X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
מנהיגי האיחוד האירופי הסכימו בדצמבר 2004 כי אנקרה תתחיל בשיחות להצטרפותה ב-3 באוקטובר הנציב לענייני ההרחבה של האיחוד: ההכרה בקפריסין אינה מהווה תנאי לתחילת השיחות
▪  ▪  ▪

הנציב לענייני ההרחבה של האיחוד האירופי, אולי רן, מסר כי (ג', 9.8.05) כי הוא משוכנע שהשיחות על הצטרפותה של טורקיה לאיחוד יחלו בזמן, ב-3 באוקטובר, למרות הקריאות כי אנקרה תכיר בקפריסין תחילה.
מנהיגי האיחוד האירופי הסכימו בדצמבר 2004 כי אנקרה תתחיל בשיחות להצטרפותה ב-3 באוקטובר אך ב-2 באוגוסט אמר ראש ממשלת צרפת, דומיניק דה-וילפן, כי אין זה נכון מצד טורקיה להתחיל במו"מ ללא הכרה בקפריסין, אשר הצטרפה לאיחוד בשנה שעברה. הממשלה היוונית בחצי האי הקפריסאי מוכרת באיחוד כרשות עצמאית אך טורקיה מכירה רק בצד הצפוני "הטורקי".
הנציב אמר עוד כי שאלת ההכרה בקפריסין נדונה באופן אינטנסיבי ונרחב "ואף רגשני, בוועידה שהתקיימה בדצמבר, אך כי כל 25 המנהיגים הסכימו כי היא אינה תנאי לפתיחה בשיחות. אולם קיימים מכשולים נוספים בפני טורקיה, בטרם יוכלו השיחות להתחיל כמתוכנן. מנהיגת האופוזיציה בגרמניה, אנג'לה מרקל, צפויה לזכות בבחירות ב-18 בספטמבר, והיא נשבעה להטיל וטו על המו"מ".
קפריסין הביעה צער על הודעתה של טורקיה כי לא תכיר בממשלתה וכי. נזכיר, כי ב-1983 הכריז המיעוט הטורקי באי על הקמת הרפובליקה הטורקית של צפון קפריסין - מדינה אשר אינה מוכרת על-ידי האו"ם או על-ידי מדינה כלשהי, מלבד טורקיה. במרס אשתקד יזם האו"ם תוכנית ולאחר משאל עם בשני חלקי האי, אשר ברובו התנגד לאיחוד, צורפה רק קפריסין היוונית לאיחוד האירופי במאי 2004.
טורקיה, אשר דופקת על דלתות האיחוד האירופי במשך שנים רבות, נדרשת למספר תנאים בטרם תתקבל בשותפות שהולכת וגדלה, בה 25 חברות. האיחוד האירופי לוחץ על המדינה להכיר באי קפריסין השלם. נציין, כי ממשלת קפריסין היוונית חברה באיחוד מאז חודש מאי.
באירופה חוששים מכניסתה של טורקיה לאיחוד ממספר סיבות, בהן כאמור הרוב המוסלמי במדינה שאינה לחלוטין דמוקרטית באופיה השלטוני. אין להתעלם גם מכך שכלכלתה של המדינה בעלת אופי "מיושן". נושא בעייתי במיוחד הוא האי קפריסין: טורקיה מחזיקה בצפון האי ולכן נחשבת ככובשת. כך גם בכל הנוגע למיעוט הכורדי הנרדף, הפרת זכויות אדם ועוד. באיחוד דרשו מטורקיה לבצע רפורמות בכל אלה.

תאריך:  10/08/2005   |   עודכן:  10/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב לוי
במהלך המסע בן 61 הימים עבר המטוס 129,600 ק"מ וביקר ב-17 ארצות    ינסה לשבור שיא חדש למרחק הרב ביותר ללא עצירה    השיא הנוכחי עומד על 20,444 ק"מ שנקבע ב-97'
ניר וייס
בית המשפט העליון סירב לקבל את בקשתו של עמנואל פלד, שנחשף בתוכניתו של אמנון לוי וזכה לכינוי "אדוני", לדיון נוסף בהרשעתו בעבירות מירמה
מחלקה ראשונה
לקראת סיום עונה ראשונה, שידור מיוחד עם כל ארבעת המנחים
יפעת גדות
ויטמין B12 קיים באופן טבעי רק במוצרים מן החי ומסיבה זו צמחונים, ובמיוחד טבעונים, עלולים לסבול ממאגרים נמוכים של הוויטמין
מירב לוי
מתכננים לצאת לחו"ל? הנה כמה הצעות מרעננות לחודש הקרוב
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il