X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"ביקור כזה יבהיר אחת ולתמיד כי הכנסיה מסתייגת מאנטישמיות", אומרים בקהילה היהודית בעיר
▪  ▪  ▪

האפיפיור יבקר ב-19 באוגוסט בבית הכנסת של העיר קולון בגרמניה, כך מסר שירות הידיעות הקתולי. קולון שוכנת במערב גרמניה לגדות נהר הריין. מנהיגים יהודים אמרו כי הם מקווים שביקור האפיפיור בנדיקטוס ה-16 בבית הכנסת יסייע לשפר את היחסים בין היהודים לנוצרים. "אנו מקווים שיהיה זה סימן לעתיד", אמר מיכאל ראדו, חבר מועצת המנהלים של בית הכנסת בקולון.
"חרף מאמצי הכנסיה בשנים האחרונות, עדיין קיימת אנטישמיות על מצע אמונה דתית של אנשים מסוימים. אם האפיפיור אכן יבקר בבית-כנסת, זה יבהיר אחת ולתמיד כי הכנסיה מסתייגת מסוג כזה של אנטישמיות", אמר.
אבי לרר, חבר מועצת המנהלים של בית הכנסת, ציין כי העובדה שמדובר באפיפיור גרמני אינה עניין גדול. "אנו רואים בו אפיפיור וראש הכנסיה הקתולית ולא גרמני דווקא", אמר. "אולי יהיה קל יותר עבורו לבקר בקהילה בארץ מולדתו".
"אנו כאן לא רק כקהילת יהודי קולון, אלא כהעם היהודי", אמר הרב נתנאל טייטלבאום. עוד אמר כי צפויים נאומים וכמה תפילות שלא יותירו זמן רב לניהול שיחה, וכי שני הצדדים צריכים לגלות כבוד הדדי. "כולנו יכולים ללמוד זה על זה, לאו דווקא בסוגיות דתיות. גם סוגיות כמו איך לחיות יחד, ענייני מוסר שעל כולנו לשמור או נושא השלום. עלינו לעבוד יחדיו לא רק בדיבורים, אלא גם במעשים", אמר.
מיד לאחר בחירת האפיפיור לתפקיד, שיגרה קהילת יהודי קולון מכתב ברכה, בו נכתב כי הקהילה תשמח לקדם את פניו בעיר ב"יום הנוער העולמי". האפיפיור צפוי לשהות בעיר קולון ב-21-18 באוגוסט. "אנו שמחים מאוד על קבלתו את הזמנתנו", אמר לרר.
קהילת קולון הינה הקהילה היהודית הוותיקה ביותר הידועה מצפון להרי האלפים. קיים אף תיעוד על קיומה של הקהילה משנת 321 לספירה הנוצרית. הקהילה סבלה רדיפות קשות מצד הצלבנים בימי הביניים, מאות מתושביה היהודים של קולון שמצאו מקלט בכפרים שכנים נתפסו ונטבחו. במשך שנים ארוכות לא הורשו יהודים לשוב לקולון.
אנטישמיות על-רקע דתי היתה אחד היסודות עליהם התבססה תורת הגזע הנאצי, בהשמידה את קהילת יהודי קולון, כפי שהשמידה את שאר קהילות יהודי אירופה והבלקן. בתקופת השואה נרצחו 11,000 מיהודי קולון. אחרי מלחמת העולם השנייה נבנתה הקהילה מחדש, וכיום היא מונה 5,000 תושבים, מתוכם קרוב ל-4,000 שהיגרו מבריה"מ לשעבר, במהלך 15 השנים האחרונות.
הנס הרמן הנריקס, מנהל המדרשה האקדמית בעיר אחן, ויועץ ההגמון הגרמני והוואתיקן לענייני קתולים-יהודים, אמר שהוא רואה משמעות בכך שאפיפיור גרמני יבקר בבית-כנסת. "זהו ביטוי משמעותי ובעל חשיבות של הקיום היהודי בדברי הימים של גרמניה, וזה משמעותי במיוחד אחרי החוויה הנוראית שעברנו במאה שעברה", אמר. "העובדה שהאפיפיור הגרמני בנדיקט יבקר בבית הכנסת של קולון היא עצומה, אך הדרך לכך כבר נסללה על-ידי ג'ון פול השני (יוחנן פאולוס השני, האפיפיור הפולני הקודם שכיהן החל משנת 1978, ונודע בשמרנותו הדתית אך גם בסובלנות וברצון לאחווה בין עמים ודתות - ע.י), והאפיפיור הנוכחי יאשר את ההתחייבות מנקודת המבט שלו ועם האישיות שלו". האפיפיור ג'ון פול השני היה האפיפיור הראשון מזה כ-2,000 שנים שביקר בבית-כנסת, כאשר ביקר את קהילת יהודי רומא בשנת 1986. גם האפיפיור הנוכחי ביקר עם היבחרו לתפקיד בבית הכנסת של רומא.
עוד אמר הנדריקס כי הוא מאמין שביקורו של האפיפיור בנדיקט יסייע להעביר את הבשורה של ג'ון פול השני, שיחסים מבוססים על "הזדהות, כבוד ואפילו אהבה". "יש לנו בניין טוב לדיאלוג, במיוחד כאן בגרמניה", אמר, "אבל קבלת הפנים צריכה להעמיק בקהילות. על הקתולי המצוי להבין שאין מדובר באג'נדה של בודדים בכנסיה שלנו, אלא שזוהי עמדה אופיינית של הכנסיה עצמה".

תאריך:  02/08/2005   |   עודכן:  02/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יוחנן פאולוס
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מיכאל דבורין
עיריית עפולה שיפצה את בניין היכל התרבות תוך פגיעה בתכנון האדריכלי שביצע צבי מוססקו. האדריכל תבע להשיב את המצב לקדמותו, וזכה    יקבל גם פיצויים
יפעת גדות
חוקרים שיכנעו מתנדבים במחקר כי הם סולדים מגלידת תות בעקבות חוויה לא נעימה בילדות    רוב המתנדבים האמינו כי אירוע זה אכן קרה במקום לפתח זיכרון ממשי
הדר פרבר
גופות של תשעה תינוקות נמצאו קבורים בגינה והאישה נחקרת בחשד לגרימת מותם    לטענתה התינוקות שלה אך אינה יודעת כיצד מתו כי הייתה "שיכורה בכל אותה התקופה"
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
השפה תהיה חלק מתוכנית הלימודים הרגילה - לקראת המו"מ על כניסתה של טורקיה לאיחוד האירופי
מחלקה ראשונה
זביידי: מדובר בניסיון לגנוב את הישגי גדודי אל-אקצה    פארוק קדומי: נשחרר את המולדת ונשיר את ההמנון הלאומי - זהו עניין של זמן בלבד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il