X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
אנשים שעסקו בפעילות פיסית אינטנסיבית בשעות הפנאי נמצאו בעלי סיכון נמוך ב-26% לשבץ מאשר אלה שדיווחו על רמות נמוכות של פעילות פיסית
▪  ▪  ▪

רמות גבוהות של פעילות פיסית בשעות הפנאי - שחייה, ריצה או עבודות גינון, עשויות להפחית את הסיכון לשבץ, כך עולה מתוצאות מחקר פיני.
המחקר, בו לקחו חלק 47,721 פינים בגילאים 25 עד 64, גילה גם כי רכיבה על אופניים או הליכה לעבודה בכל יום מפחיתה גם היא את הסיכון לשבץ.
המתנדבים במחקר שדיווחו על רמות גבוהות של פעילות פיסית בשעות הפנאי נמצאו בעלי סיכון נמוך ב-26% לכל סוג של שבץ מאשר אלו שדיווחו על רמות נמוכות של פעילות פיסית. אנשים שדיווחו על רמות מתונות של פעילות פיסית היו בעלי סיכון נמוך ב-14% לשבץ מאשר אלו שדיווחו על רמות נמוכות של פעילות.
אפשר להתעמל גם בהפסקה
מאחר והעלייה במחשוב ובמיכון מסתכמת כיום במספרים גבוהים מתמיד של אנשים שאינם פעילים ברוב שעות עבודתם, התעמלות, גם אם לזמן קצר, במהלך הפסקה בעבודה או פעילות כמו הליכה במהלך שעות העובדה, מומלצת מאוד.
החוקרים, שפרסמו את ממצאי המחקר בעיתון "Stroke" (שבץ), בחנו גם את הקשר בין רמות הפעילות הפיסית והסיכון לסוגים מסויימים של שבץ.
הקשר בין רמת הפעילות לרמת הסיכון
בהשוואה לאנשים עם רמות פעילות פיסית נמוכות, הסיכון לשבץ איסכמי - הנגרם על-ידי קריש דם החוסם את זרימת הדם למוח - היו נמוכות ב-20% אצל אנשים שעסקו ברמות גבוהות של פעילות פיסית ו-13% נמוכות יותר מאלו שעסקו בפעילות מתונה.
הסיכון לשבץ subarachnoid (תת-עכבישי) - הנגרם כתוצאה מדימום בין המוח לקרומית, נמצא נמוך ב-54% בקרב אנשים שעסקו בפעילות פיסית ברמות גבוהות ונמוך ב-13% יותר בקרב אלו שעסקו בפעילות פיסית מתונה. הסיכון לדימום תוך גולגולתי היה נמוך ב-37% אצל אנשים שעסקו ברמות גבוהות של פעילות פיסית ו-23% נמוך יותר בקרב אלו שעסקו בפעילות פיסית מתונה.
בהשוואה לאנשים שלא היו מעורבים בכל פעילות פיסית בזמן ההליכה לעבודה, אלו שהלכו או רכבו על אופניים במשך יותר מ-30 דקות היו בסיכון נמוך ב-11% לשבץ, בעוד אלו שהיו מעורבים בפעילות במשך פחות מ-30 דקות בדרך לעבודה היו בסיכון נמוך לשבץ ב-8%.
ההמלצה כמובן: להעלות את רמת הפעילות הפיסית במהלך שעות הפנאי או הנסיעות כדי להוריד את הסיכון לשבץ.

תאריך:  07/08/2005   |   עודכן:  07/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ענבל אביב
שר האוצר שהתפטר היום, השאיר בחדר הממשלה פתק עם הצבעתו "נגד" הפינוי
יפעת גדות
חוקרים מאמינים כי ניתן לסייע לאנשים משותקים לתקשר, בעזרת מחשב "קורא מחשבות"
הדר פרבר
המוסלמים טוענים כי האמצעים שמתכוון רה"מ הבריטי לנקוט בהם במסגרת מלחמתו בטרור קיצוניים מדי ויגרמו לניכור בין הקהילה המוסלמית לשאר הקהילות    הואשם החשוד הראשון בפרשת ניסיונות הפיגוע ב-21 ביולי ברכבת התחתית בלונדון
יפעת גדות
רכב ימי בריטי הוא שהצליח לחתוך את הכבלים שמתחת למים בהם הסתבכה הצוללת    כל שבעת אנשי צוות צוללת ה-AS-28 נמצאו כשהם במצב משביע רצון
יפעת גדות
השם "מלחמת ההתשה" נטבע לראשונה על-ידי נשיא מצרים, גמאל עבד-אל-נאצר אשר אמר ב-23 ביוני 1969: "אינני יכול לכבוש את סיני אך אני יכול לשבור את רוחה של ישראל בהתשה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il