X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
תשלם לאחים ספרא כ-720 מיליון דולר תמורת 35% ממניות החברה; בסך הכל תשלם דסק"ש כ-1.345 מיליארד דולר עבור רכישת 70% ממניות סלקום; העסקה המשולבת מתבצעת לפי שווי חברה של כ-1.9 מיליארד דולר
▪  ▪  ▪

קבוצת אי.די.בי. באמצעות חברת השקעות דיסקונט (חברה-בת) הודיעה (יום ד', 10.8.05) כי היא רוכשת את אחזקת האחים ספרא בחברת סלקום (כ-35%) בתמורה לכ-720 מיליון דולר, זאת בנוסף לרכישת חלקה של BellSouth האמריקנית (כ-35%) בחודש מאי 2005.
זו אחת העסקות הגדולות ביותר במשק בכלל ובענף התקשורת בפרט. עם השלמת העסקה הופכת אי.די.בי., שבראשה עומד איש העסקים נוחי דנקנר, לאחת הקבוצות הגדולות והחזקות ביותר בענף התקשורת בישראל.
לאחר ביצוע הרכישה תחזיק דסק"ש 94.5% מסלקום. נוחי דנקנר, יו"ר קבוצת IDB אמר לקראת חתימת עסקת רכישת מניות קבוצת ספרא בסלקום: "אנו מקווים להשלים בקרוב את רכישת השליטה בחברת סלקום שהינה החברה הגדולה בתחום הסלולר בישראל. רכישת סלקום הינה הרכישה האסטרטגית החשובה ביותר שביצעה קבוצת IDB בשנים האחרונות".
לאחר מו"מ שהתקיים בימים האחרונים בין נוחי דנקנר, יו"ר קבוצת IDB ונשיא דיסקונט השקעות עמי אראל, עם ג'וזף ספרא ונציגי משפחת ספרא, סוכמה העסקה לפיה תרכוש דסק"ש את מלוא אחזקות האחים ספרא בסלקום (כ-35%). אם לא תהיינה תקלות של הרגע האחרון, יחתם הסכם הרכישה בימים הקרובים. השלמת העסקות ("Closing") צפויה במהלך ספטמבר 2005.
דנקנר הביא את אמונתו "שרכישת השליטה בסלקום על-ידי דיסקונט השקעות, מקבוצת IDB, תקדם ותעצים את מעמדה של סלקום תוך ביצוע שיפורים בכל הפרמטרים: שירות, טכנולוגיה, תוכן ופתרונות תקשורת כוללים למען הציבור בישראל". לדבריו, "רכישת השליטה בסלקום מבטאת ומעידה יותר מכל על הבעת האמון של שותפי לגרעין השליטה ב- IDB, מקבוצת גנדן ומשפחות מנור ולבנת, במשק ובכלכלה הישראלית."
דנקנר הודה לצוות שעסק בסגירת העיסקה: בראשות עמי אראל, נשיא דסק"ש, עו"ד רם כספי, עו"ד עודד ערן, חיים גבריאלי סמנכ"ל IDB פיתוח, וכן לכל הצוות של IDB ודיסקונט השקעות.

תאריך:  10/08/2005   |   עודכן:  10/08/2005
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מחלקה ראשונה
"אנו נפעמים ומתרגשים מכך שעמדתם בגבורה מול הסכנות, למרות אלפי הפצצות, טילי קסאם ופיגועי ירי. סיכנתם את חייכם ואת חיי משפחותיכם למען האידיאל והאמונה. ידעתם אסון ושכול"
ניר וייס
חברת האשראי הלונדונית מאמינה כי המדיניות הכלכלית שהתווה שר האוצר המתפטר תימשך גם לאחר לכתו
מיכאל דבורין
כך דורש יו"ר פורום מנכ"לי ההיטק של המיל משר האוצר הנכנס אהוד אולמרט המזהיר כי אם אינטל לא תקים את המפעל החדש שלה תאבד ההזדמנות ליצור 4,000 מקומות עבודה חדשים
מתי טוכפלד, עידן יוסף
המשטרה סגרה את כל המעברים לאזור הכותל לאחר שרחבת הכותל המערבי התמלאה עד אפס מקום    הרב עובדיה יוסף הגיע להשתתף בתפילה נגד ההינתקות
מיכאל דבורין
כך טוענת המועצה לצרכנות בחוות דעת משפטית שהכינה במיוחד בעקבות הביטולים הרבים של חופשות בטורקיה עקב ההתראה על פיגוע אפשרי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il