כבישים עוקפים מגדילים את מספר התאונות ביישובים. עוד נמצא כי כביש עוקף מעלה מאוד את ערך הקרקעות בסביבתו הקרובה, ולמעשה מרחיב את היישוב הנעקף. כך העלה מחקר שנערך בפקולטה להנדסה אזרחית וסביבתית בטכניון.
המחקר נערך על-ידי הדוקטורנטית וואפא אליאסאשר שבדקה את השפעת הכבישים העוקפים שנסללו ליד מג'דל כרום שבגליל. כפר זה נעקף פעמיים. בתחילה חצה אותו כביש עכו-צפת, שעקף משנת 1952 דרך פנימית יותר. כאשר התרחב היישוב, נהפכה הדרך העוקפת לדרך פנימית, ונסלל בשנת 1996 כביש עוקף נוסף. בנוסף לבטיחות הנסיעה, החוקרת בדקה גם מחירי קרקע, פריסה מרחבית של המגורים, מיקום ודפוסי עסקים.
במחקרה מציינת החוקרת: "מצאתי כי לאורך הדרך העוקפת נרשמה ירידה דרסטית במספר תאונות הדרכים, אך בתוך היישוב חלה דווקא עליה במספרן".
הבדיקה נעשתה בעוד שני יישובים שלא נעקפו, ובכפר רמה שאף הוא נעקף. מספר התאונות ביישובים שלא נעקפו נותר ללא שינוי, אך בכפר רמה שנעקף, כמו במג'דל כרום, כן חלה עלייה במספר התאונות. הסיבה - הדרך העוקפת שנהפכה לדרך נעקפת, משכה אליה עסקים ומסחר כאשר הייתה הדרך העוקפת היחידה.
סלילת הכביש העוקף הנוסף הפכה אותה לדרך פנימית עם תנועה הומה. קיומו של הכביש העוקף הנוסף גם הביא להזנחתה של הדרך הזו, אך מהירות הנסיעה בה לא ירדה.
המחקר העלה כי מהבחינה הכלכלית נתן הכביש העוקף תנופה רבה לשטחים שבסמוך לו. נמשכו לשם עסקים הדורשים שטח רב ונגישות טובה, כמו גם אלה המבקשים את כוח הקנייה של עוברי אורח. גם בתי מגורים נבנו על-ידי בעלי השטחים הללו, שעד סלילת הכביש העוקף היו מחוץ ליישוב. התוצאה - עלייה דרסטית במחירי הקרקעות הסמוכות לכביש העוקף, מ-15 אלף דולר לדונם ל-150 אלף דולר.