X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
שרון לבוש: ההינתקות תבוצע

למרות התפטרות נתניהו - עליות בבורסה

שרון מנהל מערכה כדי למנוע סחף הן במערכת הפוליטית והן במערכת הכלכלית המבחן הראשון, הבוקר בבורסה; ההערכה: הזעזוע ייבלם בשעת המסחר הראשונה
▪  ▪  ▪

המטרה: לעצור את הסחף
ראש הממשלה, אריאל שרון, מנהל עתה קרב בלימה, כדי לעצור סחף הן במערכת הפוליטית-המדינית הפנימית והבינלאומית, והן במערכת הכלכלית בישראל, זאת בעקבות התפטרות שר האוצר, בנימין נתניהו.
בניגוד לפעמים קודמות - הפעם נמנע שרון מהצהרות פומביות, בקולו הוא, ותחת זאת הוא מבצע סידרה של פעולות. לחלק מהן, כפי שיובהר להלן, הוא נותן ביטוי בהודעות רשמיות ממשרד ראש הממשלה: שרון מתקשר בטלפון אל נגיד בנק ישראל, פרופ' סטנלי פישר, ואל שלושת בכירי האוצר, ומבטיח להם: המדיניות הכלכלית תימשך כמתוכנן; שרון ממנה את אהוד אולמרט לתפקיד מ"מ שר האוצר (המינוי ייכנס לתוקף ביום ג' בצהריים); שרון מתייעץ עם כמה מקורביו הבכירים, ומחליטים: לא לתקוף את נתניהו בתקשורת, על-מנת שלא להעצים את העניין התקשורתי סביבו. להמשיך הלאה, ליעד הקרוב: יישום ההינתקות.
מבחנו הראשון של שרון הוא הבוקר, בבורסה: ההערכה היא שהזעזוע שפרץ אתמול בבורסה - דקות ספורות לאחר הודעתו הדרמטית של נתניהו - ובא לידי ביטוי בירידות חריפות של כ-5%, ייבלם הבוקר כבר בשעת המסחר הראשונה. ואכן, כבר בשעת המסחר הראשונה התהפכה המגמה. מניות המעו"ף עולות בכ-2% בממוצע. מניות הבנקים שירדו אתמול בכ-5.6% בממוצע עולות הבוקר גם הן בכ-2%. העליות מוסברות בבורסה באוירה שנוצרה, לאחר שראש הממשלה אריאל שרון הצליח לייצב את המערכת הפוליטית והמשקית: מינה מיידית שר אוצר, את אולמרט; והבטיח את המשך המדיניות הכלכלית.
אנשי שרון, אגב, מעודדים מאוד הבוקר. אחד הבכירים שבהם אמר ל- Nfc, כי הזעזוע מהתפטרות נתניהו יחלוף כבר היום, מכיוון שזו נתפסת כצעד אישי-פוליטי ולא כצעד אידיאולוגי. עדות לכך הם הסקרים המתפרסמים הבוקר בעיתונים הגדולים (מעריב, ידיעות אחרונות), המעידים כי הציבור אינו מאמין שהתפטרות נתניהו נובעת משיקולים אידיאולוגיים.
נודע, כי זמן קצר לאחר התפטרות נתניהו, הודיע שרון לראשי הממשל האמריקני כי תוכנית ההינתקות תיושם כמתוכנן. ההודעה נמסרה לנשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, ולשרת החוץ האמריקנית, קונדוליזה רייס, ומתגובתם הראשונית נראה כי הם לא הופתעו.
בממשל קיים חשש מפני טירפוד תוכנית ההינתקות, ממש ברגע האחרון, אם יצליח נתניהו לסחוף אחריו כמה שרים. שרון הודיע לבוש ולרייס (באמצעות יועצו, עו"ד דב ויסגלס, ששוחח ישירות עם היעץ לביטחון לאומי, סטיב הנדלי), כי הממשלה יציבה וחזקה, וכבר בשבוע הבא יחל שלב פינוי הישובים המבודדים: נצרים וכפר דרום, כפי שהחליטה הממשלה ביום א' השבוע.
הקבינט מתכנס בצהריים
בצהריים עומד הקבינט המדיני-ביטחוני, בראשו עומד שרון, להתכנס לדיון נוסף. על הפרק: אישור ההסכם החדש בין ישראל למצרים, לפיו יותר ל-750 אנשי משמר הגבול (המצרי) לתפוס את ציר פילדלפי ולאבטח אזור זה; ומתן היתר לרשות הפלשתינית לפתוח נמל ימי בעזה. נתניהו, שהינו חבר הקבינט, עשוי להשתתף שכן התפטרותו אמורה להיכנס לתוקף בצהרי יום ג'.
השרים אינם נגררים אחרי נתניהו
שרון הצליח, לפחות בשלב זה, למנוע פרישה של שרים נוספים. השרים הידועים כמתנגדי ההינתקות - סילבן שלום, לימור לבנת, ישראל כץ, צחי הנגבי ודני נוה, הודיעו אתמול לשרון, במישרין ו/או באמצעות התקשורת, כי אין בכוונתם לפרוש עכשיו מהממשלה. השרים שלום והנגבי אף הבהירו לכמה גורמים, כי הם רואים את עתידם הפוליטי לצידו של שרון, כל עוד זה מכהן בתפקידו כראש הממשלה. שרון הודיע לחלק מהשרים, כי הוא יקיים עימם שיחות כדי להבהיר נקודות השנויות במחלוקת.

תאריך:  08/08/2005   |   עודכן:  08/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
משמש למעבר האזרחים והתיירים בין ישראל וירדן וכן אזרחים ישראלים ירדניים העובדים ב"אזור הסחר החופשי" ישראל - ירדן
אסף גבור
ישיבת הפתח התקיימה בעזה ודנה בהכנות לנסיגה הישראלית ועל הבחירות לפרלמנט הפלשתיני    אבו מאזן יוועד עם הפלגים הפלשתינים השבוע בנסיון להגיע להבנות
עידן יוסף
"אם כפי שאתה טוען שאתה תלמידי, בבקשה ממך תשמע לדעתי ולא תורה הפוך ממני, ואם אינך כך, אל נא תשתמש בשמי למילוי משימותיך" - נוסח המכתב
מחלקה ראשונה
עוד נקבע בפסק ההלכה כי עיכוב הנסיגה על-ידי גורמים פלשתינים הנו חטא    נחטף ראש לשכתו של פארוק קדומי בח'אן יונס
מיכאל דבורין
הקופאית שנדרשה לנקות מדפים ולצורך כך טיפסה על ארגז טוענת כי מאז שנפלו על יד ימין שלה המדפים, נפגע באופן חמור כושר התפקוד שלה וכי היא סובלת ממחלה קשה של תסמונת הכאב הכרוני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il