X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך קבע בית משפט השלום בירושלים בתביעתו של אסטרולוג שהוזמן לתוכנית פופוליטיקה והושפל על-ידי לפיד אז עיתונאי שהיה חבר בפאנל התוכנית בשידור חי לפיד ישלם בסך הכל 50,000 ש"ח
▪  ▪  ▪

בית משפט השלום בירושלים חייב את מנהיג מפלגת שינוי ח"כ יוסף (טומי) לפיד לשלם 20 אלף ש"ח פיצוי לאסטרולוג אותו כינה "נוכל" בשידור חי, במהלך שידורה של התוכנית פופוליטיקה בערוץ הראשון. בנוסף חוייב לפיד לשלם 30,000 ש"ח בגין שכר טירחת עורך דינו של התובע.
כזכור בטרם הפך לפוליטיקאי היה לפיד עיתונאי בכיר שבין יתר עיסוקיו היה חבר בפאנל המיתולוגי של התוכנית פופוליטיקה שכלל גם את עורך מעריב הנוכחי אמנון דנקנר ואת ח"כ ישראל אייכלר.
באחת התוכניות בחודש דצמבר 1996 הוזמן להתארח בתוכנית אסטרולוג בשם אליצור קדושי, שלאחר שהחל לפרוש את משנתו לגבי תחזיתו האסטרולוגית לשנת 1997, התפרץ לעברו לפיד, ושאל אותו האם הוא נוכל בשידור חי. בהמשך כבר חרץ לפיד כי המדובר בנוכל ועזב יחד עם חברו אמנון דנקנר את האולפן במחאה.
קדושי נעלב ובאמצעות עורך דינו אביחי גולדנברג דרש ממנו התנצלות על הדברים. משסירב לפיד הוגשה התביעה על סך של 260,000 ש"ח בגין הנזק שנגרם לקדושי עקב הפגיעה בשמו הטוב.
התביעה הוגשה גם כנגד רשות השידור כמי שסיפקה את הבמה ללפיד ושידרה את הדברים לאומה.
בית משפט השלום בירושלים דחה אומנם את התביעה כנגד רשות השידור אולם החליט לקבל את התביעה נגד לפיד. בין היתר נקבע בפסק הדין כי "חופש הביטוי אינו חופש הביזוי ובוודאי שאינו חופש השיסוי". לאור זאת נקבע כי לפיד פגע והשפיל את האסטרולוג ושם אותו ללעג בפני ציבור הצופים. עוד נקבע כי גם אם אסטרולוגיה אינה מדע מדויק, עדיין אין היא מוגדרת כנוכלות.
בסופו של דבר פסק כאמור בית המשפט 20,000 ש"ח פיצוי לקדושי בגין הפגיעה בשמו הטוב וקבע עוד כי לפיד ישלם 30,000 ש"ח נוספים עבור שכר טירחת עורך דינו של האסטרולוג. בין הסיבות לקביעת הפיצוי הנמוך באופן יחסי מנה בית המשפט את העובדה כי קדושי הרבה להתראיין בעיתונים לאחר האירוע ובכל למעשה הגדיל את הפרסום הראשוני של לפיד כנגדו.

תאריך:  03/08/2005   |   עודכן:  03/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יואב יצחק
רשם העמותות דוחה את האשמותיו של ביניש וקובע: "החקירה התבצעה בצורה מקצועית ויסודית ע"י חוקר בקיא ובעל ניסיון בבדיקת תאגידים העוסקים בתחום התרבות"
יואב יצחק
טוענים: פרי דואג לעצמו ולא לעובדים    תוהים: "על מה ולמה מבקש היו"ר את המענק? על הכישלונות של שנת 2004"?    קוראים לפרי לפעול לאלתר לסיום סכסוך העבודה בבנק
מיכאל דבורין
כך חשף היום ערוץ 7    לדברי הרב שאר ישוב הכהן, רבה הראשי של חיפה, הוא העלה את הרעיון בפני ראש הממשלה בפגישתו עמו כדי "למנוע קרע בעם"    לדבריו שרון אמר לו בתגובה: "לא מאמין להבטחות של הערבים וחושש כי הם יבצעו טבח בתושבי גוש קטיף"
ניר וייס
"הסיכון הטמון בקיומם של מפגשים בין רכבים ומסילות רכבת, הביא אותי למסקנה כי גם אם ינקטו אמצעי הבטיחות הטובים ביותר, הדבר לא ימנע את הסיכונים לתאונות הרות גורל", קבעה השופטת רובינשטיין, ובנסיבות העניין הורתה לסגור את המעבר
מיכאל דבורין
הפסד החברה במחצית הראשונה של 2005 הסתכם בכ-102.6 מיליון דולר, או 1.56 דולר למניה    ההכנסות בששת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני הסתכמו בכ-50.4 מיליון דולר, לעומת 60.9 מיליון דולר במחצית הראשונה של 2004
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il