X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הצליחה להישאר עצמאית, ללא פיקוח האוצר מקבלת בימים אלו עצמאות
▪  ▪  ▪

קרן הגימלאות של חברי וגימלאי דן הצליחה לחסל גירעון אקוטארי בגובה 800 מיליון שקל ולשמור על עצמאות, מבלי להיות נתונה לחסות ולפיקוח משרד האוצר, כך מסרו היום (ב', 1.8.05) ראשי הקרן ל-NFC. הדברים נאמרו בעקבות החלטת דן להפריד את הקרן מחברת דן ולהפוך אותה לגוף עצמאי. החלטה זו באה במקביל להחלטת משרד האוצר לאחד את שמונה קרנות הפנסיה בניהולו תחת גג אחד, בראשות עובדת בכירה של המשרד.
קרן הגימלאות נקלעה לפני שלוש שנים לגירעון אקטוארי של כ-800 מיליון שקל. ראשי דן אמרו היום כי החליטו לחסל את הגירעון מבלי "לבקש טובות" ממשרד האוצר. החיסכון העיקרי, של כ-600 מיליון שקל, הושג על-ידי החלטה להקפיא את שכר הבסיס לתשלום גימלה, במקום להעלותו ב-2% עד 3% לשנה. הדבר נעשה בהסכמת 1,850 הגימלאים של דן, שהבינו כי אין להם ברירה. זו תהיה פגיעה קשה בגימלאים, שתלך ותתגבר משנה לשנה.
יתרת 200 מיליון השקל של הגירעון כוסו על-ידי העברת כספים מחברת דן לקרן הגימלאות, על ידי תיקונים שהוכנסו בתקנון ופגעו שוב בזכויות החברים, וכן על ידי גביית דמי ניהול מהגימלאים. בדן אומרים כי אמנם כל הצעדים הללו פגעו בגימלה החודשית נטו אבל החברים והגימלאים הבינו שזה הרע במיעוטו, אם הם רוצים לשמור על הפנסיה הבסיסית שלהם ועל זכויותיהם ועצמאותם.
כיום אחראית הקרן גם לפנסיה העתידית של 850 מחברי דן. היקף נכסיה מגיע לכ-1.5 מיליארד שקל. עיקר הכספים מושקעים באג"ח מיועדות של האוצר, הנותנות תשואה של כ-5.2% לשנה. יתרת אג"חים אלו הולכת ויורדת משנה לשנה, כי האוצר אינו מנפיק אג"ח חדשות מסוג זה עם הגיע האגרות הישנות לפירעון. הקרן תצטרך להשקיע בשנים הבאות סכומים הולכים וגדלים במגוון השקעות פיננסיות וריאליות במשק.
האסיפה הכללית של חברי דן אישרה בשבוע שעבר הצעה להפריד את קרן הגימלאות של חברי וגימלאי דן מחברת התחבורה דן. לאחר האישורים הפורמליים האחרונים, יפעל כל גוף בנפרד. בדן אומרים כי הדבר יאפשר גם לחברה וגם לקרן להתנהל בצורה עצמאית, ללא תלות זו בזו. חברת דן שוב לא תצטרך להעביר כספים לקרן, וזו תצטרך "להסתדר בעצמה".
ראשי דן אמרו ל-NFC, כי כיום יש בדן 1,070 חברים ו-2,400 שכירים. זהו שינוי מהותי לעומת המצב בעבר, שבו הרוב המכריע של העובדים היו חברי הקואופרטיב. דן הפכה לחברת מניות, והמספר שצוין הוא של בעלי מניותיה. לא כל בעלי המניות הצטרפו לקרן הגימלאות.

תאריך:  01/08/2005   |   עודכן:  01/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
"סחבת של חמש חמש שנים בוועדות גורמת לתחושה של אוזלת יד", אומר השר    יבקש מהממשלה לאשר עוד תשעה פרוייקטים, בתוכם 657 דירות בנתניה
ענבל אביב
התוכנית, אשר אומצה מארה"ב, תפעל לצמצום התלות של משקי הבית בגמלאות קיום, ולהשבת מקבליהן לעולם התעסוקה    בלב התוכנית עומדת התפיסה כי עבודה היא זכות
מחלקה ראשונה
במרפאה וטרינרית ברמת השרון מלמדים את הכלבים ואת בעליהם איך מתמודדים עם בעיות ביחסים שבין האדם לידידו הטוב
אלעזר לוין
תפקידו הסתיים עם מינויה של יעל אנדורן למנהלת שמונה הקרנות
מחלקה ראשונה
תיפתח במוזיאון ת"א ב-19 באוגוסט    עוסקת במאות ה-16 עד ה-19    בתערוכה תוצג לראשונה התמונה המונומנטלית מן המאה ה-19 שהמוזיאון קיבל לאחרונה במתנה: "מות המלך שאול על הר הגלבוע"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il