X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המדובר בתרגיל אוגדתי מסכם לקראת ביצוע תוכנית ההינתקות שצפויה לצאת אל הדרך בשבוע הבא, בו לוקחים חלק יותר מ-10,000 חיילים, שוטרים ושוטרי מג"ב המפכ"ל קרא לשוטרים לנהוג בבגרות, אחריות ורגישות בפינוי
▪  ▪  ▪

יותר מ-10,000 חיילים, שוטרים ושוטרי מג"ב, החלו הבוקר (יום ד', 10.8.05) בתרגיל האוגדתי המסכם לקראת ביצוע תוכנית ההינתקות שצפויה לצאת לדרך בשבוע הבא (17.8.05). נודע, כי הרמטכ"ל, דן חלוץ, עומד להשתתף בתרגיל. יתכן שגם ראש הממשלה, אריאל שרון, ישתתף בתרגיל.
בשעות הצהריים, לאחר יותר מחמש שעות של אימונים ותרגולים שונים הסתיים התרגיל והכוחות יצאו למנוחה. אחת מההדמיות הופסקה באמצע לאחר שמפקד אחד הכוחות הבחין בשימוש מופרז באלימות על-ידי שוטרי מג"ב שביצעו את הפינוי. במהלך האימון חלק מהחיילים דימו את המפונים והם נדרשו להציג סירוב אקטיבי לפינוי. המפקד התרשם כי השוטרים המפנים נוקטים באלימות יתרה ולכן החליט להפסיק את האימון.
במהלך התרגיל שהחל ב-08:00 בבוקר בקיבוץ כרם שלום, מדמים הכוחות פינוי יישוב שלם, ויתרגלו תרחישים שונים ורבים - החל מהפרעות לכניסה ליישוב, פינוי מתיישבים ושימוש באמצעים שונים לפינוי. בהמשך יהרסו בתים ומבני ציבור. על התרגיל מפקד מטעם משטרת ישראל תת-ניצב חגי דותן, ומפקד חטיבת אביב, נצ"מ אבשי פלד.
תיאור אחד התרחישים אותם תירגלו הבוקר: כוחות הביטחון פתחו את הציר האחורי המוביל לכרם שלום לאחר שמספר אוטובוסים ודחפור נתקעו ולא הצליחו לעבור. כמו כן, כוחות הביטחון פינו את המפגינים שהקימו תלוליות עפר בניסיון לעצור אותם. לאחר מכן, נאלצו, כחלק מהתרגיל, הכוחות להמתין מכיוון שהכניסה ליישוב הופסקה בעקבות נפילת פצצות מרגמה. לאחר שנפילות הפצצות הופסקו, כוחות הפינוי נכנסו ליישוב כשהם מחולקים על-פי גזרות וצוותים. המפונים, לכאורה, דימו מצב של התנגדות נחרצת לפינוי והכוחות מתמודדים עם הסיטואציה.
המפכ"ל: קורא לבגרות, אחריות ורגישות
בסמוך לשעה 10:00 הגיעו לבקר את הכוחות המשתתפים בתרגיל - מפכ"ל המשטרה, רב ניצב משה קראדי, מפקד המחוז הדרומי, ניצב אורי בר-לב והרמטכ"ל, אשר צופים בכוחות המדמים מפונים וכוחות מפנים הנעזרים באמצעים כגון דחפורים, מנופים ועוד.
המפכ"ל נפגש עם המפקדים והשוטרים המפנים ונמסר כי הוא התרשם מרמת המוכנות הגבוהה לקראת הפינוי. בשיחה שערך לאחר מכן עם השוטרים והמפקדים, קרא רב ניצב קראדי לשוטרים לגלות בגרות ואחריות בביצוע המשימה ואמר: "מדובר במשימה לא קלה, מורכבת ורגישה. אנו נדע לבצע אותה על-פי החוק בתבונה, במקצועיות ורגישות ואני סומך עליכם שתדעו לעמוד בה בהצלחה".
הליך הפינוי
במהלך יום ב' השבוע התקיים תרגיל פינוי רחב היקף של אוגדה 36, האוגדה המפנה את ישובי גוש קטיף. במסגרת התרגיל, שנערך בבסיס ג'וליס, תירגלו חיילי האוגדה תרחישים שונים כחלק מתהליך הכנת הכוחות להינתקות. אוגדה נוספת ממשיכה להתאמן בבסיס מל"י שבצאלים והכוחות מתאספים במחנה רעים.
ראש מטה פיקוד הדרום, תת-אלוף גיא צור, פירסם בתחילת השבוע איגרת המפרטת את נוהלי הפינוי. על-פי הפירסום, בבוקר ה-15.8.05 יגיעו כוחות הביטחון וימסרו למשפחות את צווי הפינוי. צה"ל ומערכת הביטחון יגישו, ככל שניתן, כל סיוע שיידרש להתארגנות ועזיבה למשפחות שיבקשו לעזוב עד ה-16.8.05. הוא ציין כי למתפנים מרצון תתאפשר העזיבה בכלי הרכב הפרטיים.
לאחר מועד זה יגיעו כוחות הביטחון לכל יישוב ויפנו את התושבים הנותרים שם. ייארז הרכוש על-ידי חברת אריזה עד לתכולה של שתי מכולות בלבד. לתושבים שיצאו לאחר ה-17.8.05 לא תינתן האפשרות לחזור לבתיהם ולסייע באריזה.

תאריך:  10/08/2005   |   עודכן:  10/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אריאל שרון / Ariel Sharon
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
בפרויקט כלל-אירופאי ייצרו מדענים תאי גזע עובריים של 20,000 עכברים כדי לסייע למדענים למצוא כיצד הגנים גורמים למצבים כמו סרטן    מדענים מכל העולם יוכלו להזמין עכברים מתוכנית 'EUCOMM' במקום לפתח תאי גזע בעצמם
הדר פרבר, אסף גבור
מסמכים של הוועדה שחקרה את הפיגועים בספטמבר 2001 מצביעים על כך שיחידה מיוחדת זיהתה ארבעה מחבלים, בהם מוחמד עאטה, ולא העבירה את המידע ל-FBI בשל דחיית הפנטגון את המלצותיה
יפעת גדות
תופעת השיזוף עדיין נתפסת כסימן לבריאות וליופי למרות האזהרות הבריאותיות בדבר הנזק המצטבר לעור
יפעת גדות
חברה מלוס אנג'לס תרכוש חלב שנתרם, תפסטר אותו, ואז תמכור אותו לבתי חולים
יפעת גדות
ניסוי שבוצע בקנדה הראה כי גם לאם קיימים יתרונות בהנקה; אמהות מניקות מגיבות בפחות לחץ למצבים שונים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il