X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
t
נתניהו: אני מוכן לצאת מעזה - לא לברוח

שרון תוקף: התפטרות נתניהו - "בריחה"

שרון מגלה: חבר הליכוד הנמנה עם המורדים פנה לחברי קונגרס לשכנעם למנוע סיוע ביטחוני לישראל נתניהו פתח את מערכת הבחירות לראשות הליכוד בנאום תקיף מעל בימת הכנסת במהלך דיון מיוחד הדגיש: נמל בעזה יכול להיות דבר קטלני
▪  ▪  ▪

מצחצחים חרבות
ראש הממשלה אריאל שרון, ושר האוצר בנימין נתניהו, מצחצחים חרבות. נתניהו נאם בכנסת ותקף את שרון; ואילו שרון, הוא מותח ביקורת נוקבת על נתניהו, ומכנה את התפטרותו: "בריחה", וטוען כי זו נעשתה מנימוקים אישיים ופוליטיים.
זו התבטאותו הראשונה של שרון מאז שהתפטר נתניהו. היא נעשית בעיתוי זה, לאחר ששרון הצליח לעצור את הסחף - הן במערכת המדינית-פוליטית הן במערכת הכלכלית-משקית, ובעקבות הסקרים שפורסמו היום (יום ד'), בהם נראה כי נתניהו גובר על שרון בקרב מתפקדי הליכוד.
בראיון לערוץ 1 אומר שרון: "אינני יודע למה הוא התפטר. בעבר הוא תמך כמה פעמים בתוכנית ההינתקות. דבר אחד שאני יכול רק להגיד: לפי דעתי, להתפטר שבוע לפני המהלך המורכב והכי קשה של מדינת ישראל, תוכנית ההינתקות, ויומיים לפני הנחת תקציב המדינה על שולחן הממשלה, הבריחה הזו לא הייתי נותן לה אותות כבוד מיוחדים".
בראיון המלא גילה שרון, כי בימים האחרונים הוא שלח נציג מטעמו לארה"ב - לדבר עם חברי קונגרס ולשכנעם לתמוך במתן סיוע ביטחוני לישראל. ואולם, להפתעתו, התברר כי חבר בכיר מהליכוד הנמנה עם המורדים, הופיע במקביל בקונגרס, וניסה לשכנע חברי קונגרס אחרים למנוע סיוע ביטחוני לישראל. שרון אמר כי הוא מתייחס לכך בחומרה.
שרון ציין בראיון, כי בכוונתו להתמודד בבחירות הבאות במסגרת הליכוד. זה ביתי, אמר. לדבריו, אין בכוונתו לפצל את הליכוד.
נתניהו: מוכן לצאת מעזה
"אני מוכן לצאת מעזה, אך אני לא מוכן לברוח ממנה, ולהשאיר מאחור בסיס טרור ענק", כך אמר שר האוצר לשעבר, בנימין נתניהו, בנאום ראשון (יום ד', 10.8.05) במליאת הכנסת מאז התפטרותו מהממשלה. בנאום נישא במהלך דיון מיוחד שנערך בכנסת.
נתניהו החל למעשה את מערכת הבחירות לראשות הליכוד. בנאום מדיני תקיף מעל הדוכן במליאת הכנסת, קרא נתניהו לחברי הכנסת להתנגד להצבת כוחות מצריים בציר פילדלפי, ולהתנגד לאישור הקמת הנמל הימי בעזה.
"נמל בעזה יכול להיות דבר קטלני", אמר, "נשיא ארה"ב לשעבר, ג'ון קנדי, כמעט הלך למלחמה אטומית בגלל שחשש מהבאת טילים סובייטים לקובה, הסמוכה לפלורידה. אצלנו אין אפילו ים בין הנמל שיוקם בעזה למדינת ישראל. הם יביאו אלינו קארין A, וקארין B וקארין C מלאות בנשק שיופנה כלפינו". נתניהו הוסיף, כי איום הטילים יגיע מהר מאוד גם לאשקלון ואשדוד.
שר האוצר לשעבר אף הזהיר מפני הטרור הבינלאומי שיגיע לעזה, אם האחריות על ציר פילדלפי תעבור למצרים. "אני מאמין שמובארק מעוניין לעצור את הטרור. אבל הוא פשוט אינו מסוגל. ארגוני הטרור הבינלאומי כבר הביעו רצונם לפתוח סניפים באזורינו, כולל אל-קעאידה. ועכשיו ממשלת ישראל מאפשרת זאת להם".
נתניהו אמר כי מבחינת הפלשתינים, הכיבוש בעזה לא מסתיים, כל עוד הם לא שולטים במרחב האווירי בה. "במרחב האווירי יוכלו להחדיר מטוס שבשתי דקות יכול לחצות את כל מדינת ישראל", אמר והוסיף: "גם לישראל יש כמה מגדלים שאפשר לנסות להפיל באמצעות מטוס".
נתניהו מפנה אצבע מאשימה ישירות לממשלת ישראל, בה היה חבר עד יום א'. "הממשלה שאישרה את הקמת הנמל ואת נטישת ציר פילדלפי, נוהגת בעיוורון מוחלט. ממש עיניים להם ולא יראו, אוזניים להם ולא ישמעו".
נתניהו יוצא הערב לחו"ל, דבר שעורר אכזבה בקרב מארגני הפגנת הימין הגדולה המתוכננת מחר בכיכר רבין בת"א, לאחר שציפו כי יהיה בין הנואמים המרכזיים בה. אולי כדי להסביר את עצמו אמר נתניהו בכנסת כי קיום הפגנות, לדעתו, הוא דבר חשוב, "אבל הן לא יעזרו", קבע. לדבריו, "רק חברי הכנסת יכולים לעצור את הרעה הזאת".
נתניהו סיים את נאומו כששב וקרא לח"כים: "אל תתנו להם רובים. אל תתנו להם טילים. ואל תתנו להם בסיס ענק לטרור".

תאריך:  10/08/2005   |   עודכן:  10/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ברוך לוי
סקר: 69% מהתעשיינים מגייסים כוח אדם בדרך זו. 43% עושים זאת באמצעות מודעות בעיתונים    לא בונים על שירות התעסוקה    לא אופטימיים בנושא שיתוף הפעולה עם הפלשתינים
אסף גבור
ועדת הפיקוח על הנסיגה הישראלית, המשותפת לפתח ולחמאס, תחל את עבודתה כבר בשבת הקרובה
אלעזר לוין
בעלת 34% משוק ביטוח החיים    התשואה בינואר-יולי - 6.5%
ניר וייס
האמנים החתומים בחברות שלא הצטרפו לאתר הורדות השירים של "מקינטוש", מאיימים למכור את יצירותיהם עצמאית    במרכז הסכסוך: הקרב בין "סוני" ל"מקינטוש"
מירב לוי
ישראלים רבים שביקשו לבטל חופשות לטורקיה עקב ההתרעות נדרשו לשלם דמי ביטול גבוהים, חלקם אף את מלוא הסכום    שר התחבורה פנה בנושא לשר התיירות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il