X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
המשטרה: ראשי יש"ע התחייבו "לפזר" את כולם הביתה עד יום ו' גורם משטרתי: "הכדור בידיים של אנשי יש"ע. הם צריכים להיות אחראיים" ההכנות בעיצומן
▪  ▪  ▪

ההכנות לעצרת הימין הצפוייה להתקיים הערב (יום ג', 2.8.05), בעיצומן. כמה כבישים בעיר שדרות כבר נסגרו לתנועה ומשטרת התנועה מציעה לציבור דרכי הגעה חלופיות. שוטרים עומדים בכניסות לאזור בו מתוכננת להיערך העצרת נגד תוכנית ההינתקות ומונעים הכניסה למתחם.
בתוך כך, ישנם דיווחים כי מועצת יש"ע כבר הקימה בעיר אופקים חניון לילה לטובת המפגינים משדרות שיגיעו בלילה לאופקים.
המשטרה אישרה עצרת באופקים
משטרת המחוז הדרומי הודיעה אמש (יום ב'), כי בתום פגישה בין מפקד המחוז הדרומי, ניצב אורי בר-לב, וראשי מועצת יש"ע, סוכם כי תקויים עצרת מחאה בעיר אופקים, החל מהבוקר. בנוסף, אושר לקיים עצרת בעיר שדרות בסדר גודל קטן יותר. המפגינים ישהו בשדרות רק כמה שעות, ויצאו לעבר אופקים.
לדברי המשטרה, ראשי יש"ע התחייבו לעמוד בכל דרישות המשטרה לקיום העצרת, וביום שישי להורות לאנשיהם להתפזר חזרה הביתה ולא לקיים כל צעדה לכוון גוש קטיף או כיסופים. לגבי שדרות, נמסר תחילה מהמשטרה שהוחלט כי ראשי יש"ע יגישו בקשה לקבלת רישיון לקיום עצרת נוספת, מקבילה. האישור לקיום העצרת הותנה באישור שר הביטחון, שאול מופז. השר סירב תחילה, ואולם לקראת חצות הודיע דובר המשטרה כי הושג סיכום לפיו המשטרה תאשר עצרת קטנה שתחל בשדרות בשעה 18:30, ועם סיומה ינועו המשתתפים בכלי רכב לכוון אופקים שם ישהו במשך הלילה תחת אבטחה משטרתית.
דוברת המחוז הדרומי במשטרה, סנ"צ עינת גיל-צוברי, מסרה ל-Nfc כי "החל מהערב פרוסים ברחבי המחוז 15 אלף שוטרים אך על-פי הסיכום שהושג, המשטרה לא תבצע מחסומים יזומים למעצר הבאים לעצרת. עם זאת הפעילות המבצעית תשתנה בהתאם להערכות מצב והתפתחות האירועים בימים הקרובים".
הודעת המשטרה באה בהמשך להודעה מוקדמת יותר, לפיה המשטרה מסכימה להתיר לראשי יש"ע לקיים ביום ג' בעיר אופקים עצרת מחאה המונית נגד ההינתקות, ובלבד שיתחייבו להשיב את המפגינים הביתה מייד לאחר מכן. כך הוחלט אחר-הצהריים (יום ב', 1.8.05) בתום דיון הערכת מצב אחרון בין מפכ"ל המשטרה, ניצב משה קראדי, למפקד משטרת המחוז הדרומי, ניצב אורי בר-לב.
המשטרה נערכת לאפשרות של התנגדות באי העצרת להחלטה. במחוז הדרומי ממתינים כמעט עשרת אלפים שוטרים להודעה לפרוס כוחות באזורים המובילים לגוש קטיף וכיסופים וכן סביב ובתוך העיר אופקים. לפנות ערב העלתה המשטרה את הכוננות לרמה ד'.
קיום העצרת מאושר בכפוף לתנאי המשטרה
דובר המשטרה, סנ"צ עופר סיון, מסר ל-Nfc: "המשטרה החליטה לאשר למועצת יש"ע לקיים אירוע מחאה בעיר אופקים, בכפוף לתנאים שתציב המשטרה, כאשר במקביל ההידברות עם ראשי מועצת יש"ע תימשך". ראשי יש"ע הודיעו בתגובה, כי הם קוראים לציבור להגיע לעצרת בשדרות ואחר-כך תתקיים צעדה לכיוון אופקים ומשם לגוש קטיף.
למעשה, המשטרה חזרה בה מכוונתה לפנות למארגני עצרת המחאה ולבקש מהם שלא להגיע כלל לאזור הדרום ולקיים עצרת במקום אחר בארץ. על-פי ההחלטה, גם לא יעצרו אוטובוסים ולא יפרסו מחסומים בדרכים המובילות לאופקים. כן פסלה המשטרה את הרעיון לאפשר עצרת מחאה באזור שדרות.
המשטרה החליטה לאשר את עצרת המחאה באופקים מסיבה אחת ויחידה: ראשי יש"ע נקראו לפני מספר ימים להגיש בקשה לעצרת בעיר אופקים כנהוג לפני כל התקהלות מחאתית שבה אנשים פונים למשטרה ומבקשים רישיון להפגין. גורם משטרתי מסר, כי ראשי יש"ע הגישו בקשה כזו לרישיון שמתייחסת רק לאופקים, ובעצם כלל לא פנו בבקשה לעשות משהו בשדרות. אי לכך המשטרה העניקה את הרשיון להפגנה חוקית על-פי המבוקש.
המשטרה הציבה שני תנאים עיקריים:
1) באי העצרת יתפזרו חזרה הביתה ולא יקיימו שום צעדה, לשום מקום.
2) התחייבות לסיים את העצרת בשעה שתיקבע מראש ועליה יודיעו ראשי יש"ע למשטרה. חריגה משעה זו תהווה הפרת תנאי רישיון ההפגנה ותהפוך כל אירוע נוסף להפגנה בלתי חוקית.
גורם משטרתי מסר, כי כעת הכדור בידיים של ראשי יש"ע. "ההחלטה היא הגיונית. המשטרה החליטה לאשר למרות הסיכון שיהיו הפרות סדר וניסיון לצעוד. יש בתוך המשטרה גורמים הסבורים שראשי יש"ע יעמדו בהבטחתם שלא לגרום להפרות סדר. יש כאלו החוששים שאחרי העצרת תתחיל המהומה".
החלטת המשטרה מאחר הצהריים היא המשך להודעתה מהבוקר שלא לאפשר קיום צעדה בניגוד להצהרות של כמה ממארגני עצרת המחאה לפיהן הושג סיכום עם מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב משה קראדי, לפיו המשטרה תתיר התכנסות בשדרות וקיומה של צעדת מחאה לאזור אופקים.
המשטרה: "שקר וכזב".
ראשי מועצת יש"ע טענו, כי ההסכמה ניתנה על-ידי מפכ"ל המשטרה, רב-ניצב משה קראדי, בשיחה שקיים עם ראש מועצת יש"ע בנצי ליברמן. הויכוח נסוב סביב הכרזת מארגני העצרת והצעדה כי הם יצעדו מאופקים לכיסופים. ויכוח נוסף, טענו אנשי יש"ע, הוא בקשת המשטרה להגביל בזמן את העצרת באופקים לאחריו יתפזרו כולם הביתה. לתנאים אלה מועצת יש"ע אינה מסכימה. בכל מקרה, כאמור, במשטרה שוללים שניתנה הבטחה כלשהיא.
עם קבלת ההחלטה על-ידי המפכ"ל, החל המחוז הדרומי לסיים את הליך ההערכות לקראת העצרת. פיקוד המשטרה הורה בשעות הערב (יום א', 31.7.05) לאלפי שוטרים מכל המחוזות בארץ להתייצב כבר אמש במחוז הדרומי. מדובר בשוטרים שיעסקו גם במשימת הפינוי.
גורם במחוז הדרומי העוסק בהכנת הכוח מסר, כי במחוז הדרומי יהיו עד היום בערב כעשרת אלפים שוטרים ואנשי מג"ב, וכן אנשי יחידות הסיור המיוחדות, יחידת הפרשים, שני מסוקי משטרה, ויתכן וגם חלק מכוח הימ"מ. בהמשך, אם יהיה צורך, יגיעו למקום גם משאיות המים המיועדים לפיזור הפגנות.
לגבי ההערכות המבצעית הסופית של המשטרה לקראת באי העצרת והצעדים שהמשטרה תנקוט כדי למנוע את התקרבות הצועדים לאזור מחסום כיסופים ולכל ציר המוביל לגוש קטיף, הרי שזו תתקבל במהלך היום (יום ב'). לדרום הגיע גם מפקד מג"ב ניצב חוסיין פארס, שיעמוד בראש כוח משימתי מיוחד שתפקידו יהיה לטפל במפירי סדר.
גורם משטרתי מסר בשעות הערב של יום א' ל-Nfc, כי הפעם, המשטרה תהיה תקיפה יותר כלפי המפגינים. "לא ניתן שיקרה כפר מימון ב'. יש לנו התרעות מודיעניות על כוונה לפרוץ מחסומי משטרה, להתעמת באלימות עם הכוחות ולנסות לגרום לשיבושי תנועה ולחסימת כבישים באזורים אחרים בארץ כדי לגרום לכוחות המשטרה להיות עסוקים בפינוי. הפעם יהיו מעצרים. המשטרה החליטה שלא לאפשר לאנשים להפר את צו אלוף הפיקוד. ידוע לנו כי ייעשה ניסיון לשכנע בכירים בממשלה ואת שר הביטחון לאפשר את קיום הצעדה. אני בטוח שהמשטרה תזכה לגיבוי", דברי הגורם.
בינתיים נערכת המשטרה לאפשרות שאנשי ארגון "הבית הלאומי" ינסו לבצע מחר חסימות של כבישים ברחבי הארץ, כדי לרתק כוחות משטרה למרכז הארץ. גורם משטרתי מסר כי המשטרה ערוכה לאפשרות של חסימות הכבישים ובכל מקרה "כוחות לא ירותקו" מאחר והכוחות שפועלים בדרום כבר שם".

תאריך:  01/08/2005   |   עודכן:  02/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
זאת באם יתנהל מו"מ על זכותה להעשיר אורניום שברשותה    בבריטניה הזהירו את אירן: חידוש ההעשרת האורניום יגרום להעברת הנושא לטיפול מועצת הביטחון
הדר פרבר
היסטוריון חושף תזכירים המעידים כי בנות הברית ידעו על ההשמדה כבר ב-1941    מזכר מצמרר שהגיע לידי הבריטים: "ידוע שהשוטרים הורגים את כל היהודים שנופלים בידיהם. אין צורך להמשיך לדווח על כך, אלא אם התבקשתם"
הדר פרבר
החגיגות באות בזמן של יחסים מתוחים בין סין ליפן, על-רקע הבעלות על הנפט והגז ובקשתה של יפן לקבל מושב קבע במועצת הביטחון
יפעת גדות
מחקר חדש מגלה כי אנשים שהיו בדרך לפתח אלצהיימר השיגו ציון נמוך ביותר במבחני תפקוד ביצועי, כמו למשל יכולת לתכנן מראש או לבצע משימות רבות
הדר פרבר
על-פי דיווחים, מסוקו של ג'ון גרנג, האיש שהביא את הסכם השלום בין הממשלה למורדים, נקלע למזג אוויר קשה והתרסק באוגנדה, סמוך לגבול הסודני    מהומות התפרצו בעקבות מותו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il