X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
עד דצמבר 2005 יוכל המתקן לספק 100 מיליון מטר קוב מים בשנה, במחיר כ-2.6 שקלים למ"ק יסייע לפיתרון מצוקת במים
▪  ▪  ▪

היום (ה', 4.8.05) החל לפעול מתקן התפלת המים הגדול והמתקדם מסוגו בעולם להתפלת מי ים באשקלון. הפעלת מתקן ההתפלה באשקלון הינה הדרגתית - בשלב הראשון הוא מספק 50 מיליון קוב מים בשנה ובשלב השני (עד דצמבר 2005), הוא יספק תפוקה מלאה של 100 מיליון מטר מים מעוקבים לשנה, שיותפלו ממי ים. זאת, לאחר שהתקבלו האישורים של משרד הבריאות, נציבות המים, רשות ההתפלה והמשרד לאיכות הסביבה.
המתקן הוקם בהשקעה של למעלה ממיליארד שקל ומופעל על-ידי חברת וי. איי. די. (V.I.D) המובלת על-ידי חברת איי.די.אי טכנולוגיות (IDE TECHNOLOGIE LTD), בבעלות שווה של כימיקלים לישראל מקבוצת החברה לישראל ושל קבוצת דלק. השותפות הנוספות ב-וי.איי.די הן: ויאוליה ווטר (Water Veolia) (25%), חטיבת המים של תאגיד בינלאומי המתמחה בשירותי סביבה וטיפול במים, אלרן תשתיות מקבוצת דנקנר בבעלות משותפת של דנקנר, פי.בי. בית השקעות ודור גז (25%).
ההסכם עם המדינה מבוסס על עיקרון ה-BOT, לפיו היזמים מממנים ובונים את מתקני ההתפלה על קרקע המדינה העומדת לרשותם, מתפעלים ומתחזקים את המתקנים כעסק פרטי, ומוכרים את כל תפוקת המים לממשלת ישראל במחירים נקובים לתקופה של 25 שנים (כולל תקופת ההקמה). בתום תקופת ההסכם יועבר המפעל לבעלות הממשלה.
מתקן ההתפלה באשקלון פועל בטכנולוגית אוסמוזה הפוכה, שהינה טכנולוגיה תהליכית מודרנית, המשמשת להתפלת מים במגוון רחב של יישומים. המתקן מספק מי שתייה באיכות גבוהה, תוך הפעלת אמצעי חסכון מתקדמים באנרגיה. מחיר המים המופקים בו עומד על כ-2.6 שקלים למ"ק.
שטח המפעל הינו כ-70,000 מ"ר ועבודות הקמתו כללו את האספקה וההתקנה של כל ציוד ההתפלה, עבודות הנדסה אזרחית, בניינים ותשתיות, מתקן תפיסת מי ים והובלתם למתקן ההתפלה עצמו, סילוק התמלחת לים, טיפול במי המוצר והבאתם לאיכות סופית של מי שתייה. כל זאת, תוך עמידה בכל הפרמטרים הקבועים בתקנות משרד הבריאות, הולכת מי השתייה עד המאגר של חברת מקורות והקמת תחנת כוח לאספקת צרכי החשמל של מתקן ההתפלה.
אבשלום פלבר, מנכ"ל איי. די. אי. טכנולוגיות (IDE TECHNOLOGIES LTD.), המשמש גם כיו"ר וי.איי.די, מסר כי "הניסיון והידע העשיר של איי.די.אי טכנולוגיות ביישומי אספקת מים מותפלים איכותיים שנצבר בלמעלה מ-350 מתקני התפלה שונים הפרושים בכ-40 מדינות בכל היבשות, יחד עם הידע והניסיון של ואוליה בהפעלת מתקני מים, תרמו להצלחה הטכנולוגית והמסחרית של וי.איי.די (VID) ולהשלמת מתקן ההתפלה באשקלון".
מנכ"ל וי.איי.די (VID) גוסטבו קרוננברג, מסר כי וי.איי.די (VID) גאה להיות החברה הראשונה אשר מקימה מפעל התפלה חדשני ומתקדם במדינת ישראל. לדבריו, "אין בעיה של כמות מים בעולם, אלא של עודף מלחים. וי.איי.די (VID) הוכיחה שניתן להתפיל מי ים בצורה כלכלית ובטוחה". הוא הוסיף כי "מתקן ההתפלה יספק כ-15% מסך צריכת המים הביתית במדינת ישראל". לדבריו, "מי הים הם מקור בלתי נדלה ולכן הוא רואה בהתפלה את הפיתרון הטוב והיעיל ביותר לבעיית המחסור במים במדינה. הוא בטוח כי המתקן באשקלון, שהוא הגדול והמתקדם מסוגו בעולם, יתרום למשק המים הישראלי ויחזק את מעמדה של ישראל כמובילה עולמית בתחום ההתפלה".

תאריך:  04/08/2005   |   עודכן:  04/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הדר פרבר
תחזור לכתוב ב"אינדיפנדנט" הבריטי ומעכשיו גם על נושאים כמו פיגועים ובעיות הגיל המתקדם
ענבל אביב
בחקירתו הודה עפנאן אבו-ג'ויעד כי בשנה וחצי האחרונות הבריח כ-150 רובי קלצ'ניקוב מסיני לנגב    הרובים הועברו לסוחרי אמל"ח באזור יהודה    מן החקירה עולה כי מדובר ברשת של הברחות אמל"ח בציר סיני-איו"ש
הדר פרבר
"תנו לחיות לחיות" יוצאת בקמפיין לא לנטוש את בעלי החיים בעקבות ההינתקות
עידן יוסף
כ-5,400 חיילים יחליפו את השוטרים העוסקים בהכנות למימוש תוכנית ההינתקות
מחלקה ראשונה
פועלת לאבטחת זכויות היוצרים    תאריך את הזיכיון של תחנות הרדיו האזוריות בחודשיים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il