חברת מכתשים אגן פרסמה היום (8.5.02) את תוצאותיה הכספיות לרבעון הראשון של השנה.
ברבעון הראשון שמרה החברה על רמת מכירות של 236.1 מיליון דולר (1,102.0 מיליון שקל). בחברה מדווחים כי גם ברבעון הנוכחי נמשך הגידול במכירות המוצרים החדשים, שקוזז בחלקו מהמשך שחיקת מחירי המכירה.
מכירות המוצרים החדשים הן מפיתוח עצמי והן מרכישות הסתכמו ברבעון בכ-41 מיליון דולר לעומת כ-33 מיליון דולר אשתקד.
המכירות הרבעוניות הושפעו משחיקת מחירי המכירה (בעיקר במוצרים הוותיקים) לעומת הרבעון המקביל אשתקד, מגידול במכירת מוצרים חדשים מחד ומהקטנת מכירות יזומה בארגנטינה מאידך.
מכירות החברה בארגנטינה ירדו מרמה של כ-5.1 מיליון דולר (23.8 מיליון ש"ח ) ל-1.7 מיליון דולר (7.9 מיליון שקל). בחברה מדגישים כי כל המכירות בארגנטינה ברבעון זה היו כנגד מזומן.
באירופה הגיעו מכירות החברה לרמה של 102.2 מיליון דולר (477.2 מיליון שקל) לעומת כ- 91.6 מיליון דולר (427.7 מיליון שקל) ברבעון המקביל אשתקד - גידול של כ-11.6%. הצמיחה במכירות נובעת בעיקרה מן המוצרים החדשים.
באמל"ט חלה ירידה משמעותית במכירות החברה, מרמה של כ-50.6 מיליון דולר (236.0 מיליון שקל) אשתקד, ל-40.6 מיליון דולר (189.5 מיליון שקל) ברבעון הראשון.
בחברה מסבירים כי עיקר הירידה נובע מהקטנת המכירות היזומה בארגנטינה, והמשכה של מדיניות המכירות הסלקטיבית בדרום אמריקה.
בישראל חלה הרבעון ירידה של כ-1.7 מיליון דולר (8.1 מיליון שקל) לעומת מקבילו אשתקד. ירידה זו נובעת מירידה מהמשך המיתון בשוק הבנייה והחקלאות בישראל.
בצפון אמריקה, חלה הרבעון עלייה של כ-0.8 מיליון דולר (3.9 מיליון שקל) לעומת הרבעון המקביל אשתקד. עלייה זו נובעת מגידול במכירות ישירות בצפון אמריקה, שקוזז בחלקו על-ידי שחיקת המחירים.
בשאר מדינות העולם חלה הרבעון עליה של כ-0.3 מיליון דולר (1.6 מיליון שקל) לעומת הרבעון המקביל אשתקד.
הרווח הגולמי עלה מ-83.1 מיליון דולר (388.0 מיליון שקל) ברבעון הראשון אשתקד - לרמה של 84.6 מיליון דולר (395.0 מיליון שקל) הרבעון.
הרווחיות הגולמית עלתה מ-35.2% אשתקד ל-35.8% השנה. עיקר השיפור ברווחיות הגולמית נבע מן השיפור בפורטפוליו ותחילת המכירות הישירות בצפון אמריקה.
הרווח התפעולי ברבעון עלה ב-2.4 מיליון דולר (11.1 מיליון שקל) מ-39.1 מיליון דולר (182.7 מיליון שקל) (16.6%) אשתקד ל- 41.5 מיליון דולר (193.9 מיליון שקל) הרבעון, המהווים 17.6% מן המכירות (שיפור של 6.1%).
בחברה מציינים כי הגידול ברווח התפעולי והחיסכון בהוצאות המימון נשחקו במלואן בעיקר על-ידי הגידול בהוצאות המס. הרווח הנקי הסתכם ב-20.7 מיליון דולר (96.5 מיליון שקל) לעומת 20.6 מיליון דולר (96.4 מיליון שקל) אשתקד.