X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
צה"ל עומד לערוך תרגיל מסכם של כוחות הפינוי

הושג סיכום על פינוי הריסות ההתנחלויות

שר הביטחון מופז והשר לעניינים אזרחיים ברשות דחלאן סיכמו את הפרטים ההריסות יפונו על-ידי ישראל והפלשתינים צה"ל: חברות אזרחיות יהרסו את הבתים
▪  ▪  ▪
חיילים נחים במחנה רעים

יואב יצחק
אלוף הראל: "תפילה לשלום כולנו"

עומר שיקלר
80% מתושבי ניסנית כבר התפנו מבתיהם

נציגים רשמיים של ישראל והרשות הפלשתינית הגיעו בשעות הערב (ג', 9.8.05) להסכמה על פינוי ההריסות של ההתנחלויות שיפונו במסגרת ההינתקות. שר הביטחון מופז סיכם את הדברים במהלך פגישה עם מוחמד דחלאן, השר לעניינים אזרחיים ברשות.
על-פי הסיכום, ישראל תהרוס את המבנים ותפנה את החלק העיקרי של ההריסות, בהם חומרים מסוכנים שיפונו, כמו אסבסט. הרשות הפלשתינית תפנה את יתר ההריסות.
נציג הרביעיה הבינ"ל, ג'יימס וולפזון השתתף אף הוא בפגישה, והוא יעביר לוושינגטון את עיקרי הההסכם. הבנק העולמי יממן את פינוי ההריסות על-ידי הפלשתינים. ביום ד' יחליט יו"ר הרשות, אבו מאזן, האם לקבל את ההסכם.
צה"ל מעביר דחפורים להריסת הבתים
צה"ל ממשיך לבצע את ההכנות ליישום ההינתקות. במהלך היום (יום ג', 9.8.05) הועברו לדרום הארץ דחפורי D9 ממוגני ירי, אשר יקחו חלק בהריסת המבנים ברצועת עזה, זאת לאחר שהבתים יפונו והרכוש יועבר אל מחוץ לרצועה.
מזה מספר שבועות שצה"ל מעביר כלים כבדים וציוד נוסף לעבר הרצועה, ציוד שישמש להריסת הבתים כפי שהחליטה הממשלה. הכנת כלים משוריינים העמידים בפני ירי ומטעני חבלה נעשית עתה, נוכח ההערכה כי קיימת אפשרות שהליך ההריסה ילווה בירי של הפלשתינים שינסו להפריע לתהליך. על-פי ההבנות עם הפלשתינים, ההריסות יפונו מהמקום על-ידי גורמים פלשתינים.
גורמי צבא אמרו ל-Nfc, כי מסתמן שאת ההריסות לא יבצעו כלים הנדסיים צבאיים, אלה קבלנים אזרחיים. עוד נמסר, כי הכלים מועברים על-מנת לסייע לכוחות בהינתקות בכל מקרה בו יידרש פינוי ציר.
מדובר צה"ל נמסר, כי הערכות צה"ל בשלב זה הינה לשלב פינוי התושבים ובכלל - צה"ל אינו אחראי להריסה, וזאת תתצבע על-ידי קבלנים אזרחיים שנשכרו לצורך פעולה זו על-ידי משרד הביטחון.
מחר התרגיל המסכם של הכוחות
בימים האחרונים הולכות ונשלמות ההכנות והאימונים לכוחות המפנים. ביום ד' יערך התרגיל המסכם של הכוחות בו יקחו חלק יותר מ- 10,000 חיילים, שוטרים ושוטרי מג"ב. הכוחות ידמו פינוי של יישוב שלם והתרגיל יתקיים בקיבוץ כרם שלום.
במהלך יום ב' התקיים תרגיל פינוי רחב היקף של אוגדה 36, האוגדה המפנה את ישובי גוש קטיף. במסגרת התרגיל, שנערך בבסיס ג'וליס, תירגלו חיילי האוגדה תרחישי פינוי שונים כחלק מתהליך הכנת הכוחות להינתקות. אוגדה נוספת ממשיכה להתאמן בבסיס מל"י שבצאלים והכוחות מתאספים במחנה רעים.
ראש מטה פיקוד הדרום, תת-אלוף גיא צור, פירסם יום קודם (ב') איגרת המפרטת את נוהלי הפינוי. על-פי הפירסום, בבוקר ה-15.8.05 יגיעו כוחות הביטחון וימסרו למשפחות את צווי הפינוי. צה"ל ומערכת הביטחון יגישו, ככל שניתן, כל סיוע שיידרש להתארגנות ועזיבה למשפחות שיבקשו לעזוב עד ה-16.8.05. הוא ציין כי למתפנים מרצון תתאפשר העזיבה בכלי הרכב הפרטיים.
לאחר מועד זה יגיעו כוחות הביטחון לכל יישוב ויפנו את התושבים הנותרים שם. לאחר הפינוי ייארז הרכוש על-ידי חברת אריזה עד לתכולה של שתי מכולות בלבד. לתושבים שיצאו לאחר ה-17.8.05 לא תינתן האפשרות לחזור לבתיהם ולסייע באריזה.

תאריך:  09/08/2005   |   עודכן:  10/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
הכסף יישמש לפרעון חובות לבנק    היזם ברנשטיין מקדם תכנית לבנית מגרש גולף במושב
אלעזר לוין
הרצוג: "החברה קיבלה את הדירוג הגבוה ביותר של מעלות"    מקורות בנקאיים: "משכנתא הפוכה בעייתית מאוד, ומה שהציעו לשר זה משהו אחר"
הדר פרבר
ילדים בני שש נכלאים לעתים ללא סיבה ומוחזקים בכלא בתת-תזונה, לכלוך ומחלות    חלקם מנוצלים מינית על-ידי אסירים מבוגרים יותר
עומר שיקלר
גולדבלט חשוד בביצוע מעשי אונס וסדום בקטינות אותן לימד משחק    איש משטרה: מדובר במעשים הגובלים בפדופיליה
ניר וייס
רשת השכרת הסרטים הגדולה בארה"ב מדווחת בדוחותיה לרבעון על הפסדים גבוהים בהרבה מתחזיות האנליסטים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il