X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך עפ"י מחקר שנערך ב"מכללה לישראל" 34% מהקשישים שעסקו בפעילות גופנית אינטנסיבית היו בעלי איכות חיים גבוהה לעומת 1.1% בקרב אלה שעסקו בפעילות גופנית מועטה תוחלת החיים של האישה גבוהה יותר
▪  ▪  ▪

פעילות גופנית לא מיועדת רק לצעירים. נמצא כי פעילות גופנית משפרת באופן משמעותי את איכות החיים של הקשישים, תורמת לשיפור מצבם הפיזי, השכלי והרגשי. כך עולה (יום ג', 3.8.05) ממחקר שנערך ב"מכללה לישראל".
המחקר נערך על-ידי חמישה סטודנטים לתואר שני במינהל, בהנחיית פרופ' ברוך מבורך. במחקר השתתפו 178 קשישים עצמאים השוהים מעל שלוש שנים בשני בתי אבות במרכז הארץ ("אחוזת בית" ברעננה ו"אחוזת ראשונים" בראשון לציון).
מנתוני המחקר עולה כי 34.8% מהקשישים שעסקו באופן אינטנסיבי בפעילות גופנית היו בעלי איכות חיים גבוהה, לעומת 19.1% בקרב אלו שעסקו בפעילות זו בצורה מתונה, ו-1.1% בקרב אלה שעסקו בפעילות גופנית באופן מועט ביותר.
מהממצאים עולה עוד כי אלה מהקשישים אשר היו עצמאים בעברם, אובחנו כבעלי איכות חיים טובה יותר משל אלו שהיו שכירים בתקופת חיי העבודה שלהם. אלו שהינם בעלי השכלה אקדמית אובחנו כבעלי איכות חיים נמוכה יותר מזו של בעלי השכלה תיכונית ומטה.
כידוע, פעילות גופנית יש בה כדי לצמצם תופעות שליליות כמו: משקל עודף, סוכרת, מתח, לחץ-דם, שומנים בדם, מחלות לב ועוד. אך בעוד נושא הפעילות הגופנית תופס תאוצה בקרב הצעירים, ישנו פיגור משמעותי באימוצה של מגמה זו בקרב הקשישים.
לדברי החוקרים, הדבר מדאיג במיוחד שכן דווקא בגיל מתקדם נדרשת הפעילות הגופנית ולו כדי לשמר את היכולת לבצע פעולות בסיסיות יומיומית על-ידי הקשישים.
על-פי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס), כ-650,000 אנשים מאוכלוסיית ישראל מוגדרים כקשישים ולאור התהליך המואץ של הזדקנות האוכלוסיה צפוי מספרם של הקשישים בישראל לעמוד על למעלה ממיליון איש בשנת 2020. אבל תוחלת חיים אינה בהכרח ערובה לאיכות חיים, ואכן חלק ניכר מן הקשישים בישראל סובל מתחלואים הפוגעים באיכות חייהם.
תוחלת החיים של האישה גבוהה יותר
בישראל ישנה עלייה מתמדת בתוחלת החיים של הקשישים - תוחלת החיים של אישה עומדת על 80.9 שנים ושל גבר על 76.7 שנים. נתונים אלו ממקמים את ישראל במקום השני בדירוג העולמי, מיד לאחר יפן.
לאור הממצאים הללו ממליצים החוקרים להכין תוכנית מובנית וכוללת לפעילות גופנית של קשישים, תוך התייחסות מיוחדת לצרכיה הייחודיים של אוכלוסיה זו. שכבת גיל זו זקוקה לתוכנית אימונים מיוחדת שאם לא כן עלולה פעילות גופנית שאינה מותאמת לגילם אפילו להזיק להם. התוכנית תהיה מבוססת על הפעילויות הגופניות הבאות: הליכה, טיולים קצרים, משחקי כדור ומחבט קלים, שחייה לא תחרותית ותרגילים לשיחרור השרירים.
במקביל, יש צורך לבצע התאמה אישית לכל קשיש בנפרד ובשיתוף הקשיש עצמו. מערכת הבריאות הציבורית ונותני השירותים לאוכלוסיית הקשישים הם שאמורים ליישם המלצות אלו ולהביא בכך לצמצום פערים בין תוחלת החיים לאיכות החיים של קשישים בישראל.

תאריך:  03/08/2005   |   עודכן:  03/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
הסרט שודר במסגרת "רצועה מהחיים" של הרשות השנייה, המשודרת ממאי 2005
אלעזר לוין
בזק שילמה בתמורה סכום חד פעמי שלא פורט    תנאי הפנסיה - כמו במקפת
מירב לוי
אורחי רשת מלונות 'פתאל' יתגמלו את העובדים על שירות טוב בלבבות הנפדים לכסף אמיתי
הדר פרבר וסוכנות איי.פי
עלייה של 600% חלה בפשעים אשר מונעים על-ידי שינאה דתית    שרת הפנים קיימה פגישות עם מנהיגים בקהילה המוסלמית והדגישה: המשטרה אינה שמה לה למטרה קהילות מסוימות
הדר פרבר
הציוד היקר שהותקן בתחנות אלה ללא רישיון, הוחרם. משרד התקשורת והמשטרה מתכוונים להמשיך בפעילות נגד התופעה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il