X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
איש העסקים הישראלי-רוסי מואשם בסדרת עבירות של מרמה, זיוף, ושיבוש הליכי משפט
▪  ▪  ▪

לבית המשפט המחוזי בתל אביב הוגש (07.08.05) כתב אישום נגד איש העסקים גרגורי לרנר (צבי בן-ארי), במסגרתו הוא מואשם בסידרה של שישה אישומים שונים, בין היתר בגין עבירות של קבלת דבר במרמה, זיוף ושימוש במסמך מזוייף, וכן שיבוש הליכי משפט.
על-פי כתב האישום שהגישה פרקליטות מחוז תל אביב, היה לרנר, בשנים 2003-2004, איש עסקים ובעלים של מספר חברות בארץ ובחו"ל. החברות היו בתקופה הרלוונטית בשליטתו המלאה של לרנר, הגם שנרשמו על-שמות בעלים ומנהלים אחרים, שהיו מקורבים אליו ופעלו על-פי הוראותיו והנחיותיו.
במהלך ינואר 2004, נחתם חוזה מכירת גז בין חברת "דור-גז בע"מ", שעסקה בתקופה הרלוונטית בייבוא ושיווק מוצרי גז, ובין אחת מחברותיו של לרנר - חברת פסיפיק. לרנר, טוענת הפרקליטות, הפיק בעצמו מסמך כוזב, הנחזה להיות חוזה בין חברת פסיפיק לבין חברת הגז פטרובל, לרכישת 5,000 טון מטרי של גז.
בהמשך אותו חודש, נטען, פעל לרנר, במרמה, לשכנע שני אנשי עסקים אחרים להשתתף במימון עסקת גז פיקטיבית עם חברת פטרובל. הנאשם יצר בפניהם מצג שווא, בין היתר באמצעות הצגת חוזה פסיפיק-פטרובל, על-פיו חברת פסיפיק התקשרה בהסכם רכישת גז עם חברת פטרובל הידועה משווייץ, וכי השתתפותם במימון עסקת הגז תניב עבורם רווחים גבוהים במיוחד.
על-סמך מצג השווא שיצר, קיבל לרנר במרמה כספים בסך 950,000 דולר. הנאשם לא התכוון להשקיע את הכספים שקיבל ברכישת גז מחו"ל, אלא ליטול אותם לעצמו ולהשתמש בהם לצרכיו. מאוחר יותר, משלא הגיע משלוח הגז לארץ, פעל לרנר במגוון דרכים כדי להתחמק מהחזר הכספים תוך יצירת מצג שווא על-פיו הכספים יוחזרו בקרוב.
בהמשך כתב-האישום, מתואר מצג שב נוסף שיצר הנאשם, על-פיו ישיג מימון בסך 5,000,000 דולר לצורך רכישת מניות של חברה נוספת. על-סמך מצג השווא הזה, קיבל לרנר במרמה, כספים בסך 75,000 דולר כהוצאות גיוס מימון.
משלא סיפק הנאשם את המימון במועד, פעל שוב במגוון דרכים כדי להתחמק מתשלום המימון, תוך יצירת מצג שווא על-פיו המימון ישולם בקרוב. בפועל, לא התכוון הנאשם לגייס ולשלם את המימון הנדרש.
הפרקליטות טוענת, כי לרנר פעל מסווה של איש עסקים מצליח ורב פעלים, קשור לחברות גדולות וידועות, בעלות שם עולמי, ומוקף באנשים מכובדים ומהימנים.
בין השאר פתח סדרת חשבונות בנק על-שם אנשים אחרים שעבדו מטעמו, בהם פעל במטרה להסתיר ולהסוות את זהות הבעלים והנהנה האמיתי של חשבונות הבנק, ובמטרה למנוע דיווח או לגרום לדיווח בלתי נכון לרשויות.
על-מנת לשבש ולהפריע בניהול הליכי חקירה, נטען בכתב-האישום, השמיד לרנר בתקופה הרלוונטית מסמכים בעלי ערך לעניין הפרשות השונות, וכן מחק קבצים ממחשבים שהיו במשרדו.
בסיכום כתב-האישום, התבקש בית המשפט גם להורות, לפי סמכותו בחוק איסור הלבנת הון, על חילוט כספים שנמצאו בחשבונות הבנק השונים שבשליטת לרנר, וכן מזומנים שנתפסו במשרדיו.

ת"פ 40238/05 – מדינת ישראל נ' צבי בן-ארי (גרגורי לרנר)
תאריך:  07/08/2005   |   עודכן:  07/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
אגריטך 2006 תתקיים בימים 9-11 במאי בשנה הבאה
ברוך לוי
תבטיח ריבית של 60% מעליית השער הגבוהה בין האירו והדולר    ההשקעה באג"ח תאפשר למנוע הפסדים מדילוגי ההשקעה בין המטבעות    אגרות החוב מדורגות +AA ומבטיחות את הקרן גם במקרה של פיחות במטבעות מול השקל
מחלקה ראשונה
מדעני אוניברסיטת סטנפורד הצליחו לשחזר את פניה, מינה וגילה של ילדה מתקופת מצרים הקדומה באמצעות הפלטפורמה הגראפית Silicon Graphics Prism מבוססת לינוקס ו-24 מעבדי אינטיום 2 של אינטל
ענבל אביב
ההוצאה החודשית הממוצעת לתצרוכת למשק בית הייתה 10,441 ש"ח    כחמישית מההוצאות הן על תחבורה ותקשורת    כ-40% מהקניות למזון נערכות בימי חמישי ושישי
מירב לוי
סניפי איסתא באירופה וסניפי אמריקן אקספרס טרוול בעולם ישווקו חבילות נופש בישראל, טיסות וטיולים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il