X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
"הנתבע, במסע תקשורתי מאורגן היטב, תקף את מניעיו של התובע מתוך מטרה להשפילו ולבזות אותו תוך הדבקת מניעים זרים למאבקו הצרכני בחברות הגז...אני קובע שיש בפרסומים מצד הנתבע כדי לשון הרע", נכתב בפסק הדין מגן: "זהו יום חג לצרכנים"
▪  ▪  ▪

יו"ר חברת פז-גז, אהוד בן-ש"ך, ישלם פיצוי בסך 12,000 ש"ח למנהיג מרד הצרכנים נגד חברות הגז, אבינועם מגן, וזאת בגין לשון הרע. כך נקבע בפסק דין שניתן (1.8.2005) בבית המשפט לתביעות קטנות בפתח תקוה, על-ידי השופט אורן שוורץ.
אבינועם מגן מנהיג בחודשים האחרונים מרד צרכנים נגד חברות הגז בישראל. במהלך המאבק, ביקש יו"ר חברת פזגז - אהוד בן ש"ך, להיפגש עם מגן. מגן הסכים להיפגש עימו, אולם בעקבות הפגישה הועברה לתקשורת הודעה בשמו של בן-ש"ך, בזו הלשון: "מזה זמן אני עוקב אחרי המאבק שאתה מנהיג, מהסיבה הזו ביקשתי להיפגש איתך... אלא שאז התברר כי אינטרסים כלכליים, מסחריים ויתכן אף אישיים-פוליטיים של בכירים בהסתדרות, הפועלים מאחורי הקלעים, הם האידאולוגיה כביכול המנחה את המאבק".
לאחר פרסום הידיעה בכלי התקשורת התראיין בן-ש"ך לתוכנית רדיו ברשת ב', ובה אמר: "יש לי יותר מחשדות שגם חברות קטנות וגורמים אחרים מפעילים אותו".
בעקבות ההודעה לתקשורת הגיש מגן תביעה נגד בן-ש"ך בעילה להוצאת לשון הרע, בה טען כי מדובר בדברי שקר, שאין הוא קשור כלל לחברות הגז המתחרות, שאין לו כל מניע כלכלי וכי הפרסום גרם לו נזק רב. בן-ש"ך טען מנגד, כי מגן משמש כדובר ההסתדרות וכן כחבר מועצה מקומית, ועל כן הוא אדם פוליטי הנהנה מחשיפה לתקשורת בעקבות מאבקו בחברות הגז.
בפסק הדין שניתן כותב השופט שוורץ: "הנתבע, במסע תקשורתי מאורגן היטב, תקף את מניעיו של התובע מתוך מטרה להשפילו ולבזות אותו תוך הדבקת מניעים זרים למאבקו הצרכני בחברות הגז, ביניהן פז גז".
השופט קיבל את עדותו של מגן, כי הפרסומים פגעו בו ויצרו רושם כאילו מאחורי מאבקו עומדים אינטרסים זרים. במקביל דוחה השופט את טענותיו של בן-ש"ך כאילו מאחורי מאבקו של מגן עומדים אינטרסים זרים, וכי דבריו הינם בגדר הבעת דעה ומגן הינו איש ציבור אשר ניתן לפרסם אודותיו דעות בלתי מחמיאות.
"אני רואה בנתבע גורם ניהולי בכיר ורב השפעה במשק האנרגיה. אין מדובר בדברים שנאמרו בהיסח הדעת אלא במסע תקשורתי, מאורגן היטב, שתכליתו אחת: הדבקת ריח רע למאבקו הצרכני של התובע", קובע השופט שוורץ, ופוסק לטובתו של מגן פיצויים בסך 12,000 ש"ח בגין לשון הרע והחזר הוצאות משפט בסך 750 ש"ח.
בתגובה לפסק הדין מסר מגן: "זהו יום של חג וניצחון לצרכנים בישראל, אשר יודעים כי הם יכולים להיאבק על זכויותיהם, גם מול הגורמים החזקים ביותר. איש לא יוכל יותר להשתמש במעמדו הבכיר ובכוחו העצום כדי למנוע ממאבקי צרכנים לנצח באמצעו השמצות פרועות של מנהיגי המאבק". עוד מסר מגן, כי "כספו של בן-ש"ך ישמש למימון הוצאות המאבק ואף להחרפתו. זו הרגשה מצוינת לנהלה את המאבק נגד חברות הגז ובהן חברת פזגז - מכספו הפרטי של מי שעומד בראש החברה".

תאריך:  02/08/2005   |   עודכן:  02/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שלומי דיאז
15 אלף שוטרים וחיילים מוצבים בדרום    כ-20 אלף איש הגיעו לשדרות    גורם משטרתי: "חשש מהפרת סדר ואי קיום ההסכם"    שני מסוקים איבטחו את המפגינים
ניר וייס
נתרמה על-ידי אחד ממפיקי הסרט "מלחמת הכוכבים", לטובת גיוס כספים להקמת ארכיון סרטים ציבורי
הדר פרבר
אמר לאחר שחרורו: "מערכת המשפט אינה מושלמת, אבל היא עובדת"    כשהורשע נשלח ל-13 עד 26 שנות מאסר ללא אפשרות לחנינה, מאחר וסירב לקבל אחריות על מעשיו
מירב לוי
אתמול הותר לפרסום כי השב"כ וצה"ל עצרו שורה של מחבלים שתיכננו לבצע מספר פיגועי טרור    בחודשים ינואר-יולי נרצחו 33 ישראלים בפיגועי טרור
הדר פרבר
הפורום אמור לסייע בפתרון בעיות המשאב האנושי בענף האופנה    בין הרשתות: קסטרו, רנואר, ג'אמפ, זארה ועוד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il