X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביום ג' הקרוב מתכננים במועצת יש"ע ומתנגדי ההינתקות לפתוח בצעדה משלושה מוקדים לעבר כיסופים וגוש קטיף השר פינס: הצעדה היא פוטש ומרד
▪  ▪  ▪

ההכנות במועצת יש"ע ומתנגדי ההינתקות לקראת "צעדת ההתחברות" ב' נמצאות בעיצומן. ביום ג' הקרוב (2.8.05) ינסו המארגנים להצליח במקום בו נכשלו לפני כעשרה ימים בצעדה שהחלה בנתיבות והסתיימה בשטחי היישוב כפר מימון, כשעשרות אלפי שוטרים וחיילים סוגרים על היישוב מכל הכיוונים.
במטרה למנוע את התסריט הקודם של חסימת המפגינים במקום אחד החליטו ראשי מועצת יש"ע על קיומן של שלוש תהלוכות אשר יצעדו משדרות, נתיבות ואופקים לעבר מחסום כיסופים ומשם לתוך גוש קטיף.
המארגנים הודיעו כי ביום ג' בשעה 18:30 תחל ההתכנסות לעצרת המרכזית בשדרות ובשעה 19:00 תיפתח העצרת בה ישתתפו רבנים, חברי כנסת ואנשי ציבור. בתום העצרת תחל צעידה לעבר הרצועה. המארגנים הודיעו כי יפעלו על-מנת "לשבש את פעולות כוחות הביטחון בנוכחות המונית ביישובים. המטרה היא להישאר בשטח ולרתק אלינו כמה שיותר כוחות".
צמרת המשטרה פתחה בדיונים והודיעה כי היא מתנגדת לקיום הצעדה והעצרת. בהתייעצויות שקיים מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב משה קראדי, עם היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, ניתן "אור ירוק" למשטרה לחסום את המפגינים כבר במקומות האיסוף, וכן בצירי התנועה המרכזיים. בתחילת השבוע ימשיכו במשטרה ובצה"ל לקיים דיונים לגבי דרכי התמודדות עם הצעדה.
שר הפנים, אופיר פז-פינס אמר (ו') כי "התעקשות מועצת יש"ע לבצע בשבוע הבא פעולות מחאה נגד ההינתקות על אף איסור המשטרה היא פוטש ומרד". הוא המשיך ואמר: "הניסיון לארגן הפגנה שתצא משלושה צירים ותעלה לכיוון רצועת עזה הוא בעיני ניסיון לפוטש ולמרד. זה דבר שמסוכן מאוד לחברה הישראלית, שעוברת את אחד המבחנים הקשים בתולדותיה, אולי הקשה ביותר".
"אני קורא לראשי הרשויות שלא לתת את ידם לעניין הזה. הם כראשי רשויות חייבים להיות מונחים על-ידי חוק. אין ספק שמדובר בפעולה בלתי חוקית בעליל", המשיך פינס ופנה לראשי הרשויות.
השר לביטחון פנים, גדעון עזרא, אמר: "אני בעד מחאה לגיטמית, אבל אינני יכול לקבל ברוח טובה התשה של כוחות הביטחון ואנשים שמודיעים קבל עם ועולם שהם הולכים להתיש את השוטרים ואת החיילים. נתיר עצרת מחאה במגבלות שהמשטרה תציב".
במועצת יש"ע הודיעו כי תתבצע חדירה של אנשים לגוש קטיף בכל שעות היום והלילה. עוד הם ציינו כי "המבצע יתנהל בנחישות, אך ללא אלימות". בפירסומים שונים שהופצו על-ידי המארגנים נאמר כי הם דורשים בכל לשון של בקשה להישמע להוראות הסדרנים ולהימנע מכל פעולה אלימה עם כוחות הביטחון.
כמו כן, המארגנים הודיעו להמונים הצפויים להגיע להביא עימם ציוד שונה דוגמת תרמיל גב, כובע, בגדים ולבנים להחלפה, שקי שינה, טלית ותפילין, שימורים, מוצרי מזון וכלי רחצה.

תאריך:  29/07/2005   |   עודכן:  29/07/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
משרד האוצר העביר בימים האחרונים לאישור הממשלה הצעה לשורת שינויים במערכת הבריאות    האוצר: מתן מרשמים לתרופות על-ידי אחיות בכירות, רוקחים וצוותים פרה-רפואיים
יפעת גדות
לחתונה, שהתקיימה בקתדרלת סנט פול בלונדון, הגיעו 3,500 אורחים וכ-750 מיליון איש צפו בה בטלוויזיה
יואב יצחק
שרון סיים "ביקור מוצלח מאוד", כדבריו, בן שלושה, בצרפת    מזמין את יהודי צרפת לעלות לישראל, ללא דיחוי    מעריך כי תוכנית ההינתקות תגביר ביטחונה של ישראל    מתריע מפני פעולות הימין בישראל נגד יישום תוכנית ההינתקות: "בית המקדש השני חרב בגלל מלחמת אחים"
יואב יצחק
הוותיקן דוחה טענות משרד החוץ בישראל ומסביר כי האפיפיור לא מצא לנכון לגנות כל פיגוע נגד ישראל בשל תגובותיה של ישראל, שלעיתים מפרה זכויות אדם
עומר שיקלר
היישוב עובר לניהול משרד השיכון אשר יתחיל בקרוב לאכלסו במשפחות של מפונים מרצון    משרד השיכון מסר מפתחות לדירות לשתי משפחות מניסנית
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il