיגה, ציין דיסקין כי להערכת השב"כ יגבר שיתוף הפעולה בין המצרים לפלשתינים במניעת הברחות אמל"ח.
לדבריו, הברחות אמצעי הלחימה דרך הציר הצטמצמו, אך לא הופסקו לחלוטין. עוד הוא אמר, כי לארגון החמאס קיים אינטרס ברגיעה ברצועת עזה, אולם בהמשך, אם לא יצליח לפעול ברצועה, יעביר הארגון את פעילותו לשטחי יהודה ושומרון. דיסקין הוסיף כי 80% מהפלשתינים תומכים ברגיעה ורק 20% מתנגדים לה.
ראש השב"כ הציג בוועדה נתונים על ירידה במספר הניסיונות לביצוע פיגועים בשנת 2005. על-פי הנתונים, בחמשת החודשים האחרונים של שנת 2004 היו כ-2,300 נסיונות לבצע פיגועים, ומתחילת שנת 2005 היו כ-1,500 נסיונות לבצע פיגועים בתוך תחומי הקו הירוק.
שטייניץ: אין הפסקת אש
יש אחיזת עיניים
יו"ר ועדת חוץ וביטחון של הכנסת, יובל שטייניץ אומר בתגובה, "מתחזקת הערכתי כי החלטת השב"כ בנושא ציר פילדלפי תהיה שגיאה טראגית. למדנו מדברי ראש השב"כ ואלוף פיקוד דרום מאמש, כי לא משנה מה יהיה בציר כל ההברחות יבוצעו דרך הנמל. המצרים לא עשו דבר וחצי דבר, אפילו הפלשתינים עושים יותר כדי למנוע הברחות בנשק מאשר המצרים. למדנו גם שאין שום הפסקת אש, יש מרמה ואחיזת עיניים בנושא זה".
בניגוד לדבריו אומר ח"כ אפרים סנה (העבודה) כי הנתון לפיו 80% מהפלשתינים חושבים שמציאות חייהם תשתנה לאחר הנסיגה למציאות של שלום, זו עובדה שיש לנצלה. לדבריו, "מדיניות ישראלית חכמה יכולה למנף את פני המציאות. לו היתה מדיניות ישראלית יותר נכונה, היא היתה מחזקת את אבו מאזן ומאפשרת לו לפעול. עלינו ליצור מדיניות אסטרטגית עם כל מי שמתנגד לחמאס. לצערי, אין אצלנו בממשלה רצון ליצור איתו שותפות אלא להופכו לקבלן מישנה. ישראל מחמיצה הזדמנות היסטורית שיש בה רצון אמיתי לשינוי".

תאריך:  26/07/2005   |   עודכן:  26/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
גופתו נמצאה במלון קונטיננטל בעיר    נספח של המשטרה המקומית הגיע למקום ופתח בחקירה    זהותו טרם ידועה ובשל זאת משרד החוץ טרם איתר את משפחתו
רנית נחום-הלוי
סדרני בתי החולים יוסמכו לקנוס מעשנים במקום לחכות לפקחי הרשות המקומית    הצעת חוק זו אושרה בכנסת
נוה יוסף
בית משפט השלום בתל אביב הרשיע הבוקר את עופר גלזר בביצוע מעשים מגונים והטרדה מינית של שתי נשים, אחת כשכבר היה נשוי לאשת העסקים שרי אריסון
מחלקה ראשונה
פרומרקט, שניצחה בשש השנים האחרונות, זכתה הפעם ב-5 מדליות זהב    גם מומנטום וסופר פוש זכו בזהב    כל הזוכים במדליות יתמודדו בספטמבר בגמר העולמי של התחרות
טלספורט
טריקה הגיע לקריית שלום וסגר מול אלי דריקס בחצות. השניים יטוסו מחר להולנד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il