X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
כך התריעה היום ההסתדרות הרפואית בכנס חירום שערכה לדבריה, ישנו מחסור במיכשור, בוח אדם רפואי ואנשי צוות, דבר המונע מהחולים לקבל את ההקרנות להן הם נזקקים דורשים להקצות תקציב של כ-30 מיליון שקלים מידי שנה
▪  ▪  ▪

ההסתדרות הרפואית בישראל התריעה על מחסור ניכר במיכשור, בכוח אדם רפואי, מטפלים אחרים ואנשי צוות לסוגיהם בתחום המחלות והגידולים הממאירים, דבר אשר מונע מחולי סרטן לקבל את ההקרנות להן הם נזקקים.
בכנס חירום שערכה היום (ה', 4.8.05) ההסתדרות הרפואית נמסר, כי בבתי החולים ברחבי הארץ קיים מכשור חדיש, אולם בשל מצוקת כוח האדם, החולים מטופלים במכשור ישן ואף לעיתים מציעים להם לבצע את הטיפולים בחו"ל בלית ברירה.
"המשמעות המעשית של מסקנות ועדת אנקול משקפת מציאות שאינה הולמת מדינה מערבית המתיימרת לספק שירותי בריאות מתקדמים", ציינו בהסתדרות.
לפני כעשור בחנה ועדה מטעם משרד הבריאות את מצבו של תחום הרדיותרפיה בישראל והתריעה על מצבו החמור. אך לטענת ההסתדרות הרפואית, בפועל לא התרחש מאומה והמצוקה החמירה לנוכח ההתפתחויות והצרכים המתוארים.
בחודש מאי 2003 סיימה ועדה נוספת, בראשותו של ד"ר עומר אנקול, את בדיקת תחום הרדיותרפיה והגישה את המלצותיה למנכ"ל משרד הבריאות. אחת ההמלצות היא, להקצות באורח שנתי סכום של כ-30 מיליון שקלים.
מהדוח של הוועדה עולה, כי ישנו מחסור ניכר במיכשור, בכוח אדם רפואי, מטפלים אחרים ואנשי צוות לסוגיהם כמו פיזיקאים, טכנאי קרינה, אחיות וכו'. בנוסף ציינה הוועדה, כי קיים העדר של הכשרה מקצועית מסודרת אצל מטפלים אלה והעדר מסגרת תקינה והקצאת כוח אדם מקצועי.
הוועדה ממליצה להגדיל את כוח האדם ביחידת הרדיותרפיה: ברופאים, פיזיקאים ודוזימטריסטים, טכנאי קרינה ואחיות. כמו-כן, מאחר וישנו מחסור ברופאים המתמחים בתחום הרדיותרפיה, ממליצה הוועדה לעלות את המודעות בקרב סטודנטים ולעודד אותם להתמקצע בתחום זה.
ההסתדרות הרפואית והאיגוד הישראלי לאונקולוגיה קלינית ורדיותרפיה דורשים ליישם מיידית את דוח אנקול במסגרת התקציב לשנת 2006.
פרופ' יורם כהן, יו"ר האיגוד הישראלי לאורנקולוגיה ציין, כי לפחות מחצית מחולי הסרטן נזקקים לקרינה (45%-55%) וכ-20%-25% יזדקקו לטיפול קרינה בהמשך.
לדברי ד"ר עומר אנקול, "הטיפול הקרינתי מותאם היום באופן אישי לכל חולה. זה מונע טעויות בשל הדיוק, מאפשר הגדלת מנה טיפולית בגידול ומאפשר הקטנת המנה לרקמות מסביב".
ד"ר יורם בלשר אמר, כי הוא דורש ממשרד הבריאות והאוצר להקצות את הסכום, ולדבריו אם לא יוזרמו התקציבים, החולים יצטרכו לשלם בחייהם.
הטיפול הקרינתי (רדיותרפיה)משמש כיום צורת טיפול, לעיתים יחידה, בתחום המחלות והגידולים הממאירים. טיפול קרינתי יכול להינתן כדרך ריפוי יחידה או במשולב עם צורות טיפול אחרות במסגרת הטיפול במחלות ממאירות. כיום, עד 60% לפחות מכלל חולי הסרטן בארץ והעולם מטופלים בשיטה זו. ההתפתחות הטכנולוגית בעשור האחרון הביאה לשיפור עצום בציוד, מיכשור ושיטות הטיפול, תוך כדי השגת אחוזי ריפוי ושיפור גבוהים יותר והקטנת נזק הקרינה למטופל.

תאריך:  04/08/2005   |   עודכן:  04/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
עד דצמבר 2005 יוכל המתקן לספק 100 מיליון מטר קוב מים בשנה, במחיר כ-2.6 שקלים למ"ק    יסייע לפיתרון מצוקת במים
הדר פרבר
תחזור לכתוב ב"אינדיפנדנט" הבריטי ומעכשיו גם על נושאים כמו פיגועים ובעיות הגיל המתקדם
ענבל אביב
בחקירתו הודה עפנאן אבו-ג'ויעד כי בשנה וחצי האחרונות הבריח כ-150 רובי קלצ'ניקוב מסיני לנגב    הרובים הועברו לסוחרי אמל"ח באזור יהודה    מן החקירה עולה כי מדובר ברשת של הברחות אמל"ח בציר סיני-איו"ש
הדר פרבר
"תנו לחיות לחיות" יוצאת בקמפיין לא לנטוש את בעלי החיים בעקבות ההינתקות
עידן יוסף
כ-5,400 חיילים יחליפו את השוטרים העוסקים בהכנות למימוש תוכנית ההינתקות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il