X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ההערכה היא כי עשרת אלפים שוטרים יטלו חלק במניעת צעדת הימין ביום ג' לעבר מחסום כיסופים מחסומים יפרסו בדרכים וייעצרו אוטובוסים הנעים דרומה
▪  ▪  ▪

פיקוד המשטרה הורה בשעות הערב (יום א', 31.7.05) לאלפי שוטרים מכל המחוזות בארץ להתייצב כבר אמש במחוז הדרומי כחלק מהערכות המשטרה לקראת צעדת הימין הצפויה להתקיים ביום ג' הקרוב.
מדובר בשוטרים שיעסקו גם במשימת הפינוי. גורם במחוז הדרומי העוסק בהכנת הכוח מסר, כי לקראת שעות הבוקר המוקדמות של יום שני יהיו במחוז הדרומי כעשרת אלפים שוטרים ואנשי מג"ב וכן אנשי יחידות הסיור המיוחדות, יחידת הפרשים, שני מסוקי משטרה ויתכן וגם חלק מכוח הימ"מ. בהמשך, אם יהיה צורך, יגיעו למקום גם משאיות המים המיועדים לפיזור הפגנות.
לגבי ההערכות המבצעית הסופית של המשטרה לקראת באי הצעדה והצעדים שהמשטרה תנקוט כדי למנוע את התקרבות הצועדים לאזור מחסום כיסופים ולכל ציר המוביל לגוש קטיף, הרי שזו תתקבל במהלך היום (ב') בשעות הצהריים, בתום דיון נוסף שיקיים המפכ"ל, רב-ניצב משה קראדי, עם סגל הפיקוד הבכיר וביחוד עם מפקד המחוז הדרומי, ניצב אורי בר לב, עם ראש אגף המודיעין והחקירות, ניצב דודי כהן, עם ראש אגף המבצעים, ניצב ברטי אוחיון ועם מפקד מג"ב ניצב חוסיין פארס, שיעמוד בראש כוח משימתי מיוחד שתפקידו יהיה לטפל במפירי סדר.
מפקד המחוז הדרומי הורה למפקדי הכוח בשטח להכין תוכנית והצעות להערכות וזו תוצג למפכ"ל בנוסף לתוכניות אחרות שכבר הכינו בכירי המשטרה.
מהמשטרה נמסר, כי נשקלת אפשרות להציב מחסומים בדרכים המובילות דרומה וכן לבדוק ולעצור אוטובוסים היוצאים מאיו"ש לעבר הדרום. כמו כן, עשויה המשטרה לפרוס מחסומים ביציאות מנתיבות, אופקים ושדרות, משם מתכננים הצועדים לנוע לעבר גוש קטיף.
גורם משטרתי מסר בשעות הערב של יום א' ל-Nfc, כי הפעם, המשטרה תהיה תקיפה יותר כלפי המפגינים. "לא ניתן שיקרה כפר מימון ב'. יש לנו התרעות מודיעניות על כוונה לפרוץ מחסומי משטרה, להתעמת באלימות עם הכוחות ולנסות לגרום לשיבושי תנועה ולחסימת כבישים באזורים אחרים בארץ כדי לגרום לכוחות המשטרה להיות עסוקים בפינוי. הפעם יהיו מעצרים. המשטרה החליטה שלא לאפשר לאנשים להפר את צו אלוף הפיקוד. ידוע לנו כי מחר ייעשה ניסיון לשכנע בכירים בממשלה ואת שר הביטחון לאפשר את קיום הצעדה. אני בטוח שהמשטרה תזכה לגיבוי", דברי הגורם.
פיקוד המשטרה העביר למועצת יש"ע את החלטתו הסופית שלא לאפשר הגעת הצועדים למחסום כיסופים. עם זאת, המשטרה לא פוסלת אפשרות לדון עם ראשי מועצת יש"ע ומארגני הצעדה לגבי אפשרות של קיום הפגנה או כנס מחאה באיזור אחר בארץ ואפילו באיזור הדרום, באופקים או שדרות, כהצעת פשרה, אבל, כאמור, לא תותר צעדה לעבר מחסום כיסופים וגוש קטיף, המהווה עבירה על החוק.
מזוז: לעכב את המפגינים לפני שדרות
היועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, התייחס בשעות הערב של יום א' לצעדת מתנגדי ההינתקות הצפוייה להתקיים ביום ג' הקרוב, ואמר כי הוא תומך בכוונת המשטרה לסכל את הצעדה.
בפגישה עם מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב משה קראדי, אמר היועץ, כי "אם יש בהגעת מתנגדי ההינתקות לשדרות בכדי לסכן את תוכנית הפינוי, לגיטימי לעכב את המפגינים בשלבים מוקדמים ואף לעצור אוטובוסים". "יש לנסות ולהמשיך את ההידברות עם ראשי המתנחלים במטרה לאפשר להם לקיים את ההפגנה ברשיון", ציין מזוז.
במהלך יום א' התקיימה פגישה בין ראשי מועצת יש"ע, המבקשים לקיים צעדת מחאה במהלך השבוע, למפקד המחוז הדרומי של המשטרה, אורי בר-לב. הפגישה הסתיימה ללא תוצאות, אך עם זאת ההידברות בין הצדדים תימשך.
ניצב בר-לב אמר בתום הפגישה: "חובתנו לשמור על זכות המחאה, אם המחאה הזו מתואמת ומאושרת על-ידנו. אני מקווה שמועצת יש"ע שמתכונת לארגן תהלוכה, תבוא ותתאם אותה איתנו".

תאריך:  01/08/2005   |   עודכן:  01/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
יוסי מור התפטר לפני כשבועיים בעקבות שתי תאונות הרכבת החמורות    טוען: אולצתי להתפטר    לא ידוע אם הדירקטוריון יאשר לו לשוב לתפקידו
אלעזר לוין
המוכרים - האחים לוי, המתרכזים באחרונה ברכישת נדל"ן בצרפת
עדי גלסקה
בלילי מבוקש ע"י מספר קבוצות בליגה הראשונה בטורקיה    עורך דינו, שחר בן-עמי, ימריא מחר לטורקיה במטרה לסגור לו חוזה
אלעזר לוין
לא נמסרו פרטים על גובה הכיסוי והפרמיות
אלעזר לוין
יבנה רב קומות למלון ומגורי יוקרה    השקעה של 6.5 מיליון שקל בכביש גישה חדש למגדלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il