X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
שר החקלאות ופיתוח הכפר: מדיניות עידוד היצוא הוכיחה את עצמה ואף מנעה קריסת מחירים בשוק המקומי
▪  ▪  ▪

היקף יצוא הירקות בעונת היצוא 2004-2005 הסתכם ב-395 אלף טון, גידול של כ-20% יחסית לעונה הקודמת (להוציא תפוחי האדמה). כך עולה מנתונים שמפרסמת מועצת הצמחים. מגמת העלייה מתבטאת גם במחזור המכירות, העומד על כ-1.8 מיליארד שקל, גידול של כ-10% יחסית לעונה הקודמת.
הנתונים הוצגו בכנס סיכום העונה בענף הירקות, שהתקיים בסוף השבוע בבית דגן. מהנתונים עולה, כי חל גידול של כ-50% במספר יצואני הירקות בעונת היצוא.
מהנתונים שהוצגו עולה עוד, כי מתוך 40 מיני ירקות שמייצאת ישראל, הירקות המובילים הם: תפוח אדמה - 242,000 (גידול של כ- 30% לעומת אשתקד); פלפל (לרבות חריף) - 68,000 טון (גידול של כ-20%); גזר - 14,000 (גידול של כ-16%); בטטות - 11,900 (גידול של כ- 35%); תבלינים - 9,500 טון (גידול של כ- 10%); עגבניות (לרבות שרי אשכול) - 5,350 טון (עליה של כ- 78%); סלרי - 3,500 (גידול של כ- 95%); תות שדה - 2,215 טון (גידול של כ-20%).
נתח היצוא הכמותי הגדול ביותר הוא של תפוח האדמה, נשאר יציב ועומד על כ-60%, בדומה לעונה שעברה ומהווה כ-20% מסך ההכנסות (לעומת 30% אשתקד), בעוד שנתח היצוא הכמותי של שאר הירקות עלה ב-20% לעומת העונה שעברה, ומהווה כ-80% מסך ההכנסות (לעומת 70% אשתקד).
הירק שתרם את ההכנסה הגבוהה ביותר הוא הפלפל - 106 מיליון יורו (עליה של כ-10% בפדיון לעומת אשתקד) ואחריו התבלינים עם 70 מיליון יורו (עליה של כ-10%). יעד היצוא של כלל תוצרת הירקות הוא השוק האירופי (80%), כשבראשו השוק האנגלי, המוביל עם 60% מהיקף היצוא; היעד הבא בגודלו הוא ארה"ב עם כ-20% מהיקף היצוא.
שר החקלאות ופיתוח הכפר, ישראל כץ, אמר לנוכחים בכנס כי "הגידול המצטבר של כ-60% ביצוא תוצרת חקלאית בשנתיים וחצי האחרונות מצביע על כך שמדיניות משרד החקלאות בתמיכה ובעידוד היצוא הוכיחה את עצמה. היצוא הסב למגדלי הירקות תמורה גבוהה בשווקים בחו"ל, ובמקביל נמנע מצב של עודפי תוצרת בשוק המקומי, שמלווה תמיד בקריסת מחירים. השנה נשמרה רמת מחירים גבוהה בשוק המקומי לאורך כל השנה, לרבות חודשי הקיץ".
רכזת ענף הירקות במועצת הצמחים, עדנה דלל, אמרה בכנס כי "הישגי היצוא התאפשרו בשל חיזוי וניתוח נכון של הנתונים בשווקי אירופה, הכשרת החקלאים לתקני יצוא ושער החליפין הגבוה לאורך העונה שהיווה תמריץ נוסף. אין ספק כי היצוא מהווה מנוף חשוב לפיתוח וצמיחת הענף, בעיקר בזמנים בהם השוק המקומי רווי".

תאריך:  08/08/2005   |   עודכן:  08/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עומר שיקלר
הובא על-ידי עורך דינו לתחנת המשטרה ונעצר    חשוד בביצוע מעשי אונס, מעשי סדום ומעשים מגונים במספר צעירות אותן לימד משחק
אלעזר לוין
הקבלן הירושלמי תובע 35 מיליון שקל ממנזר רטיסבון של האפיפיור
נוה יוסף
המועצה לצרכנות פנתה למפקח על הבנקים בדרישה להורות לחברת ישראכרט לקבל את דרישת לקוחות חברת "אריאל" המבקשים להפסיק תשלומים. במועצה לצרכנות טוענים כי קיים חשש לניגוד עניינים כיוון שישראכרט הנה הבעלים של "צמרת מימונים" - נושה של אריאל בהיקף של 9.5 מיליון ש"ח
ניר וייס
האסיר היהודי, שמרצה מאסר עולם בשל רצח ערבי, נדקר בידי אסיר ערבי אחר בעת שצעד לתאו
הדר פרבר
הפעילות חודשה זמן קצר לאחר שפקחי האו"ם סיימו את התקנת ציוד המעקב במפעל הגרעיני    מחר תקיים סאב"א פגישת חירום בה תשקול כאמור את העברת הטיפול בטהרן למועצת הביטחון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il