X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המחקר שנעשה ב"אברבנאל" קובע כי סיכוייו של ניצול שואה להתאבד הינם פי 3.5 מאשר אוכלוסיית המאושפזים הקשישים אשר לא נחשפו לרדיפות הנאצים סותר את הקביעה כי "ניצולי שואה לא מתאבדים, הם מוכיחים בגבורה את המשכיות העם היהודי"
▪  ▪  ▪

מחקר חדש קובע כי ניצולי שואה החולים בזקנתם, הם בעלי סיכון גבוה להתאבדות בהשוואה לזקנים אחרים חולים בני גילם שאינם ניצולי שואה.
הצמיחה הדמוגרפית של אוכלוסיית הקשישים, אשר רבים מהם חוו טראומות קשות בחייהם, מדגישה את הצורך להפעיל אסטרטגיות חינוך ומודעות כדי להגביל את הסיכון להתאבדות.
המחקר שנעשה על-ידי פרופ' יורם ברק, פרופ' דב אייזנברג, ד"ר הנרי שור, ד"ר מרנינה שורץ, ד"ר רחל מאור וד"ר חיים קנו מבית החולים על-שם אברבנאל בבת ים, המסונף לאוניברסיטת תל-אביב, פורסם היום (ב', 8.8.05) בכתב העת היוקרתי American Journal of Geriatric Psychiatry.
החוקרים בדקו את השאלה: האם חשיפתה של אוכלוסיה נרחבת של ניצולי שואה, לזוועות השלטון הנאצי טומנת בחובה סיכון מוגבר להתאבדות.
מתוך ממצאי המחקר עולה כי רוב ניצולי השואה ממשיכים להגדיר את תקופת השואה כ"גורם הדחקה המשמעותי ביותר בחייהם" במהלך תקופת הזדקנותם המלווה בהתעוררות מחודשת של טראומה, דיכאון והתאבדות.
המחקר כלל בדיקת תיקם הרפואי של מטופלים זקנים שאושפזו בביה"ח על-שם אברבנאל בבת ים בתקופה שנמשכה חמש שנים. חולים שניסו להתאבד טרם אשפוזם הושוו לחולים לא אובדניים.
מתוך 921 חולים זקנים שענו על קריטריוני ההכללה, היו 374 ניצולי שואה.
מתוך 135 חולים (14.6%) אשר ניסו להתאבד טרם אשפוזם, מקרב ניצולי השואה היו 90 חולים (24%) לעומת 8.2% מקרב החולים שאינם ניצולים.
נושא המחקר עלה בעקבות דבריו של ד"ר אהרון פרציקוביץ, רופא נשים מתל אביב, בכיר במחנה ההשמדה דכאו, בכנס הראשון "להיגיינה רוחנית בקהילה היהודית בפלשתינה", שהתקיים בחורף 1947 בת"א. ד"ר פרציקוביץ הדגיש במסגרת הרצאתו בנושא "המצב הנפשי של העולה החדש" (עולה חדש הוגדר אז כניצול שואה שזה עתה הגיע ארצה) את "היבדלותם" של עולים אלו מהעולים שהגיעו בשנים קודמות.
הטיעון המרכזי של ד"ר פריצקוביץ שהפך במהלך 60 השנה למעין מיתוס, היה כי אוכלוסית ניצולי השואה מאופיינת ברצון לחיות: "ניצולי שואה לא מתאבדים, הם מוכיחים בגבורה את המשכיות העם היהודי". קבוצת המחקר בראשותו של פרופ' ברק בדקה לראשונה טיעון זה, שלא נבדק ו/או הוכח מעולם וממצאיו כאמור הוכיחו אחרת.
במסגרת מחקר זה הועלתה גם טענה נוספת שהוכיחה כי אסירים יהודים במחנות ההשמדה התאבדו בכמויות לא מזעריות. לאחרונה העריך אחד ממובילי החוקרים בתחום ההשפעה הפסיכולוגית של רדיפות הנאצים כי שיעור ההתאבדויות במחנות ההשמדה הגרמנים הינו הגבוה ביותר שדווח אי פעם בהיסטוריה של המין האנושי.

תאריך:  08/08/2005   |   עודכן:  08/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
התמורה: 4.5 מיליון דולר    פרופיט קנתה ומכרה תוך חודשיים, בעיסקה מהירה ללא רווח    פרופיט: "חיפשנו שותף"
אלעזר לוין
ירדה מהקומה ה-15 ל-3    השכירה את משרדיה לעו"ד ב-13 דולר למ"ר
מחלקה ראשונה
הטלוויזיה האירנית: כבר בצהריים תחודש הפעילות במפעל    לאור ההתפתחויות תתכנס מחר הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית
מירב לוי
35% היו מעתיקים במידה והיתה להם אפשרות    14% לא העתיקו כלל    רוב הסטודנטים נוהגים ללמוד רק יום לפני הבחינה    הבילוי המועדף ערב הבחינה - סקס
ענבל אביב
לפני הפחתת חוב קלאבמרקט הרווח הנקי ברבעון צמח בשיעור של כ-16.1% והסתכם בכ-44.1 מיליון ש"ח    מחזור המכירות לששת החודשים שהסתיימו ב-30 ביוני 2005 צמח בכ-9.4% והסתכם בכ-1,975.7 מיליוני ש"ח
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il