X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
השכירה לצורן 10,000 מ"ר בחיפה הרווח בינואר-יוני ללא שינוי - 31.6 מיליון שקל
▪  ▪  ▪

חברת גב ים רכשה מקיבוץ אושה בגליל 50% ממתחם בן 400 דונם לבניית שכונת מגורים - כך לפי הדו"חות הכספיים של החברה, שפורסמו היום (2.8.05). הרכישה נעשתה בשיטת עיסקת אופציה, כלומר, היא תצא לפועל רק לאחר שיתמלאו שורת תנאים, שלא פורטו. לא נמסר מחיר הרכישה.
העיסקה היא במסגרת התוכנית הכלל-ארצית לפיה מוכרים קיבוצים ומושבים חלק מהרזרבה הקרקעית שלהם, לצורכי בנייה, כדי לפרוע חובות לבנקים.
עוד עולה מהדו"חות כי חברת גב ים, יחד עם החברה הכלכלית לחיפה, השכירו לחברת צורן 10,000 מ"ר בפארק המשרדים וההייטק מת"ם, בכניסה הדרומית לחיפה. לא נמסר גובה דמי השכירות, אך יש להניח שהוא נע סביב 10-11 דולר למ"ר במצב גמור. החוזה צמוד למדד, ל-10 שנים, עם אופציה לעוד 10 שנים.
בעיסקה אחרת השכירה גב ים לחברת י.ב.מ חניון בן 100 מקומות, הצמוד לבניין החדש של החברה, ליד קריית הטכניון בחיפה. לא נמסר גובה התשלום החודשי.
גב ים היא אחת מחברות הנדל"ן המניב הגדולות בארץ. שווי נכסיה הגיע ב-30 ביוני ל-2.2 מיליארד שקל, גידול של כ-10% לעומת אשתקד. התפוסה היא 93%. ההכנסות מדמי שכירות הגיעו בינואר-יוני ל-109.8 מיליון שקל, גידול של כ-3% לעומת אשתקד. התשואה מגיעה ל-10.1% (על בסיס שנתי), כמו אשתקד. כן הרוויחה החברה 9.5 מיליון שקל ממכירת מגרש.
גב ים גם בונה בהיקף גדול למגורים. הפרוייקט הגדול ביותר שלה הוא בקריית מוצקין, המתוכנן ל-1,258 דירות, שמהן נבנו ונמכרו 1,154 דירות. החברה קיבלה באחרונה אישור של הוועדה המקומית לבניין ערים לבניית 252 דירות נוספות.
כן בונה גב ים, יחד עם החברה-האחות, נווה, פרוייקט בן 935 דירות במתחם מרום נווה, במזרח ר"ג. עד היום נבנו ונמכרו 621 דירות בבנייה רגילה, וכן 87 מתוך 92 דירות במגדל מגורים. באחרונה החלו היזמים בבניית מגדל דירות נוסף במקום.
הרווח הנקי לאחר מס של גב ים בינואר-יוני הגיע ל-31.6 מיליון שקל, גידול של 3% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. הרווח באפריל-יוני הגיע ל-16.2 מיליון שקל, ירידה של 4% לעומת אשתקד. ההכנסות ממכירת דירות הגיעו ל-27.9 מיליון שקל, ירידה חדה של 39%, הנובעת משינויים חשבונאים וממועד הזקיפה של מכירת דירות לדו"חות השנתיים. הירידה בהכנסות בסעיף זה אינה משקפת, ככל הידוע, שינוי מהותי במצבה של החברה, הממשיך להיות איתן.
ההון העצמי של גב ים עמד ב-30 ביוני על 658 מיליון שקל, והוא מהווה 30% מסך המאזן, דבר המצביע על חוסנה של החברה. הוצאות המימון בינואר-יוני היו 31.4 מיליון שקל, ירידה של 14% לעומת אשתקד, וזאת מכתוצאה משינויים במדד.
החברה מנוהלת בידי חנן ניצן. באחרונה בדקה גב ים את האפשרות להשתתף במכרז לרכישת השליטה באמות השקעות, אך לבסוף החליטה שלא להשתתף במכרז.

תאריך:  02/08/2005   |   עודכן:  02/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
טלכלל מרחיבה את פעילותה בעולם התוכן עבור פתרונות תקשורת מתקדמים    זיו רוזן, מנהל התוכן הקולי של מותג אסקייפ בפלאפון, יעמוד בראש החטיבה החדשה    רוזן: "טלכלל תוביל את שוק התוכן והמוצרים במתן פתרונות תקשורת מתקדמים"
ענבל אביב
סך-הכל נמכרו 341,666 מניות במחיר 38.60 ש"ח למניה ממניותיו של מנכ"ל החברה, אותן קיבל אותן במסגרת תוכנית האופציות לעובדי החברה משנת 1998
גלית יצחק
23% ממבקשי המשכנתאות, תושבי תל אביב רבתי, מבקשים לעבור לערים אחרות    העיר שמושכת הכי הרבה תושבים חדשים - פתח תקווה    העיר שעוזבים הכי מעט - מודיעין
מירב לוי
כנס להידברות בין ימין ושמאל, בין דתיים וחילוניים, על-רקע ההינתקות
מירב לוי
מנובמבר יפעיל קונצרן TUI סבב של 26 טיסות, אחת לשבוע, מגרמניה לת"א    25 מנהלי סוכנויות נסיעות בגרמניה יגיעו לארץ, לסדנה לעידוד התיירות לישראל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il