X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מזכ"ל העבודה, ח"כ איתן כבל, והשופטת (בדימ.) שרה פריש, פרסמו את ממצאי הבדיקה שנערכה על-ידי צוות מקצועי ובראשו פריש המימצא העיקרי: כמחצית מטופסי ההתפקדות של חברים חדשים נמצאו פסולים
▪  ▪  ▪

מזכ"ל העבודה, ח"כ איתן כבל, והשופטת (בדימ.) שרה פריש, פרסמו בצהריים את דוח הבדיקה המסכם את הממצאים שהתגלו במיפקד העבודה. על-פי המידע שמצאו, חלק גדול מטופסי החברים החדשים שהתפקדו לכאורה, נמצאו מזוייפים ועל כן אין מנוס מפסילתם.
על-פי הנתונים הרשמיים שפורסמו, כ-49% מסך טפסי ההתפקדות למפלגת העבודה שנבדקו נמצאו פסולים. בכ-30 אלף מהם התגלו פגמים מהותיים שגרמו לפסלותם, כעשרת אלפים זוייפו.
הבדיקה החלה בעקבות מאבק שהובילו ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, היועץ המשפטי של מפלגת העבודה, עו"ד אלדד יניב, ומזכ"ל העבודה, ח"כ איתן כבל. בשלבים הראשונים של הגילויים הבלתי רשמיים, נמתחה נגדם ביקורת נוקבת ואף הועלו טענות כאילו טיעוניהם בלתי נכונים ונובעים ממניעים פוליטיים. עתה נראה, כי הטיעונים שהועלו אף היו "רכים" ביחס לתוצאות המדאיגות שהתגלו בבדיקת המיפקד.
השופטת פריש אמרה במסיבת עיתונאים שבה הוצגו הממצאים, כי נמצאו ליקויים בכל תהליך המיפקד: לא הוכן נוהל תקין, לא תועדו הפעולות שבוצעו ולא נערך מעקב אחרי תשלומי החברים. היא ציינה, כי אחד הליקויים המהותיים נוגע לריכוז טופסי המיפקד: אלה הועברו למטות המתמודדים, דבר שהינו פסול מכל וכל. קיים חשש, אמרה, שבמטות אלה בוצעו חלק ניכר מהליקויים.
למפלגת העבודה הוגשו כ-130 אלף טופסי מתפקדים, מהם כ-40 אלף מצד חברים וותיקים המשלמים בהוראת קבע. הבדיקה נערכה לגבי כ-91 אלף הטפסים האחרים, ובאלה נמצא כאמור כי כמחצית מהם זוייפו או שנמצאו בהם ליקויים מהותיים. ממצאים אלה הם שגרמו לעיכוב בעריכת הפריימריז בעבודה על ראשות התנועה.
בפני מפלגת העבודה עומדות עתה שתי חלופות: האחת - לערוך פריימריז לראשות העבודה על בסיס רשימת הבוחרים, שהתכווצה בעשרות אלפים; לערוך את הבחירות בקרב חברי וועידת העבודה. החלופה השנייה היא המועדפת עתה על-ידי שניים מבכירי המתמודדים: שמעון פרס ואהוד ברק.
כפי שמסרנו כאן, השופטת פריש פנתה אל עשרות אלפים מאלה שהתפקדו לכאורה, וביקשה את עזרתם בבירור כשרות הטופס שהוגש בשמם. ואולם, רק 5,000 מתפקדים מתוך 35,000 שנדרשו לאשרר, ובכתב, את השתתפותם במיפקד העבודה, אישררו בכתב את התפקדותם האישית בעבודה. משמעות הדבר: כ-30,000 מתפקדים, נוסף לאלפים רבים אחרים, ייגרעו מרשימת המתפקדים החוקיים ולא ייכללו בספר הבוחרים של העבודה. נתונים אלה גרועים עוד יותר מהתחזיות הקודרות, והם מעידים על ההיקף העצום של הזיופים והליקויים במפקד העבודה.
כפי שציינו כאן, מידע חדש זה מרחיק עוד יותר את הפריימריז שתוכננו במפלגת העבודה. על-פי המסתמן עתה: ח"כ שמעון פרס יוסיף לכהן עוד זמן רב כיושב-ראש מפלגת העבודה, והפעם אפילו בתמיכתו של ראש הממשלה לשעבר, אהוד ברק, שאינו מעוניין עתה בקיום פריימריז - בשל חולשתו בסקרים.

תאריך:  09/08/2005   |   עודכן:  09/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
מצב של עמידות לאינסולין, כמו סוכרת ויתר לחץ דם, עלול להעלות את הסיכון למחלת האלצהיימר, בעקבות דלקות הנגרמות מהאינסולין
הדר פרבר
עומאר בכרי מוחמד חשוד בבגידה    ככל הנראה נמלט לביירות    סירב לגנות את הפיגועים בלונדון ואמר כי למוסלמים אסור ליידע את המשטרה על מזימות טרור    מוסלמי בריטי חשוד ומבוקש על-ידי ארה"ב
מיכאל דבורין
בית הדין האזורי לעבודה בת"א דחה תביעה של חולה בטרשת נפוצה, שביקשה לחייב את מכבי להמשיך לממן לה טיפול בתרופה שהיא מממנת מזה כ-15 שנה    קבע: מכבי רשאית להפסיק את המימון אם מומחים מטעמה סבורים שהתרופה אינה מועילה עוד לחולה
מיכאל דבורין
נשיא איגוד לשכות המסחר לממונה על ההגבלים: "מתן אפשרות לרשתות להתחרות על קלאבמרקט תגדיל את הסיכויים למכירתה בתנאים מסחריים הולמים"
מיכאל דבורין
בית הדין להגבלים עסקיים הפך החלטה של הממונה על ההגבלים העסקיים שאסר על המיזוג    קבע כי המיזוג לא צפוי להגביר משמעותית את כוח השוק של עמינח רשתות    על החברה הממוזגת תיאסר הכתבת מחירים לקימעונאים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il