X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך נמסר מפורום מפעלי התעשיה ברמת חובב עוד נטען, כי דוח ממצאים ראשון מסוגו, המבוסס על 1,000 בדיקות איכות האוויר במרחב רמת חובב, מוכיח, כי באזור רמת חובב אין פליטות לאוויר המסכנות את בריאות הציבור
▪  ▪  ▪

מפעלי התעשיה ברמת חובב ישקיעו בשנים הקרובות כ-800 מיליון ש"ח בפיתוח טכנולוגיות מתקדמות, וזאת כחלק מהערכות המפעלים לקראת יישום החלטות הממשלה שהתקבלו בנובמבר 2004 ומתוך מחוייבות לשמירה על איכות הסביבה ובהתאם למדיניותם הסביבתית. כך נמסר (יום ג', 2.8.05) מפורום מפעלי התעשיה ברמת חובב.
הערכות המפעלים לקראת יישום החלטות הממשלה כוללת את שינוי קווי הייצור בתוך המפעלים בהתאם לדרישות החדשות בתחום הסביבה. כך, לדוגמא, הושקעו בשנת 2004 על-ידי המפעלים כ-100 מיליון ש"ח בהתאמת קווי הייצור לתקינה הסביבתית.
מפעלי התעשיה ברמת חובב ימשיכו בהשקעות באיכות הסביבה גם בשנים הקרובות. כך, מתוכננת בין השנים 2005-2008 על-פי דיווחי המפעלים, השקעה נוספת להתאמת קווי היצור בתוך המפעלים הנאמדת בכ-800 מיליון ש"ח בתחומים הבאים: שפכים: 420 מיליון ש"ח, אוויר: 160 מיליון ש"ח ואחסנת חומרים מסוכנים וטיפול בפסולת: 220 מיליון ש"ח.
בשנים האחרונות, השקיעו המפעלים ברמת חובב ממקורותיהם בתחום איכות הסביבה, למעלה מ-600 מיליון ש"ח, בין היתר, במימון של תקציב מועצת רמת חובב שיועד לתפעול המתקן לטיפול מרכזי בשפכים על-ידי המועצה, בהמלחת בריכות האידוי, במציאת פתרונות סביבתיים על-ידי עריכת סקרים, הזמנת חוות דעת של מומחים מהארץ ומהעולם ובפעילות נוספות של המועצה.
עוד נמסר, כי מפעלי התעשיה ברמת חובב השקיעו משאבים כלכליים רבים אשר הופנו לאמצעים טכנולוגיים שמטרתם מניעה במקור של פליטת מזהמים בתוך תחומי המפעלים. בין האמצעים הטכנולוגיים נבנו אגנים מיוחדים (מאצרות) הממוקמים באזורי הפריקה והאחסון של חומרים כימיים המוחזקים במפעלים, שמטרתם היא ניקוז החומרים המסוכנים ועוד פעולות רבות אחרות.
לטענת פורום מפעלי התעשיה, השקעות המפעלים נושאות פרי. על-פי דוח סביבתי משנת 2003 של המועצה התעשייתית רמת חובב, הסקרים ההידרוגיאולוגיים לבחינת זיהום הקרקע ומי התהום, מצביעים על הגבלת התפשטות המזהמים למרחב המצומצם של רמת חובב בלבד ודעיכתו.
בפורום מצביעים על דוח ממצאים נוסף, ראשון מסוגו, המבוסס על 1,000 בדיקות איכות האוויר במרחב רמת חובב שנערכו בין השנים 1998-2004, בהזמנת המועצה התעשייתית רמת חובב ובפיקוחו של פרופ' יצחק בלקיס מהאוניברסיטה העברית, המוכיח אף הוא כי באזור רמת חובב אין פליטות לאוויר המסכנות את בריאות הציבור.
הדוח שהוכן כחלק ממערך הפיקוח והאכיפה הסביבתית, קובע שהאוכלוסיה באזור רמת חובב אינה נחשפת לחומרים מסוכנים העלולים לגרום לפגיעה גופנית. האתגר העומד בפני המפעלים, נכתב בדוח, הוא בעצם צמצום מפגעי הריח.
מהפורום נמסר, כי הממצאים שמופיעים בדוח משקפים את תהליכי השיפור המתמשכים במפעלים, את השקעתם הכספית הניכרת, את השיפור בטכנולוגיות טיפול בשפכים אורגנים ואת האכיפה המואצת של המועצה התעשייתית רמת חובב ושל המשרד לאיכות הסביבה. כל אלו, מציין הפורום, הושגו תוך עמידה בתקנים מחמירים ביותר ומתוך מחויבות לשמירה על איכות הסביבה ובהתאם למדיניות הסביבתית בה דוגלים המפעלים.

תאריך:  02/08/2005   |   עודכן:  02/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
בפני בית המשפט העליון תלוי ועומד ערעור שהגיש רוזנשטיין נגד הסגרתו לארה"ב    טוען: חשין וביניש דנו קודם לכן בעניינם של העדים נגד רוזנשטיין
מירב לוי
בין הפרויקטים שהרשות אישרה לביצוע: שינויים והתאמות בטרמינל 1 לייעודים חדשים, מערכות מידע ומיחשוב, תשתיות לאזור מטענים, והחלפת מערכת תצוגה ובקרה במגדל פיקוח והשקעות במסופי הגבול
גלית יצחק
חברה שוויצרית הודיעה על יצור סיגריה נטולת טבק ועשן    האגודה למלחמה בסרטן בתגובה: "אנו מודאגים מאוד מהמצאות יצירתיות שכאלו אשר עשויות לעודד עישון במקום למגר אותו"
נוה יוסף
כך טוענת עיריית רמת השרון בעתירה שהגישה נגד ממשלת ישראל    עוד טוענת העירייה: נוצר מצב אבסורדי כו הוועדה המקומית אנוסה התיר כל מתקן שידור סלולארי בכל מקום
ברוך לוי
התקציב, שאושר על-ידי הקבינט החברתי כלכלי, עומד על 217 מיליון ש"ח ועוד 99.65 מיליון ש"ח כהרשאה להתחייב מעבר לתקציב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il