X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
במסגרת סכסוך קיבוצי בין עובדי המנהל והמשק בביה"ח הממשלתיים לבין המדינה, קבע ביה"ד האזורי לעבודה כי החישוב ייעשה על-פי עמדת העובדים
▪  ▪  ▪

בית-הדין האזורי לעבודה בתל אביב קיבל (20.07.05) את עמדת ההסתדרות וועד עובדי המנהל והמשק בבתי-החולים הממשלתיים, בנוגע לאופן בו יחושבו אחוזי השכר בשעות "המשמרת השלישית".
הבקשה הוגשה כחלק מסכסוך קיבוצי המתנהל בבית-הדין, ובמרכזה עמדה השאלה כיצד יש לחשב את השעות הנוספות - השעה השמינית, התשיעית, העשירית ואילך - לעובדים המועסקים החל מהשעה 22:00 בלילה ועד השעה 5:00 בבוקר - של יום מנוחה שבועי, יום עצמאות או יום מועד.
ההסתדרות טענה, כי על-פי החישוב הנכון בהתאם לתקשי"ר (תקנון שירות המדינה) ולהוראות חוק שעות עבודה ומנוחה, יש לחשב את ערך השעות כך, שעבור שבע השעות הראשונות במשמרת השלישית - תינתן תמורה של 200%, בעבור השעה השמינית והתשיעית למשמרת - תמורה של 250%, ועבור השעה העשירית ואילך - תמורה של 300%.
בעניין שלפנינו, נטען, המדינה משלמת עבור השעות הנוספות רק 200%.
מנגד טענה המדינה, כי הפרשנות הראויה היא, שעבור שבע השעות הראשונות במשמרת השלישית - תינתן תמורה של 200%, בעבור השעה השמינית והתשיעית למשמרת - תמורה של 225%, ובעבור השעה העשירית ואילך - תמורה של 250%.
בית-הדין חידד את הסוגיה, וקבע כי למעשה אין מחלוקת בקשר לשבע השעות הראשונות למשמרת. השאלה שעומדת להכרעה היא, האם יש לראות בגמול שניתן לעובד עבור עבודה בלילה של יום מנוחה, קרי גמול המשמרת השלישית, חלק מה"שכר הרגיל" לצורך חישוב גמול השעות הנוספות, או שמא יש לחשב את גמול השעות הנוספות על בסיס שכר של 100%.
בראשית הכרעתו, דחה הרכב בית-הדין (השופט יצחק לובוצקי, נציג העובדים יצחק כהן ונציג המעבידים משה ריטוב), את טענת המדינה, על-פיה מדובר במקרה של סכסוך כלכלי, שבית-הדין לא יידון בו אם מטרתו ליצור זכויות חדשות "יש מאין".
"בענייננו, הסכסוך אכן שפיט, כאשר הוא יורד לשורשם של פרשנות סעיפים בתקשי"ר ובחוק ועל כן יש בידינו הסמכות לדון בו".
לגופו של עניין נפסק, כי על-פי הוראות החוק, הפסיקה והתקשי"ר, מקבל בית-הדין את הפרשנות שניתנה על-ידי ההסתדרות וועד העובדים לאופן חישוב גמול השעות הנוספות.
בין השאר נקבע, כי תכלית חוק שעות עבודה ומנוחה "היא ליתן פיצוי מיוחד לעובד על עבודתו בשעות שמעבר לשעות העבודה של יום עבודה או של עבודת לילה. שיעור הפיצוי נועד ליצור חיץ ואבחנה ברורה בין השעות העבודה הרגילות של העובד לבין אלו שחורגות מהמכסה הרגילה על-פי החוק".
מאחר ובית-הדין מאחר מסכים עם תכלית זו וסבור יש להגן עליה, הרי שאין בהוראות התקשי"ר כדי לגרוע משיעור גמול השעות הנוספות אשר נקבעו בחוק.
בסיכום הדברים קיבל בית-הדין את עמדת העובדים בקשר לאופן חישוב השכר, אולם הוסיף כי פסיקתו "באה לקבוע יישום נכון של חוקי המגן ולא ליתן פרשנות 'צופה פני עבר'".
לפיכך, לא הצהיר בית-הדין כי מחובתה של המדינה לתת למעורבים זכויות ממוניות הנוגעות להעסקתם במשמרות בעבר, והפרשנות הנוכחית תיכנס לתוקפה רק החל מהשנה הבאה.

ס"ק 38/03 – הסתדרות העובדים הכללית החדשה ואח' נ' מדינת ישראל (משרד הבריאות – ביה"ח הממשלתי);
בשם המבקשים: עו"ד זילברשטיין ועו"ד יפת;
בשם המשיבה: עו"ד קרן דון – יחיא יוסט
תאריך:  03/08/2005   |   עודכן:  03/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ספורט 5
שער בדקה ה-88 של המחליף אבלסון הותיר את חיפה מחוץ לליגת האלופות אחרי שוויון 2:2 מול מאלמו    טעות של ניר דוידוביץ' הובילה לשער הראשון של השבדים    שלומי ארבייטמן, שכבש, הורחק בטפשיות
מיכאל דבורין
כך קבע בית משפט השלום בירושלים בתביעתו של אסטרולוג שהוזמן לתוכנית פופוליטיקה והושפל על-ידי לפיד אז עיתונאי שהיה חבר בפאנל התוכנית בשידור חי    לפיד ישלם בסך הכל 50,000 ש"ח
יואב יצחק
רשם העמותות דוחה את האשמותיו של ביניש וקובע: "החקירה התבצעה בצורה מקצועית ויסודית ע"י חוקר בקיא ובעל ניסיון בבדיקת תאגידים העוסקים בתחום התרבות"
יואב יצחק
טוענים: פרי דואג לעצמו ולא לעובדים    תוהים: "על מה ולמה מבקש היו"ר את המענק? על הכישלונות של שנת 2004"?    קוראים לפרי לפעול לאלתר לסיום סכסוך העבודה בבנק
מיכאל דבורין
כך חשף היום ערוץ 7    לדברי הרב שאר ישוב הכהן, רבה הראשי של חיפה, הוא העלה את הרעיון בפני ראש הממשלה בפגישתו עמו כדי "למנוע קרע בעם"    לדבריו שרון אמר לו בתגובה: "לא מאמין להבטחות של הערבים וחושש כי הם יבצעו טבח בתושבי גוש קטיף"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il