X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
309 איש ניצלו כשקפצו מהמטוס דקות ספורות לפני שעלה בלהבות האירוע תועד במצלמת חובבים והועבר בשידור חי בקנדה ובארה"ב
▪  ▪  ▪

נמצאה הקופסה השחורה של מטוס הנוסעים של חברת התעופה "אייר פראנס", שהתרסק שלשום (ג', 2.8.05) בקנדה. החוקרים מקווים כי כך ניתן יהיה לגלות את הסיבה שגרמה למטוס איירבוס A340 להתרסק. תנאי מזג האוויר היו אומנם קשים, אך לא ברור עדיין מה באמת גרם לתאונה.
בשעות אחה"צ אמר מנכ"ל קבוצת אייר פראנס-ק.ל.מ, כי ככל הנראה מים על מסלול הנחיתה הם אשר גרמו לתאונה של מטוס ה-A340 שלשלום. הוא שלל את האפשרות, כי ברק הוא שגרם למטוס לאבד שליטה, כפי שדווח הבוקר. עוד הדגיש, כי המטוס היה האחרון שנחת בשדה התעופה, בטרם זה נסגר בשל תנאי מזג האויר הקשים.
דיווחים שונים הבוקר הצביעו על כך שככל הנראה נפגע המטוס מברק ונלכד ברוחות עזות כשהתקרב לתום הטיסה מפריז.
המטוס ובו 309 נוסעים החליק ממסלול הנחיתה במהלך סערת רעמים, גלש לתוך עמק ונחתך לשניים. באורח נס ניצלו כל הנוסעים, כשקפצו מהמטוס דקות ספורות לפני שעלה בלהבות.
כ-40 נוסעים נפצעו קל בעקבות ההתרסקות בטיסה זו, שמספרה 358. זוהי ההתרסקות הראשונה של איירבוס A340 ב-13 השנים של הטיסות המסחריות שלו. המטוס, ועליו 297 נוסעים ו-12 אנשי צוות, התפרץ למסלול הנחיתה בשדה התעופה הבינ"ל Pearson בטורורנטו.
אחד מהנוסעים סיפר לסוכנות איי.פי: "המטוס נגע בקרקע וחזר לאוויר. חשנו שאנחנו יורדים מהמסלול... חשבנו שזה הסוף...זה היה מאוד מפחיד".
המטוס נחת באזור עסקים עמוס ביותר, לצד הכביש הראשי. חלק מהניצולים סיפרו כי רצו לכביש כדי לנסות למצוא טרמפים במכוניות החולפות. אחת הנוסעות אמרה כי כשהמטוס עצר הנוסעים חשבו שהנחיתה הסתיימה בשלום ואף מחאו כפיים. לדבריה, שניות ספורות לאחר מכן המטוס החל לנוע והיה ברור כי משהו לא בסדר. "בנקודה מסוימת הכנף נפלה. מסכות החמצן לא ירדו; המטוס התמלא בעשן". עוד אמרה כי אחת הדיילות ניסתה להרגיע את הנוסעים ולומר להם שהכל בסדר, למרות שהמטוס עלה באש ועשן מילא אותו.
צוות אייר פראנס, כך סיפרה הנוסעת, לא היה מוכן לתקרית ולא מאוד עזר לנוסעים. גם הגשם, הרעמים והברקים הוסיפו לדרמה. "כולנו ניסינו לטפס על הגבעה; היא היתה מלאה בבוץ ואיבדנו את הנעליים שלנו... אנשים וילדים". הנוסעים התעשתו והדליקו את הטלפונים הסלולריים שלהם, כדי להזעיק עזרה.
דקות ספורות לאחר ההתרסקות חלק מכנף המטוס נראתה בולטת מאחד העצים כשעשן ולהבות החלו להשתלט על המטוס. רכבי חירום הגיעו והתמקמו מאחורי ההריסות ומכבי האש השתלטו על השריפה. מצלמת חובבים קלטה תמונות מן האירוע ושידרה אותן - בשידור חי - בטלוויזיה הקנדית והאמריקנית.
שעות ספורות לאחר מכן הנוסעים נלקחו לבית מלון כדי להיפגש עם משפחותיהם המודאגות. חלקם הופתעו משום שאולצו לעבור בביקורת מכס, לפני שפגשו את יקיריהםם. דוברת מטעם איירבוס, ברברה קראץ', מסרה כי A340 מעולם לא התרסק לפני תאונה זו, במשך 13 שנים של שירות.
המטוס רשם 28,418 שעות טיסה ב-3,711 טיסות שונות.

תאריך:  04/08/2005   |   עודכן:  04/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
סכום הרכישה מוערך ביותר מ-10 מיליון דולר    זו הינה הרכישה הראשונה של קבוצת וושינגטון פוסט בישראל    הכנסות חברת קפלן הסתכמו ב-2004 במעל 1.1 מיליארד דולר    ברשת קידום מועסקים כיום 900 עובדים
הדר פרבר
דיווחים שונים על מקום הפיגוע    עד כה לא לקחה כל קבוצה אחריות לפיגוע
שלומי דיאז, עומר שיקלר
המשטרה והצבא החליטו לשחרר את הכוחות המוצבים בעיר    צה"ל: גורמים קיצוניים מנסים להפר את צו ההגבלה    גורמי ימין: ההמונים אינם 'קיצונים'
יפעת גדות
מדענים מקוריאה שיבטו כלב מסוג 'אפגן האונד'    ניתוח הדנ"א של הגור הראה כי הוא זהה לחלוטין לכלב התורם    המחקר - למטרות רפואיות בלבד
יפעת גדות
במחקר הנוכחי גילו החוקרים כי גברים ונשים ששתו לפחות כוס קפה אחת ביום נטו פחות לפתח את סרטן הכבד מאשר אלו ששתו פחות מכך או לא שתו כלל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il